וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש שישי ואחרון עם סוזוקי ויסטרום 1000

31.3.2015 / 7:25

בחודש השישי תכננו הרפתקאת פרידה מהויסטרום 1000, אבל תאונה גרמה לסיום לא נעים של מבחן הארוך טווח, לא לאופנוע ולא לנו. אז כשהיד מגובסת ישבנו לסכם את ששת החודשים

מבחן ארוך טווח סוזוקי ויסטרום 1000. ערן גילווארג
נפרדים מסוזוקי ויסטרום/ערן גילווארג

יכולנו לחשוב על סיום טוב יותר לששת החודשים בהם נבחן הסוזוקי ויסטרום 1000 אצלנו בוואלה! רכב. למעשה, תכננו עבורו הרפתקאה מעניינת ומאתגרת שכללה רכיבה ממושכת, תחרות למתיחת יכולותיו וגם עימות ראש בראש מול המתחרה הכי גדול שלו שעשה עליה בשבועות האחרונים לישראל, אבל הכל נגנז.

בבוקר יום ראשון אחד, דקות לאחר היציאה מהבית אל המשרד - כפי שעשיתי עשרות פעמים בחצי השנה האחרונה עמו, היינו מעורבים בתאונה שסיימה את המבחן מוקדם מהמתוכנן ושלחה אותי לשיקום ממושך. לא, לא רכבתי מהר, לא החלקתי בפניה ותודה לאל, לא פגעתי ב"מעקה בטיחות", אלא פשוט עמדתי בעומס תנועה ברחוב סואן ביציאה ממקום מגורי ורכב שהגיע מאחור וככל הנראה יצא מחניה, בחר להאיץ ישר אלינו במקום לעצור. הרכב פגע בחלקו האחורי של הוויסטרום אשר היה בעצירה מוחלטת ודחף אותנו בכוח קדימה וימינה. בסופו של ה"אימפקט" מצאתי את עצמי תקוע עם רגל ימין מקופלת ומסובבת מתחת לאופנוע ומחוץ כנגד מכונית חונה ללא יכולת לחלץ את עצמי.

התוצאה של כל זה היא יד ימין שבורה וחבלות ברגליים ובצוואר וכמובן גם לא מעט נזק לויסטרום. אין לי ספק כי לעובדה שרכבתי עם מיגון מלא הייתה השפעה חיובית מאוד על צמצום הנזק הגופני ובהחלט אפשר לומר שיצאתי בזול. למזלי, גם להיות הויסטרום מצויד במזוודות צד הייתה תרומה חיובית. המזוודה הימנית מנעה מהאופנוע לשכב מאוזן לגמרי על הכביש, מה שעלול היה לפגוע עוד יותר ברגלי הימנית. הסוזוקי נגרר למוסך החברה ואני למיון אסף הרופא. יש לי הרגשה שהוא יחזור לפעילות לפני.

מבחן ארוך טווח סוזוקי ויסטרום 1000. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח סוזוקי ויסטרום 1000/קובי ליאני

אז מה היה לנו שם?

הרפתקאה מסכמת לא הייתה לנו - בעצם גם התאונה הזו יכולה להחשב להרפתקה, אבל בששת החודשים שהויסטרום היה אצלנו, היו לנו לא מעט כאלה טובות, כך שבהחלט אפשר לסכם את התקופה יחד כחיובית מאוד. נתחיל עם האמינות - בששת החודשים ואלפי הקילומטרים שגמאנו עליו, ביקרנו במוסך רק לשם ביצוע טיפולים תקופתיים מתוכננים ולא פעם אחת בשל תקלה. לא נזילה, לא החלפה של חלקים לא מתוכננים או מיחושים אלקטרוניים. הויסטרום העביר תחושה מוצקה ועמידה למרות על התלאות שעבר אצלנו בכביש ובשטח.

מנוע: מנוע ה-V טווין בנפח ליטר של הויסטרום החדש הוא בהחלט מרכז העניינים בו. ההספק לא מבהיל עם 100 סוסים עגולים שמתקבלים ב-8,000 סל"ד, אבל מרשים בהרבה הוא נתון המומנט שזמין כולו (10.5 קג"מ) כבר ב-4,000 סל"ד. מה שדפי הנתונים לא מספרים זה שמדובר במנוע חלק מאוד וגמיש עוד יותר שמסוגל לבלוע הילוכים גבוהים ומהירויות רכיבה נמוכות וכפי שכבר סיפרנו, אפשר לבלות עמו שנים מבלי להרגיש צורך ממשי לעבור את ה-5,000 סל"ד. המנוע נינוח מאוד בשיוט, אבל דרוך מאוד לכל סוג של תאוצה ועקיפה. צריכת הדלק יכולה לרדת עד כדי 20 קילומטרים לליטר בממוצע ולהתייצב על כ-15 קילומטרים לליטר ברכיבה מאומצת.

התנהגות: התכונה הטובה הבאה של הויסטרום זו הדרך שבה הוא מטפל בכביש. למרות משקל של 228 ק"ג לפני נוזלים, כאשר מתחילים לנוע, הקילוגרמים נעלמים ומתגלה אופנוע קל מאוד לשליטה ותמרון בכל מהירות. זה לא רק מהנה בכבישים מפותלים, אלא גם בטוח בתנועה ובצורך לבצע שינויי כיוון תכופים מכל סיבה שהיא. לא צריך יותר מדחיפה קלה בכידון כדי לגרום לו לפנות והאחיזה הרבה שמגיעה מהצמיגים שלו מאפשרת גם לשמור על קצב מהיר ולהפיק זוויות הטיה שגורמות לגששים ברגליות ללחך את האספלט.

נוחות: המתלים של הויסטרום 1000 החדש קשיחים בהרבה מאלו של הדור היוצא וזה גורם לעליה ביכולת להתמודד עם עומסים, אבל ללא פגיעה בנוחות הרכיבה שכן המתלים רכים מספיק כדי לטפל ברוב השיבושים ולהוציא את העוקץ מרוב המהמורות. המושב מעט קשיח ובתחילת הדרך פקפקנו בנוחות שהוא יכול להציע, אבל אפשר לומר שדי התרגלנו וגם רכיבות של 400 קילומטרים נעשו מבלי לשבור את הגב. גם למורכב או המורכבת נוח בסך הכל ויש מקום גם לבעלי גוף גדול. אולם כדאי לעשות זאת עם ארגז עליון או כל סוג של משענת, כי המנוע מפיק מספיק מומנט בכל פתיחת מצערת כדי לעייף את הרוכב מאחור ולאיים בהעפתו מהאופנוע. בכל הקשור למיגון הרוח, המשקף המקורי של הויסטרום לא מצטיין, משום שיוצר מערבולות מציקות בקסדה למרות האפשרות לשנות את זווית התקיפה שלו ביחס לרוח, אך לא הזדמן לנו לנסות משקף חלופי.

שימושיות: זו עשויה להיות מלאכה לא קלה להתנייד עם אופנוע גדול, כבד ורחב במרק התחבורתי של גוש דן ובאמת ברחובות דחוקים קשה עד מסוכן להשתחל בין טורי המכוניות, אבל הויסטרום אינו שונה לרעה מכל שאר חבריו לקבוצת האדוונצ'רים וללא מזוודות הוא צר כמו כל אופנוע כביש אחר. יתרונו מגיע בכך שהוא מתמודד בקלות עם כל מדרכה וגמישות המנוע שלו מאפשרת לו להיות זריז מאוד בתנועה.

אלקטרוניקה: חוץ מלוח מחוונים עשיר באינפורמציה, הויסטרום החדש מיישר קו עם המקובל ומוסיף בקרת אחיזה. לזו שלושה מצבים – התערבות מלאה, חלקית ומצב כבוי לגמרי. בחודשים שהווא שימש אותנו, מצאנו שהמצב האמצעי הוא המועדף. מצד אחד הוא עדיין מציע את ההגנה כשצריך במניעת סחרור מיותר של הגלגל האחורי במיוחד בכביש רטוב, ומנגד, הוא מאפשר תאוצות נחושות ללא חיתוכי הכוח התכופים שמאפיינים את המצב הראשון.

בלמים: הויסטרום מצויד בבלמים חזקים מאוד. מפתיעים ממש בעוצמתם. ברכיבות הראשונות צריך להשתמש בהם בזהירות כדי לא לקבל נשיכה חזקה מדי, במיוחד בקדמי. עם הזמן מתרגלים אליהם ולומדים לנצל את יכולותיהם ובעיקר ליהנות מהיכולת להפיק כוח עצירה משמעותי כזה במינימום מאמץ. בדור החדש יש גם מערכת ABS חשובה שלא ממהרת להגיב, אלא נכנסת בדיוק בשלב הנכון כדי למנוע החלקה.

שטח: היכולת לבטל את בקרת האחיזה והאפשרות לרכוב בעמידה בקלות מאפשרים לקחת את הויסטרום 1000 מעבר לכביש הסלול. אולם אסור לשכוח שלא מדובר באופנוע אנדורו. רגליות הרוכב שלו מצופות בגומי שגורם למגפי הרכיבה להחליק (מומלץ להחליף לרגליות משוננות), מרווח הגחון שלו מצומצם וללא מיגון מתאים הוא פגיע למדי. את ה-ABS לא ניתן לבטל, אבל גם בשביל המערכת עובדת טוב מאוד.

מחיר ומתחרים: הויסטרום הוא אדוונצ'ר גדול שמתמקם שתי רמות מתחת לקבוצה הבכירה שמיוצגת על ידי הב.מ.וו R1200GS. הוא לא קרוב אליו ביכולותיו, אבל רחוק ממנו באותה המידה גם במחירו - זול ממנו ביותר מ-50 אחוז ודי בזה כדי למצב אותו במקום טוב בשוק אופנועי התיור הזקופים. מתחרו הלא ישיר לגמרי, אבל קרוב מספיק, הימאהה MT-09 טרייסר זול וחזק ממנו ומהווה יריב חשוב.

  • עוד באותו נושא:
  • סוזוקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully