וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: אופל אדם אוטומטית. בשם הייחודיות

5.5.2015 / 7:27

מכונית המיני המעוצבת של אופל קיבלה תיבת הילוכים רובוטית (אוטומטית) ופתאום כאילו נבראת מחדש בעיני נשים, נערות מבתים אמידים או חובבי מבטים ברמזורים

מבחן אופל אדם אוטומטית. מאי 2015. קובי ליאני
מבחן אופל אדם אוטומטית. מאי 2015/קובי ליאני
ובמילים אחרות, קל מאוד לדמיין (ואף להאמין לכך) שמכונית יפה, תיסע, תתנהג ותגרום לנו להרגיש יפים כמותה

אילו הייתם מתבקשים לתאר את המכונית שלכם במשפט אחד, איזה משפט זה היה? בסופם של יומיים נהיגה באופל אדם החדשה, זה בדיוק מה שניסינו לעשות - למצוא את המשפט או הפתגם שיתאר אותה מהגלגל ועד אנטנה, מפגוש לפגוש, מבלי לפספס אף מתג בדשבורד ושסתום במנוע. האתגר היה כרוך בלא מעט מחשבה, אך לבסוף מצאנו - "השלם גדול מסכום חלקיו".

נסביר. משפט זה גורס שהמוח שלנו פועל לפי תבניות חשיבה מוגדרות, אשר מעניקות פרשנות לגירויים החושיים שמגיעים אלינו - הראיה, שמיעה, מישוש, ריח וכן הלאה. תבניות חשיבה אלה לפעמים מסוגלות לשנות או לעוות את מה שחלק מהחושים משדרים לנו במקור, או כדי להתאים לציפיות המוקדמות או ככניעה לחוש אחד דומיננטי ואם ננסה לפרק את הרושם לכל תחושה בנפרד, לא נצליח להבחין בתמונה הכוללת. ובמילים אחרות, קל מאוד לדמיין (ואף להאמין לכך) שמכונית יפה, תיסע, תתנהג ותגרום לנו להרגיש יפים כמותה.

מבחן אופל אדם אוטומטית. מאי 2015. קובי ליאני
מבחן אופל אדם אוטומטית. מאי 2015/קובי ליאני

על חן ויופי

זהו בהחלט שינוי מרענן ביחס לפיאט 500 שמילאה את המשבצת של החתיכה התורנית עד כה.

לא צריך יותר משניים ורבע רגעים כדי להבין מה היא התכונה הבולטת ביותר של אופל אדם החדשה. רמז, עם 87 כ"ס ו-13.28 קג"מ אלה לא יהיו הביצועים. אמרנו זאת בעבר במבחן הראשון שערכנו לה בישראל, אופל אדם החדשה היא מכונית נאה. יפה מאוד אפילו. יש בה את כל התכונות העיצוביות שמכונית זקוקה כדי להראות חריגה וייחודית על הכביש.

זו טענה די שחוקה, אך אם היינו מקבלים שקל על כל פעם שאנשים נעצו בה מבטים ברמזור, חמישה שקלים על כך פעם שסובבו אחרינו את הראש ברחוב ועשרה שקלים על כל פעם שענינו לשאלות סקרנים בנוגע אל הגרמניה הזו, היינו מסיימים כל יום נהיגה עם כמה מאות שקלים חדשים בכיס. אין ויכוח, יש לה את זה.

האפשרות לבצע התאמה אישית לנראות של המכונית, מהצבע הכללי המיוחד, דרך צבע נפרד לגג, לחישוקים ואותו כלל גם לגבי תא הנוסעים, פותח עולמות חדשים של אפשרויות להרגיש ייחודי על כבישינו האפרוריים ודי בכך כדי להצדיק את קיומו של הצעצוע הזה מבית אופל. היבואן מספר לנו שנשים מסתחררות ממנה ובנות "של" רוצות רק אותה. זהו בהחלט שינוי מרענן ביחס לפיאט 500 שמילאה את המשבצת של החתיכה התורנית עד כה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מבחן אופל אדם אוטומטית. מאי 2015. קובי ליאני
מבחן אופל אדם אוטומטית. מאי 2015/קובי ליאני

מתוקה גם מבפנים

זו בהחלט הרגשה טובה לפתוח דלת של מכונית ולגלות שאותו שאר רוח שיצר את המעטפת החיצונית, מצא את דרכו פנימה. הגימור טוב מאוד וגם הירידה לפרטים משביעים רצון, כך שיש תחושה הולמת למחיר המבוקש עבורה. רכב המבחן נבנה כך שתא הנוסעים נראה מעט אפרורי, בטח שביחס לשאר מכוניות ה'אדם' שחנו בחניית היבואן עם קבינה בשלל גוונים, אבל הדבר פתיר כאמור לפי ראות עיניכם במעמד ההזמנה.

אופל אדם היא מכונית קטנה. ממש קטנה, עם אורך כללי של 3.7 מטר, בסיס גלגלים של 231 ס"מ ורוחב של 172 ס"מ ולכן היא תאכלס בעיקר שני מבוגרים. כשמזיזים את המושבים הקדמיים לפנים ומשתחלים אל המושב האחורי, מוצאים שם עוד שני מקומות ישיבה, אך כצפוי מוגבלים במרחב המוצע בהם. תא המטען זעיר בהתאם - 170 ליטר בלבד ואם מתקפת השופינג הייתה מוצלחת, תצטרכו לוותר על הנוסעים מאחור ולקפל את המשענות כדי להגדיל את חלל ההטענה.

רשימת האבזור גם היא תשנה את אורכה בהתאם לנחישות שלכם לפתוח את הארנק. ישנן מספר רמות אבזור במחירים עולים ורכב המבחן הגיע ברמה הגבוהה ביותר שכוללת בעיקרה מערכת מולטימדיה מלאה עם מסך 7 אינץ', חישוקים קלים גדולים (16 אינץ'), מערכת לכיבוי המנוע בעמידה, תפעול מההגה, בקרת שיוט ומגביל מהירות ועוד.

מבחן אופל אדם אוטומטית. מאי 2015. קובי ליאני
מבחן אופל אדם אוטומטית. מאי 2015/קובי ליאני

בודי בילדינג

כשמבקרים במכון כושר, מבחינים מיד מי נולד עם הגנים הנכונים ומי צריך להזיע קשה כדי לכפר עליהם. במקרה של האדם, היא בהחלט תוצר של DNA איכותי וכבר בחניה היא מסדרת לעצמה אחלה יחסי ציבור, גם בצבע מוקה עם גג שוקו. אם לא נפלתם שדודים לעיצוב, נספר לכם שמה שמצוי מתחת למעטפת אולי לא בהכרח עומד בקו אחד לציפיות שמעוררת ההופעה החיצונית (השלם גדול מסכום חלקיו, זוכרים?).

השלד מגיע מאופל קורסה לאחר קיצוץ קל וזה בסדר גמור, אבל חבל שהמנוע לא מציע את אותה שובבות של העיצוב. לזה יש 1.4 ליטר בנפח, הוא לוגם בנזין ומפיק רק (כאמור) 87 כ"ס (ב-6,000 סל"ד) ו-13.28 קג"מ ב-4,000 סל"ד. עם נתונים כאלה לא תהיו הראשונים ברמזור, אבל גם אם תזדרזו, לכולם יהיה מספיק זמן להביט בכם מתרחקים (14.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ו-11.2 שניות להאצה מ-80 ל-120 קמ"ש). למרות זאת, המנוע עצמו חלק, נעים וגם שקט באופן יחסי וכשמשייטים באוטוסטרדה (למרות ה-2,700 סל"ד ב-100 קמ"ש) או משוטטים בגוש דן, הוא גם מחזיר נתונים נאים של צריכת דלק - 13.4 ק"מ לליטר בתנאי המבחן.

למרות האיטיות היחסית, אפשר לסלוח לאדם על נחיתות הביצועים, שכן בעיר, בין מדרכה לרמזור, זה לא הדבר החשוב ביותר. אולם מה שכן צריך לשים לב אליו הוא תיבת ההילוכים האוטומטית. כלומר, ההילוכים אמנם עוברים בעצמם ללא עזרה מצד רגל שמאל שלכם, אך כדאי לזכור שמדובר בתיבת הילוכים רובוטית עם מצמד יחיד וזו בחלק מהזמן מציקה פחות בנדנודים מהעברות ההילוכים, בשאר הזמן מציקה יותר בהססנות ופעולה איטית, כך שבסופו של דבר, זו עדיין תיבה מציקה לשימוש. היא לא לגמרי אוטומטית וגם לא לגמרי ידנית, אלא תקועה באמצע ולטעמנו הייתה צריכה להיעלם מהעולם יום לפני שנוצרה. אופל ופיאט למשל, עדיין מאמינים בה.

אופל אדם נהנית מכל התכונות של מכונית קטנה מבחינת ההתנהגות. היא זריזה וממהרת לשנות כיוון, קל להחנות אותה בעיר והיא מתנועעת בסלאלומים מהירים. בצד השני של המאזניים, מוצאים מתלים שיוצרים נסיעה מעט קופצנית וחובטת במפגש עם שיבושים וגם הגה נטול תחושה או משקל של ממש וגם הבלמים לא הרשימו במיוחד עם נשיכה חלשה מדי.

מבחן אופל אדם אוטומטית. מאי 2015. קובי ליאני
מבחן אופל אדם אוטומטית. מאי 2015/קובי ליאני

מחיר העיצוב

כשאופל אדם החדשה הגיעה לישראל באמצע השנה הקודמת, היא לא רק שלא הכתה גלים, היא אפילו לא יצרה אדווה קלילה בשוק הרכב הישראלי והאשם תלוי בכך שצוידה בתיבת הילוכים ידנית בלבד - מכשלה של ממש כשמנסים לשווק רכב לנשות ישראל הסטייליסטיות. מגלים שהן לא מוכנות להתפשר בנוחות בתמורה לעקבים גבוהים, לפחות במקרה של הגרמניה הזו.

אולם כעת, כשאת ההילוכים היא מעבירה בעצמה, פתאום יש באז של ממש ברחובות סביבה ומספר גדול ולא מצופה של אנשים ברחוב זיהו אותה בשמה. כשמנתקים את רוב השיקולים הפרקטיים (לא אליהם אופל אדם פונה ממילא) ומבינים כי מתחרתה היחידה כמעט היא פיאט 500, מבינים מדוע יש לה סיכוי ממשי להצליח ולהשיג יעד של מאות מסירות בשנה. המחיר יפגוש אתכם בכ-95 אלף שקלים, אבל סביר להניח שאם כבר הצלחתם לשכנע עצמכם להישבות בקסם העיצוב של האדם, סביר להניח שאת הצ'ק תרשמו על כמעט 103 אלף שקלים (או יותר מכך) עבור הגרסאות המאובזרות והממש תפורות אישית.

מבחן אופל אדם אוטומטית. מאי 2015. קובי ליאני
מבחן אופל אדם אוטומטית. מאי 2015/קובי ליאני
  • עוד באותו נושא:
  • אופל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully