וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל ברדה פותח את עונת סופרבייק צ'אלנג' 2015

17.4.2015 / 8:16

גלגל שיניים אחד כמעט וחיסל לרוכב המירוצים הישראלי את ההשתתפות במירוץ הראשון בעונת 2015 של הסופרבייק צ'אלנג', אבל בעזרת תושיה הבעיה נפתרה והקרב עבר אל האספלט

גל ברדה אליפות סופרבייק צ'אלנג' סבב ראשון, מסלול סרס יוון. צלם: ג'ונתן סאוור,
גל ברדה אליפות סופרבייק צ'אלנג' סבב ראשון, מסלול סרס יוון/צלם: ג'ונתן סאוור

המירוץ הראשון של עונת 2015 באליפות הסופרבייק צ'אלנג' ההונגרית בה לוקח חלק פעיל כבר מספר שנים הרוכב הישראלי גל ברדה, מושך אליו מתחרים רבים מאירופה. המיקום הנגיש במסלול סרס ביוון וההתרגשות של פתיחת העונה, מקלים על ההשתתפות ומחריפים את התחרות. כך לפתע מצא גל את עצמו נאבק בין הפניות מול אנג'ל קרניוטוב שהיה אלוף אירופה בליגת הסופרמוטו, מול מרקוב וניסלב אלוף בולגריה בסופרבייק, בנוסף לקזאקו וינוץ יריביו הקבועים. אולם גל לא שער שדווקא הרצון להכין טוב יותר את האופנוע אל עונת 2015, כמעט ויעלה לו באי השתתפות במירוץ החשוב שפותח את העונה.

גל ברדה אליפות סופרבייק צ'אלנג' סבב ראשון, מסלול סרס יוון. צלם: ג'ונתן סאוור,
גל ברדה אליפות סופרבייק צ'אלנג' סבב ראשון, מסלול סרס יוון/צלם: ג'ונתן סאוור

הכל בגלל גלגל שניים אחד קטן, מדי

""כשראיתי את זה, חשבתי שאכלתי אותה. לא מצאנו בשום מוסך בסביבה גלגל שיניים 520 כמו שאני צריך וכבר לא ניתן לחזור אחורנית לתצורה המקורית כי השרשרת נחתכה"

אחרי חודשים של המתנה, זמנם של גלגלי השניים המשופרים (520) שגל הצליח להשיג עבור האופנוע שלו בסוף העונה הקודמת, הגיע. בהכנות לפתיחת אליפות רומניה בסופרבייק שמתחילה במסלול סרס שביוון, גל החליט להתקין את גלגלי השניים החדשים והקלים יחד עם השרשרת התואמת. גלגלי שיניים אלה קלים בצורה משמעותית מאלו המקוריים של הדוקאטי פינגאלה R1199 שלו והפסיעה של השיניים קטנה יותר ולכן החיכוך של המערכת והתגובות להעברת הכוח טובות בהרבה. התועלת על המסלול על אותו יחס העברה לפי מדידות מכשיר ה-GPS המותקן על האופנוע, אמורה להעניק לגל 10 קמ"ש יותר במהירות הסופית ולהפוך אותו לתחרותי יותר.

שלושה ימים לפני המירוץ, גל הגיע ליוון במיוחד כדי להכין את האופנוע למירוץ ולהתקין בו את גלגלי השניים. מכונאי מקומי שגל מכיר כבר זמן רב פתח במיוחד את המוסך במיוחד עבורו, מאחר והיה סגור לרגל חג מקומי. גל החל לפרק את האופנוע, החליף נוזלי מנוע, עדכן את מדבקות הספונסרים, רענן נוזלי בלמים והחל יחד עם המכונאי לפרק את גלגלי השניים והשרשרת. את השרשרת המכונאי בחר משום מה לחתוך עם דיסק במקום לפרק את הגלגל האחורי - אולי בגלל המהירות, אבל פעולה שלא מאפשרת לעשות בה שימוש חוזר במקרה הצורך.

גלגל השיניים האחורי מצא את מקומו ללא בעיה, אך כשהמכונאי רצה להתקין את גלגל השיניים הקדמי, התברר שהסדנה האמריקנית שממנה רכש גל את החלקים, שלחה את גלגל השיניים הלא נכון - של דוקאטי 848 ו-1098 שלהם ציר קטן יותר במרכז ולא של פניגאלה. "כשראיתי את זה, חשבתי שאכלתי אותה. לא מצאנו בשום מוסך בסביבה גלגל שיניים 520 כמו שאני צריך וכבר לא ניתן לחזור אחורנית לתצורה המקורית כי השרשרת נחתכה. זה יכל היה לגמור לי את ההשתתפות במירוץ" סיפר גל במבט מאוכזב.

"אז החלטתי לקחת סיכון וללכת לחרט טוב שאני מכיר עם גלגל השיניים המקורי ועם גלגל השיניים החדש וביקשתי ממנו לעשות את המקורי כמו המשופר, כלומר דק יותר במילימטר. גם פה יש סיכון כי אם הוא לא מצליח לעשות את זה טוב ומאוזן וגם אם אצליח להשיג שרשרת מקורית (530), כבר לא יהיה לי גלגל שיניים שמתאים לאופנוע". שלוש שעות אחר כך גל מקבל טלפון מהחרט שהחלק מוכן - "נדהמתי מהתוצאה. הרכבנו הכל חזרה על האופנוע והכל תקיו, רק שסיימנו בשעה 20:30 בלילה והמסלול כבר היה סגור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
גל ברדה אליפות סופרבייק צ'אלנג' סבב ראשון, מסלול סרס יוון. צלם: ג'ונתן סאוור,
גל ברדה אליפות סופרבייק צ'אלנג' סבב ראשון, מסלול סרס יוון/צלם: ג'ונתן סאוור

אימונים על רטוב

"פעם חשבתי שאם תהיה מהיר ברטוב, תהיה עוד יותר מהיר ביבש, אבל זה ממש לא נכון. זו רכיבה אחרת לגמרי"

באימונים שנערכו ביום למחרת, גל כבר מתחיל להרגיש את התועלת של השדרוג, אבל למזג האוויר היו תוכניות אחרות. במשך שלושה ימים רצופים, צפון יוון ספג כמות עצומה של גשמים וכל האימונים נערכו על גבי מסלול רטוב מאוד. "הבעיה עם אימון כזה בגשם, שאין לו שום קשר לרכיבה במירוץ כשהמסלול יבש. האופנוע בסט-אפ אחר לגמרי וגם ההתנהגות שונה מאוד. פעם חשבתי שאם תהיה מהיר ברטוב, תהיה עוד יותר מהיר ביבש, אבל זה ממש לא נכון. זו רכיבה אחרת לגמרי". גל לא ידע מה להחליט - האם להתאמן הרבה על רטוב או לוותר על העניין לגמרי, שכן בתנאים אלה הסיכון לנפילה גבוה משמעותית ולא ניתן לסמוך על תחזית מזג האוויר שמשתנה בתכיפות כדי לדעת בוודאות אם המירוץ יתנהל בתנאי גשם או על גבי מסלול יבש.

"החלטתי שאני לא לוקח סיכון והזמנתי סט חדש של צמיגי גשם בנוסף לסט המשומש שהיה לי ששמרתי לאימונים. היום הראשון היה רטוב לגמרי והתיקונים שעשו לאספלט במסלול יצרו שינויי גובה רעים בין האספלט החדש לישן, אז גם היה קשה מאוד להתאקלם לתוואי החדש". היום הראשון היה גשום במיוחד ולמרות שגל רכב בשני מקצי אימון בלבד, דורג שני ברשימת המתחרים. ביום האימון השני, מזג האוויר החל להתבהר, אבל המסלול נותר רטוב ברובו. רק בצהריים הוא התייבש, אך במוקדים מסוימים עדיין נמצאו נחלי מים לרוחב המסלול.

במקצה האומונים האחרון, ינוץ, אחד משני היריבים המוהבקים של גל, התרסק על המסלול כשגל צמוד אליו מאחור. הרדיאטור של ינוץ מתבקע ומשאיר אחריו שובל ארוך של נוזל קירור. רוכב שהגיע מאחורי גל ולא הבחין בשובל הנוזל, עלה עליו. דגל אדום עצר את האימון. "היה לי ברור שמעכשיו בגלל הקטע החלק, תנאי המירוץ השתנו פעם נוספת כי למרות שכל הלילה ירד גשם, המסלול נותר חלק בקטע זה. כשעצרתי בבוקס, ראיתי שהחזית של האופנוע שלי מלאה בנוזל הקירור של ינוץ, כלומר, הייתי קרוב מאוד להתרסקות גם כן".

גל ברדה אליפות סופרבייק צ'אלנג' סבב ראשון, מסלול סרס יוון. צלם: ג'ונתן סאוור,
כתם נוזל הקירור על המסלול שינה את התנאים שוב/צלם: ג'ונתן סאוור

קרב מול מתחרים לא מוכרים

"ארבע הקפות אחר כך, קזאקו, מנצח עונת 2014 ואלוף רומניה מצליח לעקוף את גל בדיוק בפניה שבה ינוץ התרסק ביום האימונים"

סיכום הזמנים מימי האימונים מציב את גל על הגריד בשורה הראשונה ובמקום הרביעי. לפניו מזנקים ינוץ (שלישי), מרקוב וניסלב אלוף בולגריה בסופרבייק (שני) וראשון אנג'ל קרניוטוב אלוף אירופה בסופרמוטו. ואיפה קזאקו? במקום החמישי הלא אופייני לו, אבל כעת עם האופנוע הישן והמשופר שלו ולא עם החדש שרכש במיוחד עבור עונת 2015, אך לא הוכיח את עצמו באימונים. עם הינתן האות, גל פותח חזק מאוד קדימה וכבר בזינוק עוקף את ינוץ ואת מרקוב ומגיע אל המקום השני. בשתי ההקפות הראשונות גל מצליח להיצמד לאנג'ל המוביל גלגל לגלגל, אבל אז הוא מצליח להגדיל במעט את הקצב בכל הקפה ולהתרחק מגל.

בהקפה השישית מתוך ה-18, בסוף הישורת גל בולם מעט מאוחר מדי, מה שגורם לו לקחת קו פני טוב פחות ואלוף בולגריה שזינב בו עד לרגע זה, ניצל את ההזדמנות כדי לייצר עקיפה, אך כמעט גם לגרום להתנגשות באופנוע של גל. גל מוותר מעט כדי למנוע תאונה וארבע הקפות אחר כך, קזאקו, מנצח עונת 2014 ואלוף רומניה מצליח לעקוף את גל בדיוק בפניה שבה ינוץ התרסק ביום האימונים. גל ממשיך ללחוץ חזק ולמנוע מהמובילים להתרחק - "שמחתי מאוד כי האימונים לכושר הגופני וכוח הידיים השתלמו כי בשלב שבו הייתי מתחיל להרגיש חולשה ביד ימן, לא היו הפעם שום כאבים או חולשה".

אולם שתי הקפות לסיום, גם ינוץ מצליח לעקוף את גל וליצור קרב דרמטי עד לקו הסיום. ינוץ הקדים את גל במטרים ספורים, ומספיק כדי להוריד את גל למקום החמישי. "למרות המיקום, יצאתי מהמירוץ מרוצה מאוד ואופטימי להמשך השנה כי הזמנים בכל סוף השבוע ביני לבין קזאקו וינוץ, שהם השניים המובילים היחידים שימשיכו אל שאר העונה צמודים עד לרמה של עשיריות שניה".

המירוץ הבא יערך בסוף השבוע של ה-22 ועד ה-25 במאי במסלול פנוניה רינג שבהונגריה. "עם האופנוע אין לי עוד מה להתעסק. עכשיו את מאמץ השיפור הגדול אני אשקיע בעצמי עם אימוני קרוספיט קשים".

גל ברדה אליפות סופרבייק צ'אלנג' סבב ראשון, מסלול סרס יוון. צלם: ג'ונתן סאוור,
גל ברדה אליפות סופרבייק צ'אלנג' סבב ראשון, מסלול סרס יוון/צלם: ג'ונתן סאוור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully