וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרבות בפנוניה רינג: גל ברדה רביעי

6.6.2015 / 7:49

המתחרים בליגת הסופרבייק צ'אלנג' לא ישבו על הברזלים בתקופת הפגרה ובסבב השני מגלה גל עד כמה עלתה רמת התחרותיות. טעות קטנה עלתה לו בפודיום

"מסלול פנוניה רינג, הוא אחד המסלולים הכי כיפיים לרכיבה. יש בו הכי הרבה איפקטים - עליות, ירידות, סיבובים ברדיוסים נוחים, שינויי גובה ושיפועים. ממש כיף לרכב עליו, אבל זה גם המסלול שאני הכי שונא בעולם." איזה זה הולך ביחד? שאלנו את גל. כשנהנים גם אוהבים, לא? "מסתבר שלא", השיב גל ללא היסוס. "עם כל הכיף שברכיבה על המסלול הזה, תחרות לא נעה סביב הכיף. זה מסלול שצריך לרכב עליו שעות על גבי שעות, לחסל צמיגים בלי הפסקה רק כדי להיות מהיר מספיק עליו ברמה התחרותית. זה לא כיף".

גל ברדה אליפות סופרבייק צ'אלנג' פנוניה רינג. ג'ונתן סאוור, מערכת וואלה! NEWS
גל ברדה אליפות סופרבייק צ'אלנג' פנוניה רינג/מערכת וואלה! NEWS, ג'ונתן סאוור

כמעט ו...

פניה התשיעית של ההקפה השניה, נחש ארוך של רוכבים נמצא מול המשקף של גל. המון רוכבים שנדחקים ונאבקים במרפקים וכולם נמצאים על אותה השניה של הקפת המסלול. "הייתי חייב לעקוף כמה שיותר רוכבים בכמה שפחות זמן כדי שקזאקו וינוץ הראשונים לא יפתחו פער גדול מדי שאני לא יכול לסגור. ברגע שהם צמודים אליך, יש לך אפשרות להיגרר אחרי הקצב של המובילים. אם הם בורחים, זה אבוד", הסביר גל.

"ידעתי שאני צריך ללחוץ כמה שיותר חזק. הבעיה בזה היא שהיינו רק בהקפה השניה והצמיגים עוד לא חמים מספיק. גם האספלט, שאמנם היה יבש, היה קר כמו מזג האוויר - בין 12 ל-15 מעלות וזה מצריך רכיבה שונה עד שהצמיגים מתחממים. בפניות התשיעית והעשירית יש מעבר חד מהטיה ימינה להטיה שמאלה, הפלקה חדה וחזקה, ובמעבר הזה, עוד שהאופנוע ישר עוברתי על גז פתוח, הפרונט התרומם לי ובנחיתה כתוצאה מהמעבר שמאלה, קיבלתי נענוע ראש חזק מאוד שכמעט וגרם לי להתרסקות קשה מאוד. זו לא החלקה פשוטה, זה יכול היה להיגמר בתעופה לאוויר ולריסוק טוטאלי. אבל למרות התקף הלב, בפניה הבאה המוח כבר לא זוכר את זה ורק בפיטס אחרי המסלול נזכרים בזה ומחייכים".

גל ברדה אליפות סופרבייק צ'אלנג' פנוניה רינג. ג'ונתן סאוור, מערכת וואלה! NEWS
גל ברדה אליפות סופרבייק צ'אלנג' פנוניה רינג/מערכת וואלה! NEWS, ג'ונתן סאוור

בלתי אפשרי להתאמן, קל במירוץ?

"אני לא זוכר שאי פעם היו כל כך הרבה רוכבים כל כך מהירים שכולם נמצאים בטווח של חצי שניה להקפה - כולם יחד"

ביום שישי לפני המירוץ, פתח גל את חלון חדרו שבמלון וראה סיוט. שמים שחורים וגשם שלא מפסיק מהלילה. "לא מבול קטלני, אבל גשם שלא מפסיק לרגע. הדלקתי טלוויזיה וראיתי תחזית שבה דובר על סיכוי של 50 אחוז לגשם ביום ראשון בו נערך המירוץ. זה אומר שגם אם לא ממש נעים או התנאים של המירוץ לא ברורים, את אימוני הגשם חייבים לעשות".

כשהגיע גל למסלול, ראה שרוב הרוכבים הגיעו כבר יום קודם וסיימו עם הפרוצדורות של הכנת האופנוע לאימון וכדומה. "אני הגעתי מאוחר, כרגיל. החלפתי שמן באופנוע, הטענתי את המצבר וזה אומר שעד שלוש אח"צ לא רכבתי בכלל. עד שסיימתי את ההכנות, כבר היה אירוע על המסלול וזה אומר שאת יום האימון הראשון עבורי פספסתי". למחרת, ביום שבת, מזג האוויר שוב לא האיר פנים לגל עם גשם סוחף וטורדני במיוחד והמסלול מוצף. "לא יכולתי שלא להתאמן. כשיורד גשם, יורד גשם לכולם ואם אתה לא מתאמן. בטוח תגיע אחרון. אבל לרכב לא היה ניתן. המסלול היה מוצף ובקטעים של שינויי הגובה, גובה המים הגיע לשישים סנטימטר! אז המסלול נסגר עד השעה 14:00, אז קיבלנו שעתיים של רכיבה ושוב נסגר".

התחושה של גל על התחרותיות הגוברת מקבלת חיזוק כאשר מביטים על לוח הזמנים של הרוכבים. "השנה הגיעו רוכבים חדשים לליגה וכולם התאמנו חזק מאוד מתחילת השנה והרמה של כולם קפצה בצורה משמעותית. ולכן כל כך הרבה רוכבים הצטופפו על המסלול בפער זמן קצר ביותר בין המקום הרביעי ל-15. אני לא זוכר שאי פעם היו כל כך הרבה רוכבים כל כך מהירים שכולם נמצאים בטווח של חצי שניה להקפה - כולם יחד."

גל ברדה אליפות סופרבייק צ'אלנג' פנוניה רינג. ג'ונתן סאוור, מערכת וואלה! NEWS
גל ברדה אליפות סופרבייק צ'אלנג' פנוניה רינג/מערכת וואלה! NEWS, ג'ונתן סאוור

מזנק מהמקום ה-15

מקצה הדרוג הועבר לראשון, יום המירוץ בשל תנאי מזג האוויר ששררו בימים הקודמים - "זה מאוד קשה לעבור מרכיבת גשם לרכיבת מסלול יבש בתנאים של יום שבת. לא הצלחתי לעשות את השינוי מהר מספיק ולכן קבעתי את הזמן ששם אותי במקום 15 הכללי ובמקום 3 בקטגוריה שלי, כשההפרש בין המקום הרביעי אל המקום ה-18 היה חצי שניה בלבד".

לפני גל עומדים 14 רוכבים בזינוק, כששני המתחרים הישירים שלו בליגה, ינוץ וקזאקו נמצאים במקומות ה-2 וה-3. "בזינוק הצלחתי לעקוף שלושה רוכבים ואז בכל פניה עקפתי וגם נעקפתי שוב בקרבות מעולים וזו תחושת אופוריה מטורפת. זה הרגיש לי כמו מוטו GP, לעקוף רוכבים על מקסימום בלימה לתוך פניה כשהגלגל האחורי מתרומם מהאספלט".

אחרי הכמעט התרסקות בהקפה השניה, גל ממוקם במקום ה-12 וממשיך לעקוף רוכבים. "זה היה אחד המירוצים עם הכי הרבה עקיפות שאי פעם היו לי. בהחלה חשבתי שלפני רק שני מתחרים, ינוץ וקזאקו, אבל שתי הקפות לסיום עקף אותי רוכב אחד. לא ייחסתי לזה חשיבות כי חשבתי שהוא שייך לקטגוריה אחרת, כך שאני עדיין במקום השלישי בקטגוריה שלי. אבל רק אחרי שעברתי את קו הסיום, גיליתי שזה היה רוכב רומני מהקטגוריה שלי והוא הוריד אותי למקום הרביעי. אם הייתי יודע שהוא נמצא בקטגוריה שלי, או שלא הייתי מאפשר לו לעקוף או שהייתי נלחם יותר, אבל הגעתי למצב שהאמנתי שאני יודע איפה אני נמצא בדירוג ולכן הטעות. אני לא אוהב לקחת סיכונים בתחרויות נגד מתחרים שאינם מתחרים ישירים שלי.

גל מסיים את המירוץ בפנוניה רינג במקום הרביעי בקטגוריה שלו ושמיני בכללי עם הפרש של 2 שניות סך הכל בין המקום השלישי. לפניו נמצא מירוץ בסלובקיה בזמן שאתם קוראים את שורות אלה, ולפי תחזית מזג האוויר, נראה שעתיד להיות מירוץ שמשי - "אופטימלי" כפי שגל מכנה זאת.

גל ברדה אליפות סופרבייק צ'אלנג' פנוניה רינג. ג'ונתן סאוור, מערכת וואלה! NEWS
גל ברדה אליפות סופרבייק צ'אלנג' פנוניה רינג/מערכת וואלה! NEWS, ג'ונתן סאוור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully