וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: ב.מ.וו סדרה 6 המחודשת. סיבה למסיבה

2.7.2015 / 7:58

סדרה 6 גראן קופה של ב.מ.וו עברה עדכון קל שנגע בעיצוב, בתא הנוסעים, בצליל האגזוזים ולנו זה מספיק כדי לארוז תיק ולצאת לטיול נהיגה בכבישי הארץ

צילומים: קובי ליאני

מבחן ב.מ.וו סדרה 6 640i גראן קופה. יוני 2015. קובי ליאני
מבחן ב.מ.וו סדרה 6 640i גראן קופה. יוני 2015/קובי ליאני

לפני שלוש שנים בדיוק, הסדרה 6 גראן קופה של ב.מ.וו עשתה עליה לארץ הקודש. המטרה: לשים את מרצדס CLS על הכוונת ולדחוק את רגליה בדיוק היכן שהיא כה הצליחה. המבנה החריג שקימט את הגג נמוך יותר, אך לא הצריך וויתור על צמד הדלתות החשובות מאחור, הפך אותה למוצר נחשק, בקרב בעלי הממון כמובן. הבווארית הביאה עמה פאר והדר, כמובן, אבל גם ניסתה להביא בשורה לאלה שאוהבים להחזיק בעצמם את ההגה ולנהוג. לא לנסוע, אלא ממש לנהוג.

בקיץ 2015, שלוש שנים מאוחר יותר, אנחנו שוב משפשפים את הישבן על המושב של הסדרה 6 גראן קופה, הפעם אחרי שעברה עדכון של אמצע החיים. העדכון עצמו אינו גדול ומשאיר את מערכות ההינע כמעט לגמרי מחוץ לתמונה, אבל היי... זו 640i ובמקרה שלה, כל תירוץ הופך לסיבה מצוינת לנהיגה.

מבחן ב.מ.וו סדרה 6 640i גראן קופה. יוני 2015. קובי ליאני
מבחן ב.מ.וו סדרה 6 640i גראן קופה. יוני 2015/קובי ליאני

תסתכלי בעיניים

לא בזבזנו זמן ופשוט נתנו גז החוצה מהחניה אל צפון הארץ, תחילה. מתחת לצל אורנים באחד מיערות הצפון, רגע לפני שמישהו ינסה לעלות אותם בלהבות, עצרנו כדי להתבונן בחידושים. מצאנו מיד את יחידות התאורה החדשות מלפנים; אלה החליפו את המראה הבנאלי בכזה מודרני יותר, עם רכיבי לד, טבעות היקפיות מיושרות בתחתיתן ודי בהן כדי להקנות לגרמניה הלא צעירה הזו, מראה חדש.

ב.מ.וו הוסיפו לפרצוף גם גריל חדש שמשנה את צלעותיו לישרות בחלקן העליון וגם את תחתית הפגוש שמדגישה כעת את פנסי הערפל עם תיחום כרום נאה יותר. בחלקה האחורי, סימן ההיכר של הגראן קופה לא מוצאים שינויים למעט אחד - צינורות המפלט בולטים יותר. קוטרם עלה, הם צופו בכרום והם מורחקים מעט מסוף הפגוש. למה? כי זה גורם לגרמניה הזו להראות עוד יותר ספורטיבית. נספר לכם שלא רק המראה שלהם השתנה.

מבחן ב.מ.וו סדרה 6 640i גראן קופה. יוני 2015. קובי ליאני
מבחן ב.מ.וו סדרה 6 640i גראן קופה. יוני 2015/קובי ליאני

חבקי אותי

זה לא שהדור הקודם לא היה מפואר מספיק - הוא היה כמובן, אבל טרנדים משתנים וגם את הסלון צריך להחליף, גם אם הוא רק בן שלוש שנים. כיאה למכונית פאר, הסדרה 6 גראן קופה מחבקת כל אחד מארבעת נוסעיה. ב.מ.וו החליפו את מושבי העור הבהירים והכורסתיים במושבים ספורטיביים יותר, שלא רק חובקים טוב יותר את הגוף, אלא גם נראים מצוין בזכות שילוב הצבעים והחומרים.

אם כבר הזכרנו את הצבעים, הביטו לרגע בתמונות המצורפות. הצבע הכהה החדש מקפיץ את הקבינה שתי רמות מעלה ברמת היוקרה והפאר שעולות ממנה ועכשיו היא אפילו עוד יותר מזמינה. כוונון חשמלי מלא למושב הנהג מאפשר לדפנות המושב לחבק את המותניים, לבסיסו להתארך כדי לשפר את התמיכה בירכיים, וגם לבליטה הקטנה בגב התחתון לצמוח ולזוז בהתאם להעדפותינו. כל אלו מכינים אותנו אל שלב הנהיגה שעוד יגיע.

אבל עוד קודם, מצאנו בה גימור נאה יותר למתגים והמחוונים. כל החוגות עשויות כעת מגימור טיטניום, במקום הגימור המבריק הקודם וגם מנגנון ה-iDrive שבין המושבים קיבל גימור דמוי שיש לחלקו העליות. כן, במכוניות פאר, אלוהים באמת נמצא בפרטים הקטנים.

מאחור שמחנו לגלות שלמרות הנמכת הגג שיוצרת את מבנה ה'קופה-4-דלתות' שלה, אין פגיעה ממשית במרחב הראש או במרחב בכלל ליושבים מאחור. להיפך, גם לנוסעים שגובהם 180 ויותר יהיה מקום לכל חלקי הגוף והנסיעה תעבור ללא תלונות על נוחות או מרחב.

מבחן ב.מ.וו סדרה 6 640i גראן קופה. יוני 2015. קובי ליאני
מבחן ב.מ.וו סדרה 6 640i גראן קופה. יוני 2015/קובי ליאני

רגשי אותי

המנוע, נותר כאמור ללא שינוי. זו היא עדיין אותה יחידת כוח שלמדנו לאהוב עם השנים - שישה צילינדרים מוגדשים בעזרת מערכת ה'טווין סקרול' (מגדש אחד) שמפיקים 320 כ"ס ב-5,800 סל"ד וגם 45 קג"מ בכל התחום שבין 1,400 ל-4,500 סל"ד. הכוח הזה כצפוי מגיע אל הגלגלים האחוריים ועובר דרך תיבה אוטומטית שלה 8 הילוכים.

בורר מצבי הנהיגה יעמיד לרשותכם מספר מצבים שישנו את האופן שבו הרכב מתפקד ומגיב ללחיצה על הדוושה הימנית. ממצב חיסכון שיגביל את ההספק והמומנט וישאף להעלות הילוכים מהר ככל הניתן, כדי לשפר את צריכת הדלק. בדרך הוא גם יחליש את המיזוג (מערכת זוללת אנרגיה) ויהפוך את התצוגה במסך המידע (כבר לא לוח מחוונים עם חוגות מכאניות) לכזו שמדגישה את תיעול האנרגיה ברכב וכמה קילומטרים חסכתם בנסיעה זו.

מצב הנורמל והקומפורט מעלים את התפוקה חזרה למצב ראוי וגם מחדדים במעט את תגובות הרכב. מצב הנוחות מרכך את המתלים כדי שיגהצו את הדרך מתחת ויבלעו את השיבושים ואז פוגשים במצבי הספורט. שניהם יחד מחדדים את כל מערכות הרכב - כוח מקסימלי מהמנוע, זריזות מרשימה מתיבת ההילוכים, כולל משיכת הילוכים לסל"ד גבוה והחזקתם בהאטות וגם ההגה מתקשח ומתחדד. ואה, כן, פרפרים חדשים באגזוז יפתחו במצב זה ויגרמו לצינורות המפלט המעובים שסיפרנו לכם עליהם קודם, להישמע הרבה יותר טוב בתא הנוסעים.

הסדרה 6 גראן קופה אולי מוגדרת כמכונית סלונית, אבל מצבי הספורט מצליחים להוציא ממנה המון מיץ והנאה. היא מפגינה תמיכה מצוינת בנהיגה בתנאים מורכבים, שומרת על המרכב מפולס גם תחת עומס פניות ובעיקר, מעביר תחושה חדה ובטוחה בידיים. ביטול בקרות המשיכה והיציבות במצב הספורט פלוס, כדאי לעשות רק אם אתם באמת יודעים להתמודד עם מה שהיא מסוגלת ורצוי הרחק מהכביש הציבורי, כי היא בהחלט מסוגלת להמון. דף הנתונים מדבר על 5.4 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ואנחנו מדדנו לה 6 שניות לעניין זה וגם 5 שניות מדויקות להאצה מ-80 ל-120 קמ"ש. תנאי המבחן שלנו יצרו בה צריכת דלק של 7.4 קילומטרים לליטר.

מבחן ב.מ.וו סדרה 6 640i גראן קופה. יוני 2015. קובי ליאני
מבחן ב.מ.וו סדרה 6 640i גראן קופה. יוני 2015/קובי ליאני

עדכונים קטנים וחשובים

כשמסמכים את רשימת החידושים, מגלים שכל אחד בפני עצמו אולי אינו משמעותי, אבל יש במכונית הזו הרבה יותר מאשר גימור עץ שונה. כל העדכונים יחד מצליחים באמת לרענן את הגראן קופה הזו ולהזריק לה שוב קצת מרץ בישבן. זה נעים לקבל חיבוק ממושבים שכאלה, כיף לקמט לה את ההגה לתוך פניות הדוקות, האוזניים נהנות מעונג הצלילים החדשים והבטן מהדחיפה של התאוצות.

הגראן קופה אינה מכונית זולה מנקודת מבט עממית וזה בסדר, משום שהיא ממילא מיועדת לקצה העליון והמבוסס ביותר של צרכני הרכב בישראל. התמורה לא השתנתה, היא נשארה גבוהה מאוד וגם היום תתבקשו לשלם עליה כ-740 אלף שקל (לרכב המבחן), או הרבה יותר מכך לגרסת השרירים 650i. לנו גם 640i מספיקה.

מבחן ב.מ.וו סדרה 6 640i גראן קופה. יוני 2015. קובי ליאני
מבחן ב.מ.וו סדרה 6 640i גראן קופה. יוני 2015/קובי ליאני
  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully