וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת המובילים: יש להקים בדחיפות חניוני עצירה לרכב כבד

1.6.2015 / 11:36

במועצה פועלים לצמצום תאונות הדרכים הנגרמות בשל עצירת רכב כבד בשול הדרך. "באירופה ובארה"ב כל 40 ק"מ יש חניון ענק"

חניון משאיות. יצרן, ניר בן טובים
חניוני משאיות וכלי רכב כבדים באירופה. גם בארץ קיים הצורך לספק לנהגים שעות מנוחה ועצירות מבוקרות/ניר בן טובים, יצרן

בדיון שהתקיים היום (שני) בהשתתפות מועצת המובילים, נתיבי ישראל, חברת 'דלק' ונציגי משרד התחבורה, דנו הצדדים בקידום פתרונות חנייה לכלי רכב כבדים על מנת להקטין באופן משמעותי את שיעור תאונות הדרכים הנגרמות בגין עצירה בצד הדרך. במסגרת התכנית שהוצעה, ינסו לקדם במועצה הקמת מתחמי חניה מוסדרים כפי שקיים באירופה ובארה"ב. היבט נוסף שנבחן הוא הרחבת השירותים השונים בקרב תחנות הדלק, שם יתאפשר לנהגים המבלים שעות ארוכות על הכבישים לעצור למנוחה חיונית.

במשרד התחבורה מנסים לפתור את הסוגייה הזו שנים ארוכות, ובין היתר ניסו לאמץ שיטות המבוססות על אמצעים שנוסו ברחבי העולם בהצלחה, תוך התחשבות בתנאי האקלים בישראל. ""אנחנו מנסים לקדם מזה שנים רבות ללא הצלחה תחנות ריענון למשאיות ואוטובוסים", אומר מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחק. "הנהיגה היא לא פשוטה ומזג האוויר מכביד הרבה פעמים. מצאתי לנכון לפנות לכל מנכ"לי חברות הדלק במדינת ישראל למציאת פתרון להרחבת התחנות. נעמוד לרשות אותם יזמים בכדי לקדם את התוכניות".

לכך הוסיף גם יו"ר מועצת המובילים, גבי בן הרוש, שציין כי עם פתיחת כביש 6 בישראל נדון בהרחבה מצבם של נהגי המשאיות וצרכיהם. "באירופה ובארה"ב כל 40 ק"מ יש חניון ענק. נכון שאנחנו לא מדינה גדולה, אבל ההתנהלות של נהגי משאיות ואוטובוסים בארץ היא שונה - מתחילים עבודה בחצות מגיעים למחרת בצהריים וכבר לא רואים את הדרך... כל עצירה של החלפת גלגל מסוכנת ואנחנו רואים לאחרונה הרבה תאונות בגלל זה... יצאנו עם מע"צ מהדרו עד הצפון לאתר מקומות בהם הכי עמוס, עד היום אין אפילו מקום אחד נורמלי, עם רכב פרטי אתה לא מוצא מקום".

דוד כוכבא, מנהל מועצת המובילים הדגיש כי יש להפנות משאבים לטובת מקומות עצירה באיזורים מרכזיים, אך לעשות זאת בצורה כזו שאינה מפריעה. "יש את צירי הרוחב הרגילים ואת צירי האורך, א"א להמציא מקומות בגלל זמינות קרקע. למשל: כביש 4 דרומית לבית דגן, כביש חזק מאוד לשני הכיוונים, כביש 4 צפונית לנתניה ברור שזה מקום חזק, כביש מס 1 באזור השפלה לפני משטפסים לי"ם, כביש 40 מבואות ב"ש, אלה הם בעיקר הצירים".. צריך להשקיע בנתיבי גלישה נוחים בכדי שלא יפריעו לזרימה הטבעית של התנועה וחייבים להגדיל ראש כדי שזה לא יישאר בפרוטוקולים, אלא יגיע לרמת הביצוע".

מנכ"ל חברת דלק שמוליק אנצ'ל טוען שהבעיה בהרחבה נעוצה במשרד התחבורה, שלעתים קרובות מערים קשיים על פיתוח נוסף של תחנות הדלק. "הפחד שלי זה שמשרד התחבורה ירצה להיות בסדר, יטיל עלינו לעשות משהו ואז המוסדות הממשלתיים ובעיקר המנהל יכשילו. למשל - בערבה יש לנו תחנת דלק שמסביבה מדבר, חרגתי 30 ס"מ כדי לעשות שירותים קיבלתי צו סגירה, אין עם מי לדבר".

סגן מנהל אגף התכנון בנתיבי ישראל, שחר קאופשטיין: "לגבי התהליך יש לנו מגבלות בנתיבי ישראל. ניסינו להסדיר את האפשרות החוקית של נתיבי ישראל להקים תחנות מסחר, בינתיים לא קיבלו את ההצעה שלנו, ואנחנו לא יכולים להיות יזמים של תכנית שיעודה העיקרי הוא מסחר ולכן אנחנו רוצים את השיתוף של כל היזמים הפרטיים."

עוזי יצחק סיכם את הדיון וביקש שכל המעורבים ייקחו את הנושא הזה כפרויקט לאומי, שיגישו היזמים תוכניות ומשרד התחבורה יתחיל לקדם את הנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully