וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאט-קרייזלר: מגעים עם GM בניסיון ליצור מיזוג

31.5.2015 / 7:44

בפיאט-קרייזלר ממשיכים לחפש שותפויות כדי לצמצם עלויות ייצור עתידיות. בכירים בחברה מודים שהתקיימו שיחות עם עמיתים ב-GM, אך לא נראה שהמשא ומתן יבשיל

פיאט 500. אתר יצרן
פיאט 500/אתר יצרן

יו"ר קבוצת פיאט-קרייזלר ג'ון אלקן, סיפר לסוכנות הידיעות 'רויטרס' כי מנכ"ל התאגיד סרג'יו מרקיונה שלח למנכ"לית GM, מארי באררה, דואר אלקטרוני ובו מבקש ממנה לשקול מיזוג אסטרטגי בכמה מישורים. אלקן אישר שהתקיימו מגעים גם עם חברות נוספות בזמן האחרון, בהן גוגל, אפל ועוד.

על פי דיווח של ה-'ניו יורק טיימס', מרקיונה התכתב עם באררה במרץ האחרון, אך סירב לנקוב בזהותה בפני כלי התקשורת, ורק ציין כי "אני כותב הרבה דואר אלקטרוני". אלקן לעומת זאת התוודה כי השניים דנו ביניהם ואף הדגיש כי "זה לא היה ה-E-MAIL היחידי, וגם לא השיחה היחידה".

מרקיונה מקווה ששיתוף פעולה עם GM יחסוך לחברה שלו מיליארדי דולרים בפיתוח מוצרים וטכנולוגיות, מתוך מטרה לייצר כלי רכב מודרניים, להם מנועים קטנים ונקיים יותר, בעלי בטיחות משופרת, שיעמדו בתקנים המחמירים לקראת שנת 2020. לשיטתו של מרקיונה, מיזוג מסוג זה יעמיד על הרגליים "תאגיד רכב ענק וחזק", אולם באררה מצידה שללה בינתיים את האפשרות הזו על הסף. לפני כן, פנו אל GM נציגים של פיג'ו-סיטרואן כדי לדבר על שיתוף פעולה,אולם גם הם נתקלו בסירוב.

פיאט-קרייזלר הוא יצרן הרכב השביעי בגודלו בעולם, והוא נמצא בעיצומו של תכנית שיקום ופיתוח בת חמש שנים נוכח חובותו הענק שצבר מאז המשבר הכלכלי ב-2009. מרקיונה דיבר בעבר על כך שעד 2019 אחת מחברות הרכב הגדולות "תבלע" על ידי תאגיד אחר בתעשייה (עמדה שחולק איתו גם מנכ"ל סוזוקי העולמית). לדבריו, "צמצום" השחקנים בענף הרכב יסייע לשרידותן של יצרניות חשובות.

מרקיונה יפרוש מתפקידו במהלך 2019, וכיום פועל בקדחתנות לחזק את פיאט בארה"ב, ולהזניק מחדש את אלפא רומיאו בצפון אמריקה. בחברה מעריכים שהיקף המכירות יגדל משמעותית ל-7 מיליון כלי רכב בשנה עד לסיום כהונתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully