וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלה יותר ואיכותית: הצצה לאופל אסטרה החדשה שתוצג בקרוב

7.5.2015 / 7:22

הדור החדש של האסטרה פותח על פלטפורמה חדשה ומבטיח להמשיך את מסורת ההצלחה של השושלת המשפחתית. על הכבישים לקראת סוף השנה

אופל אסטרה 2016. אתר יצרן
תחת הסוואה, אופל אסטרה החדשה/אתר יצרן

הדור ה-11 של אופל אסטרה נמצא בימים אלה במבחנים מפרכים על כבישי אירופה כחלק מתהליך האפיה שלו, ובעיקר משמעותי לבריטניה - שם ממותג כווקסהול אסטרה. ואכן, יותר מרבע מהבריטים על פי דיווחים בכלי התקשורת של הממלכה החזיקו בעברם אסטר,ה ולכן מדובר בכלי נשק חשוב בזירה המסחרית.

למרות בעלת הבית האמריקנית (GM), האסטרה החדשה פותחה על פלטפורמה חדשה בגרמניה, והיא מציגה שינויים מעניינים לעומת הדור ה-10. ראשית, היא צנומה יותר מהדגם אותו היא מחליפה, כאשר אורכה קוצר ב-49 מילימטרים, גובהה ב-26 מילימטרים וגם בסיס הגלגלים קוצץ ב-20 מילימטרים. באופל מבטיחים שלא יקריבו דבר על חשבון מרחבי הנוסעים, ואף מציינים כי משקלה הופחת ב-120 ק"ג.

מבחינת עיצוב חוץ ופנים, האסטרה תיישר קו עם קורסה החדשה ותבסס תא נוסעים מודרני שמאמץ גישה נוחה יותר לפקדים (שמספרם הופחת משמעותית) והנדסת אנוש שמותירה הרבה מקום להתרווח בשתי השורות. היא תכלול גם היצע רחב של מערכות בטיחות כחלק מעמידה במתכונת Euro-Ncap המחמירה.

פלטפורמת ה-D2 של האסטרה מותאמת בעיקר למנועים קטני נפח או בינוניים, ומכאן שצפוי שחלק מהיחידות הוותיקות כבר לא תהיינה חלק מהסגל. אין להסיק מכך שמנועי ה-1.4 טורבו המסורתיים יעלמו (דווקא הם נשארו בתמונה עם כ-140 כ"ס ותיבה אוטומטית), אולם מותר להמר שמנועים קומפקטיים וחסכוניים יותר יצטרפו בהמשך הדרך.

מנכ"ל אופל, ד"ר קארל תומס ניומן: "כל דור חדש של האסטרה העלה את הרף. באיכות, ביכולת, בטיחות וחסכון. גם הפעם, האסטרה תקבע את הסטנדרטים בקבוצה הקומפקטית".

האסטרה תיחשף לראשונה בפני קהל במסגרת תערוכת פרנקפורט בספטמבר הקרוב. לישראל תגיע כנראה בשנה הבאה.

  • עוד באותו נושא:
  • אופל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully