וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי הרג את הספורט המוטורי?

14.5.2015 / 8:25

כבר קשה להאמין אבל בעבר התנהלו בישראל ליגות מרוצי שטח בענפי עבירות, ראלי-רייד, אנדורו... חוק הספורט המוטורי הקפיא את סצינת המרוצים הישראלית, והמתחרים נאלצים לחפש את סיפוקם בעולם - חבל מאוד. שבעה צוותים יוצאים החודש להשתתף בראלי יוון, באנו להיפרד

ראלי יוון. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
שי שמעוני מאחורי ההגה וגדעון בן-שמואל במושב הנווט. את רוב המצלצלים מזרימים סדנת 'גתוס' ו'כל גדר'. הספונסורים הם חלק בלתי נפרד מהמרוץ, כמו הנווט והמכונה/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

סטילס: רמי גלבוע

מבחוץ זה נראה מהיר ועצבני אבל מבפנים, זה בעיקר מיוזע וקופצני; הטנדר המגודל טס בשבילים ב-150 קמ"ש, מדלג ומחליק, מלחיץ אותי ומרגיע כאחד. שי שמעוני נוהג בריכוז מלא, מחליק את הטנדר לקראת פניות, מאיץ מתוכן במלוא עוצמת המנוע. נסעתי עם שי פחות מעשר דקות אבל הקסדה שלי כבר הייתה ספוגה בזיעה, אבק הנגב צרב את עיני, הדילוגים איימו להקיא מקרבי את שרידי ארוחת הבוקר... שי הוריד אותי בחניון והמשיך על מסלול השבילים המאולתר. הקפה אחרי הקפה, בודק לחצי אוויר ומנסה כוונוני מתלים – ככה מתאמן ספורטאי מקצועי לקראת ראלי בינלאומי, אותו הוא משתוקק לנצח.


לאחר עשרות שנות מרוצים בענפי המהירות והעבירות וכתריסר השתתפויות במרוצים בינלאומיים, שי הוא אחד המתחרים הבולטים בישראל עם הספונסורים הצמודים 'גתוס' ו'כל גדר'. ספונסורים קבועים חשובים במשחק הזה, לא פחות ממכונאים וצמיגאים; זהו ספורט יקר ותובעני, והמרוץ אחרי התקציב קשה כמעט כמו המרוץ לפודיום.

ראלי יוון. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
עם או בלי מרוצים בישראל, בעבירות או במהירות, שי שמעוני מרגיש הכי טוב במושב המרוץ הצפוף. ספורטאי אמיתי!/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

גיבושון יציאה

ב-19 למאי יועמסו מכוניות המרוץ על המעבורת, ולקראת היציאה התקבצו הצוותים בחורשת אקליפטוסים בדרום הארץ. זוהי הזדמנות אחרונה להשלים כוונונים והכנות, להחליף צ'יזבאטים על מרוץ יוון מהשנה שעברה, לברר מנהלות ולהקריב מנגל פרידה. החידלון בפעילות המוטורית בישראל דוחף את טובי מתחרינו אל מחוץ לגבולות המדינה; בימים אלו סיימו שלושה צוותים את 'קרואטיה טרופי' התובעני (צוות גבע, אלי שחר ועובד ארזי), ספורטאים ישראלים מתחרים בפסגת מרוצי המסלול בעולם, אופנוענים יוצאים ל'רומניאקס' ושאר אירועים... אני ממש לא מתנגד ליציאה למרוצים בעולם הגדול, להיפך; אבל מרוצי חו"ל צריכים להיות רק הדובדבן שבקצפת, יציאות נקודתיות המתבססות על תוכנית מרוצים יציבה וסדירה בישראל. לראלי יוון 2015 יוצאים השנה שבעה צוותים ישראלים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ראלי יוון. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
דני פרל כבר סבא לנכדים, אבל זה לא מפריע לו לצאת להתחרות ביוון. בטיפוס לגובה 2200 מטרים ירעד מקור, אבל אינו מתכוון לוותר על החוויה/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

פייבוריטים גדולים הם גל שחם ונמרוד 'קיד', שלקחו בשנה שעברה מקום ראשון בקטגוריה 1T, מקום שני בדירוג הכללי. שחם-קיד יתחרו השנה ברכב מרוץ מקצועי אותו שכרו מחברת ראלי-ארט האיטלקית. יריביהם יהיו שי שמעוני וגדעון בן שמואל היוצאים ליוון בטנדר מיצובישי השחור-כתום, בחסות "גתוס כל-גדר". בשנה שעברה הפגינו ביצועים מצוינים, עד שטעות ניווט הורידה אותם למקום שלישי בקטגוריה 1T, שמיני בדירוג הכללי. שי השתתף במרוצים בינלאומיים ביוון, בולגריה, מצרים, ספרד ופורטוגל. תום בריל ויובל מלמד יזנקו עם באגי 1T הנמצא בשלבי הבנייה האחרונים.

ראלי יוון. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
הפג'רו הכחול של דדי שפרונט ניצח בשנה שעברה את קטגוריית T2, השנה ינסה הצוות לטפס בדירוג הכללי/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

דדי שפרונט וגיא גוטליב יוצאים בפג'רוE.D.T הכחול, איתו סיימו בשנה שעברה במקום ראשון בקטגוריה 2T. רועי שפירא ועידו שקל יאתגרו אותם עם הפג'רו הלבן "חולון מוטורס – טלפארמה", ואת השיירה סוגרים שני פולאריס RZR900 - בכידון הראשון אוחזים דני פרל הוותיק ואיתי מולדבסקי, ב-RZR השני נוהג צוות חדש, גידי קרונין ואורי אייזנשטיין.

ראלי יוון. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
קרונין ואייזנשטיין השתתפו בראלי בודד עד היום, והם יוצאים ליוון כדי לבדוק עד כמה הם טובים. הציפיות הן להגיע לקו הסיום/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

בין באר שבע (ישראל) ל- FLORINA(יוון)

אין הרבה משותף בין השבילים המהירים של צפון הנגב, לבין מה שמצפה למתחרים ביוון; השבילים ביוון טכניים ומשובשים מאוד, קשיי הניווט גדולים, יש הרבה מעברי מים ומשעולי הרים צרים ומסוכנים. הראלי נמשך שלושה ימים ו-400 קילומטרים של קטעי דירוג מדודים (סה"כ למעלה מ-800 קילומטרים בשלושה ימים). ביום השני לתחרות יטפסו המתחרים לפסגת הר בגובה 2200 מטרים בשביל רחב, מהיר ומתפתל. זהו אחד משיאי הראלי, הזדמנות לנהג לתת את כל מה שיש לו. המתחרים הישראלים מתקבלים ביוון באהבה, וזהו אחד המרוצים האהובים ביותר על מתחרים ישראלים – קל להגיע, מחירי ההשתתפות סבירים, הארגון טוב והאווירה משלהבת.

ראלי יוון. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
דור ההמשך עושה את צעדיו הראשונים בשטח, אבל איזה עתיד ממתין לו בישראל? באסה!/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

אבל ראלי יוון אינו משחק ילדים ועל קו הזינוק יפגשו גיבורינו מתחרים בינלאומיים, שיילחמו בהם בחירוף צמיגים; יהיו שם צ'נקוב ומרינוב הבולגרים עם אופל אנטארה האימתנית שלהם (12 פעם בפריס דקאר!), יהיה שם פורד ראפטור איטלקי, ועוד עשרות כלים קטנים המתאימים מאוד לשבילים הטכניים והצרים – ג'ימני וגרנד ויטרה משופרים, ספורטאז', ואפילו כמה לאדה ניבה. יש בראלי יוון נוכחות חזקה של רכבי פג'רו ו-Jeep למיניהם.

ומה יהיה אצלנו, בישראל?

בשום מקום בעולם אין 'חוק ספורט מוטורי', ובוודאי שלא קיימת 'רשות לנהיגה ספורטיבית' האמורה לפקח על החוק. המצאה ישראלית זו מנסה להמציא את הגלגל ובפועל, לא שיפרה במאום את מצב הספורט בישראל, ורק מערימה קשיים וביורוקרטיות ברמה שאין הציבור מסוגל לעמוד בה – בוודאי לא הספונסורים המועטים שעדיין תומכים בספורט המוטורי בישראל. אומר רז היימן, ספורטאי הצמרת שלנו המתחרה מזה שנים בחסות חברת פוינטר, M3 ואחרות: "החוק הרג את הספורט, בגלל ביורוקרטיה מטורפת הנדרשת לאישור אירוע. בכל העולם, מחוף השנהב ועד בריטניה, נערכים מרוצי ראלי-רייד, בלי ערימות הביורוקרטיה והכסת"ח המשביתים את שמחת הספורטאים והמארגנים בישראל".

ראלי יוון. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
מפגש חברתי בחורשת האקליפטוסים; עצי הדולב ביוון יספקו צל הרבה יותר רחב/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

הדרישות המופרזות מכפילות את עלות המרוצים פי שלוש עד ארבע מכפי שהיה בעבר, ואין שום גוף המסוגל להרים היום מרוץ ראלי רייד, מהסוג שהיה נפוץ מאוד עד לפני כמה שנים. זירת ראלי-רייד המקומית הוציאה מתחרים רבים שהגיעו להישגים בינלאומיים חשובים, אבל כרגע אין בישראל שום פעילות מסודרת. קשה לראות להיכן מזדחל הספורט בישראל ולכן, אין לנו אלא לשמוח על כך שמשתתפים ישראלים ממשיכים לשאת בהוצאות הכבדות המתחייבות מיציאה לחו"ל. נאחל ליוצאים ליוון הצלחה ופודיומים ונקווה שבכל זאת, יזוז כאן משהו. יום אחד.

ראלי יוון. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
ראלי יוון/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully