וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחר מפציע: רולס תציג פרשנות מודרנית למכונית מ-1952

14.5.2015 / 10:47

רולס רויס סימנה את הפרק הבא בדפי ההיסטוריה, ותחשוף את ה-DAWN החדשה בעוד כשנה. הפאר בילט-אין, גם מנוע בנפח 6.6 ל'

רולס רויס DAWN 1952. יצרן, ניר בן טובים
רולס רויס DAWN חוזרת לחיים/ניר בן טובים, יצרן

רולס רויס תחייה שם מן העבר שישרת את המכונית החדשה שלה ב-2016. המותג הבריטי יציג במסגרת תערוכת ז'נבה הבאה את ה-DAWN, או ה-SILVER DAWN ליתר דיוק, כפי שהיא פותחה במקור בשנות ה-50. תהיה זו גרסה שתכלול את כל היתרונות הטכנולוגיים של רולס רויס (וב.מ.וו) במרכב קופה קלאסי ומגודל אליו יוצמד תג מחיר דמיוני, כמקובל.

ברולס רויס אומרים שהפרשנות החדשה תחלוק כבוד ל-SILVER שמוצגת כאן בתמונה, ותאמץ חלק ניכר מהמאפניים החיצוניים והפנימיים שלה. הקבריולה המקורית הוצגה ב-1952 כחלק מפרופיל המוצרים של החברה, אך מעשית נשענה רק על פלטפורמת רולס רויס בעוד על הופעתה החיצונית אמונה סדנה שגויסה לטובת מיזמים שונים של החברה.

ה-DAWN החדשה לעומת זאת, תהיה רובה ככולה רולס רויס טהורה, והיא חלק מהותי מתהליך החידוש שעוברת החברה מאז שנת 2003, במהלכה הזניקה את הפאנטום, ולאחר מכן את גוסט ו-ריית'. "הרולס החדשה שלנו אוצרת בתוכה פיתויים כמו שלא חויתם באף דגם שלנו בעבר", כך מציין טורסתן מולר, מנכ"ל המותג. "היא תאפשר לאנשים יפים לשטוף עצמם בשמש בנקודות האקזוטיות ביותר בעולם, במכונית המיוחדת ביותר בעולם".

ישנם דיווחים לפיהם ה"שחר" היא מעין גרסה פתוחה של הריית', אך המכוניות שנצפו במבחנים ברחבי אירופה היו תחת הסוואה ולכן מדובר בעיקר בהימורים. כך או כך, המנוע הרשמי יהיה בנפח 6.6 ל' V12 עם יותר מ-600 כ"ס שיעברו לגלגלים מאחור דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית.

הבכורה של DWAN תחל עם מכונית ראווה בפרנקפורט, ולאחר מכן תיחשף המכונית הסדרתית בז'נבה 2016.

  • עוד באותו נושא:
  • רולס רויס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully