וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראות "דרך המשאית": הטכנולוגיה שתאפשר עקיפה בטוחה

22.6.2015 / 10:27

הרבה תאונות נגרמות בשל יציאה לעקיפה עיוורת מאחרי משאית. סמסונג מציגה טכנולוגיה חכמה שמקרינה על דלתות הזנב את מצב התנועה מלפנים. המאבק בשטח מת, הדור הבא

ניר בן טובים

סביר שכמעט כל אחד מאתנו מוצא את עצמו מידי פעם משתרך מאחרי משאית, ממתין להזדמנות לצאת לעקיפה. הבעיה היא, שאתה לא לבד על הכביש, ואם מדובר במסלולים צרים אז המהלך עשוי להסתיים בטרגדיה, והוא אכן נגמר לפעמים בתאונת דרכים קטלנית למרבה הצער.

ישנן הרבה טכנולוגיות היום שמסוגלות לפקח על "שטחים מתים", אבל מאחר והן מותקנות במכוניות יוקרה, חלק גדול מהאוכלוסייה נאלץ להסתמך על שיקול דעת בלבד. סמסונג, ענקית הטכנולוגיה חשפה לאחרונה רעיון שיכול לצמצם משמעותית את התאונות הקטלניות הנגרמות מהתנהגות זו, כחלק ממיזם למאבק בתאונות הדרכים בארגנטינה - אחת המדינות בהן שיעור הנפגעים בכבישים הוא הגבוה ביותר בעולם.

הרעיון עצמו פשוט מאוד: כל משאית תצויד 4 מצלמות מלפנים שמקרינות את התנועה על קיר תצוגה שמורכב על חלקה האחורי. בצורה זו, הנהגים שתקועים על זנב המשאית רואים בזמן אמת אם הכביש פנוי, יכולים לאמוד היטב את המרחק מהרכב שמגיח מולם ולצאת לעקיפה בטוחה. בנוסף לכך, היא תורמת גם במצבים בהם נהגים בולמים לפתע, או שגוף כלשהו פורץ לכביש (חיות), עבודות בתשתית או כל דבר אחר שיכול להפתיע את הנהג ויכפה תגובות חירום.

בסמסונג אומרים שכרגע המשאית בשלב אב-טיפוס, ובינתיים נבחנה במתכונת מצומצמת. היא מאשרת שהטכנולוגיה עובדת מצוין עד כה, ובו בעת פועלת כדי לקבל אישורים על מנת לקדם את המיזם לייצור סדרתי.

  • עוד באותו נושא:
  • סמסונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully