וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו מציגה את ה-X1 החדש

3.6.2015 / 9:20

ה-X1 עבר שינויים חיצוניים ופנימיים בהתאם לקו המשפחתי של ב.מ.וו סדרה 3 החדשה, לצד שיפורים טכנולוגיים במערכות ההינע והבידור. הבכורה הרשמית בתערוכת פרנקפורט

ב.מ.וו X1. אתר יצרן
ב.מ.וו X1 החדש/אתר יצרן

ב.מ.וו חשפה במטה החברה במינכן את הדור השני של רכב הפנאי הקומפקטי X1. בחברה מציינים כי מאז החל שיווקו ב-2009 נמסרו למעלה מ-730 אלף יחידות ברחבי העולם, ומסתמן שהדגם הנכנס ימשיך את מגמת התחזקותם של הקרוסאוברים הפופולריים, לרבות בסגמנט היוקרה.

עיצובו החיצוני של ה-X1 לוטש ושורטט ביחס ישיר לכל הסדרות העכשוויות של ב.מ.וו, עם שינויים בולטים בחלק הקדמי ובחלקו האחורי עם נורות LED ופגושים מעט שונים בעיצובם מהדור הראשון. במידותיו הכלליות, קוצץ מעט ומציע כעת אורך של 4.4 מ', אך רחב וגבוה מקודמו בכמה סנטימטרים ואף קיבל תוספת של כ-90 מילימטרים לבסיס הגלגלים. המשמעות היא מרחבי פנים טובים יותר בצמד השורות וגם נפח אחסון מוגדל בתא המטען, עם כ-505 ל' במצב רגיל ללא קיפול השורה האחורית.

הנדסת האנוש של ה-X1 ממשיכה להיות, כהרגלה, מוכוונת כלפי הנהג, מה שהפך לסימן ההיכר של ב.מ.וו מאז הווסדה. הציוד התקני של ה-X1 סביב בקרת מדיה "אי-דרייב" מסורתית, יחד עם צג 6.5 אינטש בלוח המחוונים, כולל גם בקרת אקלים דיגיטלית, שקעי USB ו-AUX, תצוגה עלית, מערכות בטיחות מתקדמות, ומספר רמות גימור שונות עם תוספות ספציפיות בתמורה לתשלום נוסף.

הרכב המנועים של ה-X1 מעמיד לבחירה 2 מנועי בנזין ו-3 מנועי דיזל, עם חיבור לתיבות ידניות 6 מהירויות או אוטומטיות 8 מהירויות. מנועי הבנזין יחלו בגרסת ה-i20 עם הספק של כ-190 כ"ס ממנוע 2.0 ל' טורבו, וכן מנוע המפיק 230 כ"ס בגרסת ה-i25. לזה האחרון האצה ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות בלבד. מנוע הדיזל החסכוני ביותר של X1 יהיה בדגם ה-18d עם נתוני צריכת דלק ממוצעים של עד 24 ק"מ לליטר בתנאי יצרן. חלק מהמנועים משודכים להנעה כפולה "איקס-דרייב", בעוד הגרסאות הפשוטות יותר מסתפקות בהנעה קדמית.

ה-X1 עשוי להתחזק בעתיד עם גרסה ספורטיבית או חבילת M מוגבלת שתישא בקרביים מנוע בעל יותר מ-300 כ"ס, אם כי ההחלטה בעניין טרם התקבלה. ב.מ.וו בוחנת גם הוספת מנוע היבירידי בנפח 1.5 ל' בנזין, שלושה צילינדרים עם כ-195 כ"ס, ומערכת חשמלית נטענת המסוגלת לכסות מרחק של 35 ק"מ עד אוזלת כוחן של הסוללות.

הבכורה של ה-X1 מתוכננת כאמור לתערוכת פרנקפורט הקרובה. לישראל יגיע ברבעון האחרון של השנה, כך מסרה היבואנית דלק מוטורס.

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully