וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ארוך טווח: חודש אחרון עם פולקסווגן חיפושית

20.4.2015 / 7:39

רגע לפני שהיא חוזרת אל היבואנית, החיפושית החדשה יוצאת לנסיעה הלוך-וחזור לאילת. כמה דלק היא זקוקה לכך ועד כמה היא חסכונית?

מבחן ארוך טווח פולקסווגן חיפושית. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח פולקסווגן חיפושית/קובי ליאני

המטרה העיקרית לשמה נולדו מנועי הטורבו קטני הנפח היא להציע, בנהיגה רגועה, צריכת דלק של מנוע זעיר ומנגד, לשחרר סוסים אל הגלגלים ברגע הצורך, כאילו מדובר היה במנוע שמעולם לא התכווץ בכביסה. כזכור לכם, החיפושית שניתנה לנו למבחן ארוך טווח מצוידת במנוע 1.2 ליטר TSI שמפיק 105 כ"ס וכן 17.8 סל"ד שמעניקים לו טווח כוח רחב מאוד ויעיל לשימוש יומיומי.

יחד עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים, החיפושית הזו מצליחה לייצר לעצמה קצב נסיעה טוב ובעיקר, להעביר תחושה נינוחה מחד ונמרצת מאידך כשצריך. אין בה מחץ ספורטיבי, אבל איטית היא ממש לא. אז אחרי שלושה חודשים שבהם היא חיה עמנו בנסיעות היומיום, בילתה עשרות ימים בפקקי התנועה של גוש דן וטיילה לצפון הארץ עם המשפחה, הגיע הזמן לבדוק אותה למרחק ארוך.

מבחן ארוך טווח פולקסווגן חיפושית. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח פולקסווגן חיפושית/קובי ליאני

קדימה לאילת, ובחזרה

"בשש בבוקר יצאנו לדרך ובעשר בבוקר כבר אכלנו ארוחת בוקר בארומה שבדרך למעבר טאבה"

כפי שעשינו במרבית מבחנים ארוכי הטווח שלנו, גם את החיפושית העמדנו בפני אתגר של נהיגה ארוכה וממושכת, אל הפינה הכי רחוקה בישראל - אילת. הלוך וחזור ביום אחד שמסתכם אצלנו ל-704 קילומטרים בסך הכל, ללא עצירות מלבד תדלוקים כדי לראות מה זה עושה לה ובעיקר, לנו.

בניגוד למה שאפשר לחשוב, נסיעה שכזו לא מצריכה הכנות מיוחדות, מלבד השקמה מוקדמת, מכל דלק מלא עד הפקק ומד מרחק מתאפס. בשש בבוקר יצאנו לדרך ובעשר בבוקר כבר אכלנו ארוחת בוקר בארומה שבדרך למעבר טאבה. באמצע, הייתה נסיעה נעימה, שקטה ונינוחה מאוד. השתדלנו שלא ללחוץ את הרכב, מהרצון לבדוק את צריכת הדלק האופטימלית שלו בנסיעה בינעירונית חלקה, אך גם לא להגזים בקמצנות על הדוושה, כדי שלא לקבל נתון שאינו מציאותי.

הכבישים הריקים באמצע השבוע אפשרו לנו לשמור על מהירות שיוט קבועה סביב המהירות החוקית, כשהציר הנבחר היה לצאת מתל אביב דרומה על כביש 4, דרך מצפה רמון והרי אילת. 352 קילומטרים בסך הכל לכיוון. החיפושית הציעה לנו נסיעה מאוד נעימה, כפי שעשתה בכל נסיעה אחרת, שקטה ונטולת כאבים גם כשהגענו לאילת. בתחנת הדלק גילינו שהנסיעה כילתה כמעט מחצית מהמכל - 23.3 ליטרים שמביאים את הצריכה הכללית לכדי 15.1 קילומטרים לכל ליטר. מחשב הדרך היה רק מעט אופטימי יותר עם 15.6 קילומטרים לליטר, כך שהדיוק שלו טוב בסך הכל. אולם ציפינו לצריכה טובה יותר שקרובה ל-19 קילומטרים לליטר המוצהרים של היצרן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מבחן ארוך טווח פולקסווגן חיפושית. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח פולקסווגן חיפושית/קובי ליאני

ללא תקלות

מיד לאחר התדלוק והמנוחה הקצרה, הפנינו אח החרטום בחזרה באותה הדרך בדיוק, רק עם רגל מעט יותר כבדה על הגז בקטעים האפשריים ועם יותר עומסים בגוש דן בשעה בה הגענו. אז נרשמה צריכה של 13.8 קילומטרים לליטר בסוף הנסיעה. אז אם נתון צריכת הדלק לא הרשים לגמרי, הרי שהנוחות כן. נסיעה של קצת יותר מ-700 קילומטרים עברה בקלות וללא שום סימני עייפות מהגוף וזה חשוב לא פחות.

החודש האחרון במבחן הארוך טווח נסגר עם צבירה של 18,000 קילומטרים בהם לא חווינו אף תקלה, מלבד נשירה של כרית הדיבורית האינטגרלית. לא נדלקו נורות אזהרה, לא נשמעו רעשים חריגים וגם לא נראו סימנים חריגים של צריכת שמן במנוע, למרות שמנועי טורבו נוהגים לשרוף כמה מאות מיליליטרים בין טיפולים. בתקופה שהרכב שהה אצלנו, היה לו ביקור יחיד במוסך ורק לשם ביצוע הטיפול התקופתי כשצבר 15,000 ק"מ. משמע החיפושית היא אמנם מכונית איקונית ואופנתית, אבל לא שוכחת שמאחורי העיצוב, צריך להעמיד יכולות של ממש ולא רק למראית עין.

מבחן ארוך טווח פולקסווגן חיפושית. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח פולקסווגן חיפושית/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully