וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגה ראשונה: פולקסווגן קאדי החדש. משפחה מסחרית

28.5.2015 / 7:23

כשמחצית מרוכשי פולקסווגן קאדי באירופה הם משפחות, מה הפלא שהדור הרביעי לרכב המסחרי של פולקסווגן מרגיש יותר ויותר כמו מכונית פרטית. אבל, ביזנס פירסט

פולקסווגן קאדי 2016 במבחן דרכים. יצרן, קובי ליאני, ניר בן טובים
פולקסווגן קאדי החדש. לעבודה ולמשפחה/ניר בן טובים, יצרן, קובי ליאני

עם מרכב קצר או ארוך, עם חלונות או בלעדיהם, עם חמישה, או שבעה או שני מושבים, עם הנעה קדמית או כפולה, עם גג גבוה או רגיל, עם מנועי דיזל או בנזין, עם תיבות ידניות או DSG, פולקסווגן קאדי מציג רשימה כמעט אינסופית של גרסאות ותצורות בהתאם למה שתתכננו עבורו. אבל רגע, לפני שנציג לכם את הדור הרביעי של הרכב הרבגוני החדש של פולקסווגן, נשאל, מה הוא בעצם הקאדי - מסחרי או משפחתי?

אחרי יום שלם של נהיגה בו על כבישי דרום צרפת, אפשר לומר בקלות שהוא גם וגם. מצד אחד, הוא תוכנן להתאים לטכנאי/חשמלאי/בעל עיסוק חופשי ומנגד, לשמש עבור המשפחה הפעילה ואו המורחבת כמו מכונית משפחתית שימושית ביותר. מעין סופר סטיישן. בעצם, הוא יודע גם לשלב בין השניים בצורה מוצלחת - להזיע ביום ולהסיע אופניים ועד שבעה נוסעים בדרך לפעילות אתגרית. הצטרפנו להשקה הבינלאומית לדור הרביעי של הקאדי בדרום צרפת, סחבנו ארגזים ואלו הם רשמינו ממנו.

פולקסווגן קאדי 2016 במבחן דרכים. יצרן, קובי ליאני, ניר בן טובים
פולקסווגן קאדי 2016 במבחן דרכים/ניר בן טובים, יצרן, קובי ליאני

טנדרונים מצליחים באירופה, סובלים בישראל

הדור הרביעי מיישר קו עם שאר מכוניות החברה והוא בנוי על גרסה נוספת של שלדת ה-MQB הגמישה של פולקסווגן

לפני קצת יותר משלושים שנה, פולקסווגן זיהו את הפוטנציאל בשוק העסקי. בזמן שהטרנספורטר הציע גרסאות טנדר גדולות יחסית, הגרמנים גרסו שישנם עסקים שצריכים רכב משא קל וקטן יותר וכמובן, זול בהתאם. אז הם לקחו את הדור הראשון של הגולף, הפשיטו, האריכו, שינו מתלים וקיצצו עת הקבינה וקיבלו את הקאדי - טנדרון מצליח ועמיד. הדור השני לא אחר להגיע, וזה שינה את עיצובו הרבוע לעגלגל וחיזק את יחידות הכוח שבחזית.

הדור השלישי כצפוי התחזק והעצים ממדים, אבל גם הגיע עם שינוי מחשבה חשוב - להציע שימושיות מסחרית, אבל גם עידון של רכב פרטי. מדוע? כי מי קבע שמכונית מסחרית חייבת להרגיש כזו? וכך, מלבד העיצוב החיצוני המרוכך, תא הנוסעים שלו נראה דומה לזה של הגולף המקבילה וגם איכות הנסיעה לא הענישה, למרות המתלים שתוכננו לשאת משקל רב. הקהל הגיב בהתאם - העסקים הקטנים קנו, אבל גם רבים אחרים שידעו לזהות את פוטנציאל השימושיות שלו למשפחה, לפעילות אתגרית וגם סתם לפנאי עם גרסאות מוסבות לרכבי טיולים ומחנאות. בישראל מצבם של הטנדרונים ורכבי העבודה לא מזהיר. מאז ביטול ההכרה במס לצורכי עבודה, צנחו המספרים דרמטית וכעת הם נמכרים באלפים בודדים בשנה - כ-4,000 יחידות. פולקסווגן מכרה בישראל כ-700 יחידות של קאדי בשנת 2014.

הדור הרביעי מיישר קו עם שאר מכוניות החברה והוא בנוי על גרסה נוספת של שלדת ה-MQB הגמישה של פולקסווגן. הממדים נותרו ללא שינוי מהותי עם אורך כללי של 441 ס"מ בגרסה הקצרה ו-487.6 בגרסת המקסי הארוכה. בסיסי הגלגלים תואמים עם 268.1 ס"מ בגרסה הקצרה ועד כדי 300.5 ס"מ בגרסה המוארכת. פולקסווגן מסבירים את השמירה האדוקה על הממדים גם לאור החלפת השלדה בכך שהקאדי נותר הרכב המרווח והשימושי ביותר בקבוצה, עם יכולת נשיאת משקל הגבוהה ביותר - 857 ק"ג של משקל מותר (כולל נהג) כ-1,450 ליטר של יכולת הטענה ועד 1,500 ק"ג בכושר הגרירה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
פולקסווגן קאדי 2016 במבחן דרכים. יצרן, קובי ליאני, ניר בן טובים
פולקסווגן קאדי 2016 במבחן דרכים/ניר בן טובים, יצרן, קובי ליאני

כשפוגשים בקאדי בפעם הראשונה, מבינם שמדובר ברכב גדול מידות והוא לא מנסה להסתיר זאת. להיפך, בשוק הזה הכלל אומר, יותר גדול, יותר טוב. אך כשמעמיקים את המבט, מגלים מכונית שמעצביה הצליחו להתמודד היטב עם התכתיבים הקופסתיים ובמקום ארגז רבוע, הם יצרו מכונה מרשימה ומכובדת. את החזית המעוגלת של הדור הקודם הם החליפו בזו שמאמצת את סממני העיצוב המוכרים של הדורות החדשים וזה כולל גריל אופקי עם אלמנט סכיני הגילוח, פנסים חדים עם יחידות מורכבות בתוכם בחזית, פנסים נאים גם מאחור ופגושים מחודדים. בצד אחד של המתחם עמד קאדי בצבע בורדו עם חישוקים קלים תואמים שנראה אפילו קצת ספורטיבי וזה כבר ממש חריג.

לקאדי יש 5 דלתות וכולן נפתחות רחב מאוד. הדלתות הקדמיות גדולות ונפתחות כמעט ל-90 מעלות מלאות ופוערות פתח ענק לכניסה אל תא הנוסעים. מאחור יש שתי דלתות גרר יעילות משני הצדדים והם מגלות שלושה מושבים נפרדים ומרווחים מאחור. בכלל, מרחב זה אחד הסעיפים הבולטים בקאדי. הממדים החיצוניים מרמזים על מה שקורה בפנים וזה בדיוק מה שמקבלים - שטח עצום לכל שימוש או נוסעים. שלושה נוסעים ימצאו מקום נוח ומרווח מאחור וכך גם מצבם של היושבים מלפנים, אך לא הזדמן לנו לשבת בזוג המושבים האחוריים בגרסת ה-7 מקומות. את כל המושבים (מלבד זה של הנהג) ניתן לקפל או להסיר לגמרי לטובת הובלת מטען.

כמקובל, כלי הרכב שמגיעים לאירוע ההשקה העולמי צוידו בכל האבזור הקיים ובמפתיע, הרשימה ארוכה מאוד, כאילו מדובר בפאסאט הסלונית של החברה. יש מערכת מולטימדיה מתקדמת שמציעה ממשוק מלא לסמארטפון כולל 'מירור-לינק', יש בקרת אקלים מפוצלת, תאורה אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לחניה אוטומטית (הפעולה הזו, למרות שאינה חדשה, מרשימה כל פעם מחדש), מצלמת נסיעה לאחור, חיישיני קרבה ועוד. גם ציוד הבטיחות מלאה עם כל הבקרות האלקטרוניות המוכרות ליציבות, כולל מערכת בלימה עצמאית למניעת תאונות חזית, מערכת סיטי סייפטי, 4 כריות אוויר כסטנדרט עם אופציה לשש כריות ועוד.

יותר כוח, פחות דלק

מעבר לבידוד הרעשים המצוין, הקאדי החדש מציע נוחות נסיעה טובה מאוד

הקאדי מגיע עם מגוון רחב של מנועים לבחירה, בהתאם לשוק היעד אליו הוא מגיע. באירופה הוא מוצע עם שלושה מנועי בנזין וארבעה מנועי דיזל ומנוע יחיד המונע בגז כשטווח ההספקים נע בין 75 ל-150 כ"ס. פולקסווגן מספרים כי כל המנועים החדשים עומדים בתקן יורו 6 המחמיר ומציעים ירידה של כ-15% בצריכת הדלק לעומת המנועים הקודמים, עוד לפני שמכלילים את העליה בהספק.

מנועי הדיזל כולם נשענים על אותו נפח מנוע של 2.0 ליטר, אך בטווח רחב של תפוקה. גרסת הכניסה תציע כאמור רק 75 כ"ס, אבל מעליה ניתן לקבל גרסאות עם 102 כ"ס (צריכת דלק של כ-24 ק"מ לליטר, 109 גק"מ), 122 כ"ס שמגיעה גם עם מערכת הנעה כפולה ובקצה, הגרסה החזקה ביותה בה נהגנו עם 150 כ"ס. בטווח הבנזין, ההיצע מתחיל עם מנוע 1.0 ליטר TSI עם שלושה צילינדרים והספק של 84 כ"ס, מעליו מנוע זהה עם 102 כ"ס (יגיע לשיווק באוקטובר) ואחרון הוא מנוע ה-1.4 ליטר TSI עם 125 כ"ס.

במסגרת אירוע ההשקה העולמי, הזדמן לנו לנהוג בשני המנועים הבכירים, עם תיבות ידניות ותיבות אוטומטיות כפולות מצמדים (DSG). מנוע הבנזין מעביר תחושות זהות כמוכר לנו עד כה מהמכוניות הפרטיות של הקבוצה. הוא לא מבטיח ביצועים של מכונית ספורט ולכן אין סיבה אמיתית להתאכזב וגם לא הזדמן לנו לנהוג בכלי הרכב עם משקל מאחור, אולם הוא כן משנע את הקאדי בזריזות וביעילות. בתוך העיר הוא מתנהל בקלילות כשהתיבה הידנית מפגינה דיוק ופעולה חלקה וגם המצמד קל ונעים. בכבישים מהירים לא נדרשנו להשקיע מאמץ יתר כדי לשמור על קצב התנועה ששט ב-130 קמ"ש ונהנינו מרמת בידוד הרעשים הגבוהה של הרכב. חלל גדול כל כך מאחור עלול היה ליצור תיבת תהודה מציקה, אבל זה לגמרי לא המצב כאן.

מנוע הדיזל ישים הרבה יותר בזכות המומנט הרב שיש לו להציע מסל"ד נמוך מאוד. בגרסה זו נהגנו עם תיבת הילוכים ידנית וגם עם תיבת ה-DSG ועם שניהם הביצועים הרבה יותר מספקים ביחס למקובל בעולם המסחריות. הגמישות הרבה מאפשרת האצות חלקות ונחושות ושיוט ב-100 קמ"ש מסובב את המנוע ב-2,000 סל"ד שקטים למדי. אם כבר נגענו ברעש, שאונו של מנוע הדיזל בקושי נשמע. רק כאשר עומדים בחזית הרכב כשהוא מונע, אפשר לשמוע את הגרגור האופייני למנועים אלה, אך גם אז הוא מוחרש ביעילות.

מעבר לבידוד הרעשים המצוין, הקאדי החדש מציע נוחות נסיעה טובה מאוד. ציפינו ממכונית מסחרית שכזו שמותאמת לנשיאת משקל, להפגין קשיחות במתלים במעבר על שיבושים, אך זה לגמרי לא המצב. קאדי בולע כבישים לא מושלמים וגם המושבים שלו עוזרים מאוד בסינון המפגעים. הרושם נשאר גם כשיושבים מאחור וככל שיותר נוסעים מאיישים את המושבים, הנוחות רק מוסיפה להשתפר. הנוסעים האלה אגב נהנים מקבינה מאוד מוארת בזכות שטח החלונות העצום שלו.

פולקסווגן קאדי 2016 במבחן דרכים. יצרן, קובי ליאני, ניר בן טובים
פולקסווגן קאדי 2016 במבחן דרכים/ניר בן טובים, יצרן, קובי ליאני

מחירים

סוגיית התמחור היא בעייתית מאוד בישראל בשל תחשיבי נוסחת הזיהום שמחמירה יתר על המידה עם מנועי דיזל (גם עם הנקיים שבניהם) ועם כלי רכב מסחריים בפרט. השילוב הזה גורר מחירים גבוהים למדי ואנחנו עשויים לשלם מחיר שינוע בין 150 ל-210 אלף שקל לגרסאות הבנזין והדיזל הבכירות עם 5 או 7 מושבים וזה כבר מחיר גבוה למדי. לשם ההקבלה, האירופים ישלמו על הקאדי 15 אלף אירו לגרסת הבסיס ועד 25 אלף אירו לגרסתו היקרה, הגדולה והמאובזרת ביותר שספק אם תמצא את דרכה לישראל.

המחירים הגבוהים עלולים להכביד, כמובן, אבל הקאדי החדש מוכיח שוב שמכונית מסחרית לא חייבת להרגיש כזו. הוא נעים מאוד לנסיעה, חסכוני, יעיל מאוד כרכב עבודה ושימושי להדהים עבור המשפחה שמוכנה לוותר על הפוזה בתמורה לשימושיות חריגה. הקאדי ינסה למשוך אליו לקוחות אשר נוהגים בעצמם ברכב בשם הפינוק והאיכויות הגבוהות ובהחלט יהיה מעניין לראות איך השוק הקטן והתחרותי הזה יגיב להתחדשות משמעותית שכזו מצדו של הגרמני.

הכתב היה אורח חברת צ'מפיון מוטורס

עוד על פולקסווגן בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully