וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגואר ולנד רובר חושפים טכנולוגיה בטיחותית - זיהוי בורות בכביש

11.6.2015 / 9:54

המערכת של לנד רובר נעזרת בחיישנים ומצלמות כדי לפקוח עין על בורות בכביש שגורמים נזק לרכב, ומתאימה את מערכת המתלים בהתאם

בבריטניה שטופת הגשמים, הוקמו בשנות ה-90 עמותות שכל עיסוקן הוא מאבק בבורות בכבישים, מפגעים שגורמים לא רק לנזק משמעותי למכוניות אלא גם לתאונות דרכים קטלניות. לא מפתיע אם כן, שדווקא יגואר ולנד רובר החלו לפתח לאחרונה מערכת שתוכל לזהות את התחלואים על האספלט ולמנוע מהנוסעים חבטות קשות או נזקים יקרים למרכב והמכלולים.

תחת הכותר "Pothole Alert", או התראה בפני בורות, נבחן בימים אלה אב-טיפוס של ריינג' רובר איווק המצויד במערכת מתוחכמת שמחוברת לרדארים העוקבים אחר הטופוגרפיה של הכבישים. המערכת מתרגמת את המידע שהיא מלקטת כדי לשפר את כושר הספיגה של מערכת המתלים בזמן אמת, כך שהחבטה נספגת בצורה הטובה ביותר, או כזו שמקטינה עד כמה שניתן את הטלטלה.

"אין ספק שזה מעניק לנוסעים שלנו איכות רהוטה יותר על הכבישים, אבל יש כאן גם אלמנט נוסף: המערכת אוגרת את המידע על הבורות שהיא פוגשת בדרך, ואפשר לחלוק זאת עם נהגים נוספים בכביש דרך שיתוף מקוון", אומר ראש מחלקת פיתוח ביגואר ולנד רובר, ד"ר מייק בל. "יש כאן חסכון של מיליוני לירות שטרלינג נזק לכלי רכב וכן זה יהפוך את תיקון הכבישים להרבה יותר יעיל".

בורות בכבישים נגרמים בשל חדירת מים תחת השכבה העליונה של האספלט. המים גורמים להחלשות התרכובת, והמכוניות שחולפות על פני השטח המתפורר מעמיקות את השברים עד שנוצר לעתים בור מסוכן.

המיזם, יגיע בסופו של דבר גם לכלי רכב סדרתיים, כנראה במקביל להופעתם של כלי רכב אוטונומיים (סביבות 2021). הוא ישולב עם בקרות נוספות שמסוגלות גם לחמוק מבורות באופן אוטומטי - ללא עזרת הנהג. "בשורה התחתונה, לקבל מהכביש פידבק ו"להרגיש" מה קורה מתחת לגלגלים הם קווי יסוד חשובים למכונית העצמאית של העתיד", מוסיף בל.

לפי נתונים של משרד התחבורה בבריטניה, שליש מהתקלות בכלי רכב על כבישי הממלכה נבעו בשל מפגש עם בורות בכביש, עם נזק שמוערך ב-2.8 מיליון לירות שטרלינג בשנה. הרשויות באנגליה שמנסות להלחם בתופעה נאלצות לפצות את הנהגים בגין הדרכים הרעועות בהיקפים של עשרות מיליוני לירות שטרלינג. עוד אומרים באי הבריטי, כי אם לרשויות היה התקציב לתקן את כל הליקויים בכבישים, העבודה הייתה נמשכת 12 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully