וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקלארו חדשה נולדה: 570S קופה

1.4.2015 / 7:35

מקלארן ממשיכה לגדול ולהתפתח ומציגה בארה"ב את ה-570S קופה, כרטיס הכניסה הזול ביותר למועדון של היצרנית הבריטית

מקלארן 570S. אתר יצרן
מקלארן 570S קופה/אתר יצרן

במקלארן הבינו די מהר שהכסף הגדול לא טמון במכוניות נדירות וקיצוניות כמו ה-F1, אלא בגרסאות ספורטיביות מתונות כמו ה-650S. ההמשך הישיר לשיטת העבודה הזו היא המלקארן החדשה שמוצגת כעת בתערוכת הרכב בניו-יורק, ה-570S קופה שעבורה תקצה מקלארן היקף גדול יותר של יחידות שתעלנה לרצפת ההרכבה בשנים הקרובות. בסך הכול, מצפה מקלארן לגדול ליותר מ-4,000 מסירות - וזה הרבה מאוד ליצרנית שנחשבת לקטנה, באופן יחסי. "זו מכונית שתשנה את המשחק, והיא כנראה החשובה ביותר בהיסטוריה הקצרה שלנו", כך מנהל המכירות במותג נויל נאש.

ה-570S היא מה שמכונה בז'רגון העלית "מכונית כניסה", כלומר הדגם הזול ביותר שיש לחברה להציע במחסן, ותמורתו תיפרדו מכ-150 אלף יורו לפני תוספות. מה מקבלים? ובכן, כנגזר משמה של המכונית, תחת המעטפת שוכן מנוע 3.8 ל' טורבו שמונה צילינדרים, המחלץ תפוקה מרבית של 570 כ"ס ו-67 קג"מ. החיבור הוא לתיבת הילוכים 7 מהירויות תחרותית, המאיצה בה ל-100 קמ"ש ב-3.2 שניות, ל-200 קמ"ש ב-9.5 שניות ועד 328 קמ"ש בקצה הישורת. פורשה 911 טורבו S לשם השוואה, מגיעה ל-100 קמ"ש ב-3.1 שניות.

במקלארן טוענים ליחס הספק משקל יוצא דופן, שנאמד בכ-434 כ"ס לטון. הפיתוח של המכונית, בהתאם לטכנולוגיות של קבוצת הפורמולה 1, נשען על שלדת MonoCell II המשרתת את המקלארן 650S, עם שימוש נרחב בקרבון (סיב פחמן), אלומניום ופלסטיק.

הקבינה מובחנת לחלוטין מזו הקיימת ב-650S, ורוב ההשראה הגיעה דווקא ממקלארן P1. את שני הנוסעים, הספונים במרכב שאורכו 4.5 מ' ורוחבו 2 מ', אוחזים מושבי ספורט ייחודיים עשויים אלקנטרה, מערכת שמע עם צג 7 אינטש, בלוטות', ניווט ולמעשה ניתן לציידה כמעט בכל פריט שקיים כיום ברכב רגיל, כחלק מהאסטרטגיה של החברה להפוך אותה גם לשימושית יותר עבור רוכשיה.

במקלארן אגב, בניגוד לדיווחים השונים, שוללים ייצור של רכב פנאי בעתיד הקרוב, או הרחוק. "אנחנו יודעים במה אנחנו הכי טובים - מכוניות עוצרות נשימה", כך מסכם מארל ויניל, ראש מחלקת הפיתוח במקלארן.

  • עוד באותו נושא:
  • מקלארן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully