וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגה ראשונה: טויוטה קאמרי היברידית החדשה

14.6.2015 / 7:51

שלוש שנים לאחר שהדגם נולד, עברה הקאמרי חידוש מקיף שנגע בכל פינה בה. האיכות עלתה, תא הנוסעים נעשה ידידותי והנוחות שופרה. האופי המבוגר עודנו שם

צילומים: קובי ליאני

מבחן טויוטה קאמרי היברידית. יוני 2015. קובי ליאני
מבחן טויוטה קאמרי היברידית. יוני 2015/קובי ליאני

בעודנו משייטים באוטוסטרדה במהירות של 110 קמ"ש ובסל"ד לא ידוע, בלבול משעשע תקף אותנו לרגע. מצד אחד, אנחנו ספונים בכורסת עור של מכונית אמריקנית (זו אמנם טויוטה, אבל כזו שמיוצרת בארה"ב ועבור הצרכן האמריקני) ומתחת לרגל ימין יש לנו שפע של סוסים, אבל מחשב הדרך מספר לנו שליטר דלק נצרך כאן בכל 16 קילומטרים. מה? 16 קילומטרים לליטר במכונית סדאן גדולה (בינונית בסטנדרטים אמריקניים)? האם צאצאיו של הדוד סאם המכורים למנועי V8 עתיקי סמ"קים ילמדו אותנו איך חוסכים בדלק? מסתבר שכן.

לא מכבר פגשנו בהונדה אקורד היברידית שהגיעה מארה"ב לאחר הסרת רוב השלשלאות הבירוקרטיות שמנעו זאת עד כה וגם טויוטה משגרת אלינו בתמורה את הגרסה ההיברידית הכה מוערכת באמריקה של הקאמרי הגדולה ופתאום, דווקא שברולט, האמריקנית האמיתית שבחבורה, נראית קצת לא מעודכנת עם מנועי V6 ואחרים מוגדשים וחסכוניים פחות. אז מיד עם הגעת הקאמרי המעודכנת, דילגנו לתוכה לנהיגת בכורה על כבישי ישראל.

מבחן טויוטה קאמרי היברידית. יוני 2015. קובי ליאני
מבחן טויוטה קאמרי היברידית. יוני 2015/קובי ליאני

יש לה את הלוק

לאחר מתיחת הפנים, הקאמרי נראית אגרסיבית בהרבה מהדורות הקודמים. מתריסה אפילו. כאילו מנסה ליצור רושם הרבה יותר לוחמני ופחות מתחסד

הקאמרי שהנכם רואים בתמונות, נשענת על אותו בסיס של הדגם שהוצג לפני כשלוש שנים וכעת היא עברה שורה של עדכונים חשובים במסגרת מתיחת הפנים של אמצע החיים. טויוטה ניצלו את ההזדמנות כדי ללטש מספר נקודות שהיו לא חזקות מספיק בדור הקודם וכשמביטים בה, השוני ניכר מיד; עיצובה החיצוני עודכן באופן המשמעותי ביותר - הגריל בחזית גדל וכעת הקאמרי נעשתה דומה מאוד לאבאלון הגדולה ממנה ואפילו לכמה דגמי לקסוס מהדור האחרון.

לאחר מתיחת הפנים, הקאמרי נראית אגרסיבית בהרבה מהדורות הקודמים. מתריסה אפילו. כאילו מנסה ליצור רושם הרבה יותר לוחמני ופחות מתחסד עם פנסים משוכים לאחור, קמטים בפגושים ובדלתות ובזרימה הכללית של הפחים שהיא לובשת. הרושם ממשיך גם כשמביטים בה מהפרופיל. היא נראית פחות כמו עוד קורולה מגודלת, אלא כמכונית בעלת אופי אחר לגמרי כמו שהיא באמת. אולם מאחור, למרות העדכון, הזנב נראה כבד ומגושם ביחס לחזית והוא מעט הורס את הרושם החיובי שיוצרת החזית.

מבחן טויוטה קאמרי היברידית. יוני 2015. קובי ליאני
מבחן טויוטה קאמרי היברידית. יוני 2015/קובי ליאני

נוח בתיבה

גם תא הנוסעים עודכן בהתאם במסגרת מתיחת הפנים. כשמתעמקים בפרטים מוצאים את המקומות שבהם עלתה האיכות והקאמרי שמגיעה לארץ לבשה את מלבושיה המכובדים ביותר - עור במושבים, בדלתות ובדשבורד והרושם הראשוני חיובי מאוד. הקאמרי מצליחה להראות יוקרתית למדי, כאילו מדובר במכונית פאר. אולם פה ושם מוצאים מוזרויות כמו פקשוש בהנחת חלקו העליון של הדשבורד מעל מרכזו וגם הגדלה של המתגים לממדי ענק, ככל הנראה לשם הקלת השימוש עבור הקהל המבוגר שנוהג לרכוש אותה.

בזכות אורך של 485 ס"מ ובסיס גלגלים של 277.5 ס"מ המרחב מאחור מצוין לכל חלק בגוף. הברכיים רחוקות מגב המושבים מלפנים, הראש רחוק מהתקרה וגם המושבים סופגים את הגוף בנעימות. תחושה דומה אנחנו מקבלים מהמושבים הקדמיים ובמיוחד מאחורי ההגה. יש שם המון נדל"ן לפזר בו את הגוף ובעיקר כדי להרגיש בנוח - לא ציפינו לאחרת ממכונית סדאן אמריקנית. החלק היחיד ברכב שלא מיישר קו עם המספרים הכלליים הוא תא המטען. נפחו עומד על 370 ליטר בלבד וזה רק משום שהסוללה של היחידה ההיברידית שממוקמת בין תא המטען לגב המושב האחורי נוגסת בסנטימטרים יקרים.

רשימת האבזור של הקאמרי החדשה צנועה מכפי שנדמה - מצאנו בה בקרת שיוט רגילה, בקרת אקלים מפוצלת, מראות חשמליות, מערכת מולטימדיה טורדנית במיוחד בממשק התפעול שלה, מצלמת נסיעה לאחור ולא הרבה מעבר לכך. אולם דווקא רשימת הבטיחות מרשימה עם 10 כריות אוויר להגנה על הנוסעים בזמן תאונה, בקרות יציבות ואחיזה ועוד.

מבחן טויוטה קאמרי היברידית. יוני 2015. קובי ליאני
מבחן טויוטה קאמרי היברידית. יוני 2015/קובי ליאני

מנוע וביצועים

הקאמרי הזו היא כאמור היברידית, כלומר כזו שמשלבת בין שני מקורות כוח - מנוע בנזין ומנוע חשמלי המוזן על ידי סוללה (ניקל מטאל במקרה הזה, ככל הנראה משיקולי עלות - סוללת ליתיום יון יקרה בהרבה). גם כאן, ומיד עם התחלת הנסיעה, ישנה תחושה משונה של בלבול - מכוניות ידידותיות לסביבה לרוב מקריבות את סעיף הביצועים כדי לחסוך בפליטה של מזהמים. כאן זה כאמור, נעשה קצת אחרת.

העברת תיבת ההילוכים הרציפה למצב D ולחיצה על דוושת הדלק גורמת לקאמרי הזו לקפוץ קדימה בנחישות מפתיעה. אולי קיבלנו את גרסת ה-V8 בכל זאת? תהינו. אבל לא. זה הכוח החשמלי שבועט מיד בשיא אונו כבר מהרגע הראשון - 141 כ"ס ו-25.7 קג"מ. כמה שניות אחר כך מנוע הבנזין (2.5 ליטר) מצטרף לחגיגה ותורם מצדו 158 כ"ס ב-5,700 סל"ד וגם 21.6 קג"מ ב-4,500 סל"ד. סכום הכוחות אינו נעשה ביחס ישר ולכן שני המנועים מפיקים יחד 200 כ"ס.

התחושה הבשרנית מתחת לרגל ימין ממשיכה בכל צורה ואופן של הנהיגה. דף הנתונים מדבר על 7.7 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ואנחנו מדדנו לה 8 שניות לאותה המשימה וגם האצה מ-80 ל-120 קמ"ש הפתיעה מאוד בזמן הקצר שנדרש להשלמתה. לחיצה בריאה על דוושת הדלק גורמת למד התפוקה לעלות ממצב ה'אקו' למצב ה'פאואר' תוך כשלוש שניות שבהן כאילו המערכת דורכת סוסים וגורמת להם לפרוץ במכה אחת. 6.3 שניות, זה כל מה שהקאמרי ששוקלת 1,624 ק"ג כדי לזנק ל-120 קמ"ש ולהשלים עקיפה.

טויוטה אמנם בחרו שלא להתעסק עם מערכת הכוח במסגרת מתיחת הפנים, אבל, לפחות מבחינת הביצועים, אין סיבה של ממש להתלונן על כך. הנסיעה חלקה ונעימה, עם שפע של כוח זמין - לעתים אפילו יותר מדי. בכל האצה חזקה מעמידה הקאמרי מסחררת אל הגלגלים הקדמיים כמעט ללא אכיפה מצד בקרת האחיזה. אם בכל זאת רוצים להתלונן, יהיה זה על צריכת הדלק. אנחנו עצרנו את המשאבה על נתון של 13.7 קילומטרים לליטר בתנאים משתנים. זה לא רע, אבל לא טוב כשל ההונדה אקורד ההיברידית למשל.

מבחן טויוטה קאמרי היברידית. יוני 2015. קובי ליאני
מבחן טויוטה קאמרי היברידית. יוני 2015/קובי ליאני

נוחות והתנהגות

טויוטה מספרים שבמסגרת מתיחת הפנים, המתלים כוילו מחדש כדי לשפר את היכולת הדינאמית, החדות וחדוות הנהיגה. אולם לא צריך יותר מקטע כביש מפותל אחד וראוי למשימה, כדי לפקפק בטענה זו. לא די בכך שהם שינו את הכיול - זה בהחלט יכול להיות נכון, רק שצריך לבחון את המכונית, הישנה והחדשה, גב אל גב כדי לחוש בכל, אלא לאמת שהקאמרי הפכה לאחר העדכון למכונית "יותר לנהג" כנטען.

הטויוטה קאמרי הזו מעדיפה באופן מובהק שיוט נינוח על גלי המומנט באוטוסטרדה ונסיעה זחוחה בעיר על פני כל סגנון אחר, על אחת כמה וכמה נהיגה תובענית בכביש הררי. המתלים שלה רכים מאוד (מאוד מאוד) ודואגים לנסיעה נעימה, ההגה קליל, מעורפל ונטול כל תחושה מהכביש או חדות או דיוק לצורך העניין, רמת האחיזה של הצמיגים מפוקפקת למדי על אספלט איכותי ועד ירודה על אספלט שאינו חדש ומגורען מספיק. ואם להוסיף קשיים בתחום הדינמי, דוושת הבלימה מפגינה מהלך ספוגי וארוך שהופך לנשיכה חסרת שיניים בבלמים, גורם להאטה חלשה מהצפוי. כשרומסים אותה, פוגשים בכוח בלימה בינוני בעוצמתו והצמיגים מאבדים אחיזה ומערכת ה-ABS מנסה להציל הכל ברגע האחרון.

מעודדת לנהיגה? לא. חד משמעית לא. מעודדת לנסיעה, כן. הקאמרי זו לא מכונית שנוהגים בה, אלא נוסעים בה מכאן לשם וגם קצת נזהרים שלא להירדם מהנדנוד המונוטוני של המתלים על הכביש הישראלי.

מבחן טויוטה קאמרי היברידית. יוני 2015. קובי ליאני
מבחן טויוטה קאמרי היברידית. יוני 2015/קובי ליאני
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בוגרת לקהל בוגר

היא אמריקנית, אבל חסכונית. היברידית, אבל מהירה. פשוטה, אבל מהודרת. נראית אגרסיבית, אבל מעדיפה לנמנם בנתיב הימני

טויוטה קאמרי החדשה היא מכונית של ניגודים בולטים מאוד - היא אמריקנית, אבל חסכונית. היברידית, אבל מהירה. פשוטה, אבל מהודרת. נראית אגרסיבית, אבל מעדיפה לנמנם בנתיב הימני. חזקה, אבל אינה יודעת לנצל את כוחה. תמהיל הרכיבים מהם היא בנויה מנתב אותה באופן מובהק לעבר צרכנים בוגרים ומבוגרים, כאלה שוויתרו כמעט לגמרי על מרכיב ההנאה שבנהיגה ובראש סדר העדיפויות שלהם נמצא הצורך לנוע ברכב מכובד, גדול, מפנק ורצוי גם חסכוני כדי להשקיט את המצפון. זה בדיוק מה שמקבלים, אבל גם מדגיש בדיוק את כל מה שלא מקבלים בה. המחיר עומד על 195,000 שקל לפני תוספת של צבע מטאלי (2,000 שקל) ואגרת רישוי ועמם המחיר על הכביש עומד על 199,409 שקל.

תחזוקה

עלויות טיפולים טויוטה קאמרי. אתר יצרן
עלויות טיפולים טויוטה קאמרי/אתר יצרן
מבחן טויוטה קאמרי היברידית. יוני 2015. קובי ליאני
מבחן טויוטה קאמרי היברידית. יוני 2015/קובי ליאני
  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully