וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף עידן: סיטרואן נפרדת מהמתלים הפינאומטיים

8.6.2015 / 7:40

סיטרואן C5 הנוכחית תהיה המכונית האחרונה בעלת טכנולוגיית המתלים המפורסמת שהפכה לסימן ההיכר של החברה. "אנחנו עדיין נשאף להיות הנוחים ביותר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סיטרואן DS. הצילה את דה-גול מנסיון התנקשות לאחר ששני צמיגים נוקבו מיריות, והמכונית המשיכה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סוף עידן הזהב בסיטרואן. החברה הצרפתית תיפרד בקרוב מטכנולוגיית המתלים ההידרו-פינאומטיים שהוצגו בשנות ה-50 לטובת מערכות מתלים אדפטיביות מהדור החדש, כך מדווחת סוכנות הידיעות 'רויטרס'. בקונצרן הצרפתי (PSA) מנמקים זאת בשל חסכון בעלויות ייצור שיקלו על סיטרואן בשנים הקרובות.

המתלים ההידרו-פינאומטיים של סיטרואן, נחשבו בזמנם לפורצי דרך והכניסו לענף הרכב שלאחר מלחמת העולם השנייה נוחות נסיעה שרוב היצרניות לא הצליחו לחקות. המערכת כללה משאבה הידרואלית ומיכלים ("בלונים" "בומבות"...) עם חנקן שאפשרו למכונית לווסת את גובהה בהתאם לתנאי הדרך ולרכך מהמורות ומשקעים בקלות. היא הוצגה לראשונה ב-DS המיתולוגית (1955-1976), ולזכותה עומדת גם הצלת חייו של נשיא צרפת, שארל דה-גול, שחמק מניסיון התנקשות ב-1962 לאחר שהצליחה להמלט מזירה תחת אש, גם עם שני תקרים בגלגלים שנוקבו מיריות.

ההחלטה לגנוז את הטכנולוגיה נובעת מהידוק החגורה של נשיא החברה, קרלוס טאוורס, שאישר לא מזמן שורה של קיצוצים בכוח אדם וכן פועל להכניס לקונצרן שירותים חיצוניים שיסייעו להפחית את העלויות הפנימיות. הבחירה לחתוך מההיצע את מערכת המתלים נעשית בלב כבד, אך הינה מחויבת המציאות בקרב סיטרואן נוכח השיפורים המשמעותיים במערכות אדפטיביות, כגון ה-DCC של קונצרן פולקסווגן. "טאוורס הבהיר שקיימות כיום מערכות שעושות את העבודה טוב יותר ובמחיר נמוך יותר", כך מקורב ל-PSA. "ההידרופינאומטיים פשוט יקרים מידי", מוסיף.

מותג DS, שהוזנק מחדש לפני כמה שנים עדיין לא ביסס את עצמו כפי שחשבו בתחילה בחברה, ורק לאחרונה החלו לבצע פירוד מותגי מובלט בין סיטרואן ל-DS. יחד עם זאת, אף לא אחד מהמוצרים של DS מצויד במתלים הפינאומטיים. "אנחנו עדיין מכוונים להיות הנוחים ביותר, אבל בעתיד אנחנו נעשה את זה ללא הטכנולוגיה של המתלים הפינאומטיים".

ישנם כמה דגמים בעולם שנעזרים במתלים אלו, כמו למשל רולס-רויס, או כמה כלי רכב בחברת מרצדס או אודי. בסיטרואן בכל אופן, מגבילים את הטכנולוגיה ל-C5, שמכירותיה (בדגמים להם מתלים פינאומטיים) הסתכמו ב-10,000 יחידות בלבד בשנה הקודמת. מבחינה זו, אין הצדקה להמשיך ולייצרם בכמות גדולה, ועל כן יתרכזו באספקה לרולס-רויס וכמה יצרניות פאר נוספות שיביעו עניין בטכנולוגייה.

  • עוד באותו נושא:
  • סיטרואן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully