וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמיד ישיבה זייף כרטיסי טיסה כדי לחמוק מתשלום מכס על רכב

30.3.2015 / 13:48

החשוד בן ה-52 נעצר לאחר שאחיו המתגורר בחו"ל, סייע לו בעזרת תוכנת מחשב לזייף מסמכים שהוגשו למשרד הפנים המקנים לו פטור בגובה של 90 אלף שקלים בגין מכונית חדשה שיובאה ארצה

סוחר רכב. ShutterStock
סוחר רכב/ShutterStock

תלמיד ישיבה בן 52 מירושלים נעצר על ידי רשות המסים בישראל בחשד שזייף כרטיסי טיסה כדי לחמוק מתשלום מכס בשיעור של 90 אלף שקלים, בגין פולקסווגן שראן חדשה אותה רכש בחוץ לארץ. הוא הובא בפני בית משפט השלום בחיפה במהלך סוף השבוע ושוחרר בערבות.

החשוד עוכב במסגרת ביקורת ייבוא רכב לישראל שביצעו סוכני מכס ירושלים לסטודנטים ותיירים זרים. במהלך החקירה, גילו החוקרים כי ייובא לישראל רכב מסוג פולקסווגן שראן כאמור, שלכאורה זכאי לפטור ממכס מתוקף מעמדו של בעל הרכב כסטודנט זר. בהמשך, נדרש בעל הרכב להמציא מסמכים המאשרים את שהייתו בחו"ל למעלה מ-3 חודשים - תקופה המקנה לו ייבוא רכב פטור מתשלום מיסים למשך תקופת שהייתו בארץ.

מבדיקה מעמיקה של המסכמים שהגיש, עלה כי טופס משרד הפנים המוכיח את כניסותיו ויציאותיו מישראל זויף. בעקבות כך, הודה במעשה בפני החוקרים וסיפר כי אחיו - המתגורר בחו"ל, סייע לו במעשה באמצעות שינויים שביצע בנתוני הטיסות בעזרת תוכנת מחשב. אם לא די בכך, זייף את כרטיסי הטיסה עצמם לחזק את טענותיו, כדי שהחשוד יעמוד בתנאי המדינה לקבלת פטור מכס.

הוא נאשם בעבירות של מרמה, זיוף והצגת מצג שווא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully