וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיקנת רכב עם ליקויים בטיחותיים? לא תדרש להגיע למשרד הרישוי לבטל "הורדה"

29.4.2015 / 7:28

מערכת מקוונת של משרד התחבורה תקצר תהליכי השבת הרכב לכביש בתום כל התיקונים הנדרשים. המערכת גם תמנע ביצוע מבחן רישוי בשני מכונים נפרדים

אילוסטרציה – מכון רישוי (טסט). קובי ליאני
אילוסטרציה – מכון רישוי (טסט)/קובי ליאני

משרד התחבורה השלים לאחרונה מיזם ניסיוני שארך מספר חודשים במסגרתו חוברו כל מכוני הרישוי למחשביו. המשמעות היא, שהמערכת החדשה מסוגלת לפקח באופן ישיר, מדויק ומהיר על רישומים הנעשים במכוני הרישוי, כאשר אחת התופעות שביקשו לנטרל במשרד התחבורה היא החזרת כלי רכב להם ליקויים בטיחותיים חמורים לכביש ללא תיקונם.

מלבד זאת, נהג שניגש לבצע "טסט" (מבחן רישוי) במכון מסוים ורכבו הופנה לתיקון הליקויים - והורד מהכביש, לא יידרש יותר להגיע פיזית למשרד הרישוי כדי לבטל את פסילת המכונית, שכן המערכת מתעדכנת ON-LINE ושולחת את האינפורמציה ישירות למשרד התחבורה. בנוסף לכך, כך נמסר ממשרד התחבורה, לא יכול בעל רכב לבצע טסט במכון אחר מזה שבדק את רכבו בפעם הראשונה, והוא ייתבקש להשלים את הטסט היכן שהתחיל.

סמנכ"ל תנועה במשרד התחבורה, אינג' אבנר פלור ציין כי "המערכת מספקת גם בקרה טובה יותר על התנהלות מבחן הרישוי ומונעת טעויות הקלדה בזמן קליטה וסיום של מבחן הרישוי, כפי שקרה לא מעט בעת הקלדה ידנית של הנתונים". עוד אמר כי "חיבור מחשבי המכונים למשרד התחבורה מאפשר בנוסף בקרה יעילה והדוקה על אישורי תקינות של כלי רכב הניתנים על ידי מוסכי הרכב. במידה ומוסך אינו מאושר מסיבה כל שהיא, המערכת תדחה מיידית את אישור המוסך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully