וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיאט: הקרוסאוברים ישנו את פני המותג

4.5.2015 / 8:22

בסיאט דרוכים לקראת שיווקו של רכב הפנאי הראשון של החברה בשנה הבאה, ומעריכים כי הקרוסאוברים יחוללו מפנה חד במצב הכלכלי של המותג הספרדי. "השוק הטוב ביותר עבור פרופיל חדש של מוצרים"

סיאט 20V20. אתר יצרן
סיאט 20V20. קונספט לרכב פנאי בגודלו של אודי Q5/אתר יצרן

זה לא סוד שחברת סיאט גורמת לסופרי האפונים בפולקסווגן לנדודי שינה מאז 1990. מהיום בו נרכש המותג הספרדי על ידם במלואו, מתקשים הגרמנים לחלץ מהספרדים רווחים נאים כפי שמצליחים לעשות בסקודה, פולקסווגן או באודי, וכמובן שגם בחלק ממותגי הספורט היוקרתיים שנמצאים בבעלות הקונצרן. ואולם, לאחר שהציגו לאחרונה את הקונספט 20V20 והחלו מפשירים את הקרקע לשורה של רכבי פנאי, נראה שהעתיד הרבה פחות קודר מבעבר וכן הוסר החשש - זמנית לפחות, ממכירת המותג לידיים אחרות.

בראיון חשוב שהעניק לאחרונה מנכ"ל סיאט יורגן סטקמן ל'בלומברג', סימן את הקרוסאוברים של סיאט כנקודת מפנה בתולדות החברה. "אנחנו מתחילים עם דגם הליבה שלנו בשנה הבאה (מתחרה בקבוצת הקרוסאוברים הקומפקטיים), אבל אנחנו רואים בעתיד פרשנויות נוספות ומרתקות. סגמנט ה-SUV הוא קרקע פורייה עבורנו להתפתחות וכאן נייצר את הפרופיל החדש שלנו".

הסיאט 20V20 שנחנך בתערוכת ז'נבה הוא קדימון לקרוסאובר מפואר שיוצג בשנת 2019, ויורכב באחד ממפעליה של סקודה בצ'כיה לה יהיה דגם מקביל משלה. הוא יבוסס על פלטפורמת ה-MQB המודולארית של פולקסווגן עם אורך של כ-4.65 מ' ובסיס גלגלים של כ-2.70 מ'. בחרטום יוכל לאכלס מנועים מגוונים, דיזל או בנזין, היברידי אפילו, בחיבור לתיבה ידנית, דו מצמדית, ועם אופציה להנעה קדמית או כפולה.

סטקמן מוסיף כי ימתינו לשנת 2019 משום שבשלב הנוכחי, הקליינטורה הקלאסית של סיאט לא יכולה לעכל רכב פנאי מפואר, שכן החברה נשענת על מכוניות קומפקטיות בהן איביזיה, מיי, לאון, אלתאה ועוד. לדבריו, הקרוסאוברים יחלצו את סיאט באופן סופי משנות המשבר הכלכלי שפוקדות אותה מיומה הראשון בענף ואת הפירות יקטפו כבר ב-2017.

חלק מהשינויים שסיאט ביקשה לבצע בשנתיים האחרונות התמקדו באיכות ובגימור. לראייה, הצלחתה של הלאון החדשה שמסייעת לסיאט לצמוח ברבעון האחרון ב-10% ל-100 אלף וקצת מכוניות. היא מצליחה אפילו להדביק את מכירותיה של האיביזה שאף היא רשמה גידול של 10% ברבעון הראשון של השנה באירופה.

בארץ, עומדת האיביזיה AM5 (מתיחת הפנים האחרונה) בראש טבלת המכירות של סיאט בקרב 'צמפיון מוטורס'; זו מסרה מתחילת השנה מעל 2,200 כלי רכב, כשאחריה סיאט לאון עם יותר מ-780 מסירות. סיאט טולדו שלישית עם כ-280 כלי רכב וסיאט מיי 112 יחידות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully