וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך: כך תבחרי רכב יד שניה שיתאים לך כמו כפפה

24.6.2001 / 9:46

מחפשת רכב יד שניה והתעייפת מכל הטלפונים, הריצות הבדיקות וכאב הראש? מידע מקדים ומספר בדיקות פשוטות עשויות למנוע טעויות קריטיות בבחירת הרכב הבא שלך. ליקטנו עבורכן מספר טיפים שכדאי להכיר לפני רכישת רכב מיד שניה

סוויטץ'.
סוויטץ'

אין דרך טובה לייפות את המציאות, וכדאי להגיד את האמת: רכישת רכב משומש הוא תהליך מורכב ופתלתל שאינו דומה כמעט לאף רכישה אחרת, למעט דירה. בניגוד לסיכון הכרוך ברכישות קטנות יותר, הרי שההחלטה על הרכב הבא שלך היא מורכבת: התקציב גדול יותר, הבטיחות היא ערך עליון וההתאמה לצרכים שלך היא קריטית. רכישה של רכב עם ליקויים מכניים עלולה לגרור הוצאות כספיות גדולות מהמתוכנן או גרוע מזה - רכישת רכב ירוד או חסר ביקוש יגרמו לכן להיות הבעלים האחרונים שלו. רכישת רכב עם ליקויי בטיחות עלולה לגבות מחיר כבד ולגרום לפציעות או מוות, אז אל תקלי ראש בדבר - קראי את העצות שגיבשנו עבורך שעשויות להקל על הבחירה.

לפני שנפרט את רשימת ההמלצות, נחדד את הטיפ הראשון: בימים שקודמים לחיפושים, כדאי להרחיב מעט את הידע בתחום הרכב. הרשת מלאה במידע נגיש, וכמעט כל אתר אינטרנט גדול או מערכת עיתון מחזיקים מדור רכב פעיל שמסקר את התחום. קראי מעט חדשות, קראי מבחני דרכים ומדריכים שיעזרו לך להרחיב את הידע בתחום.

שוק הרכב המשומש צמח והתפתח בשנים האחרונות, והיום ישנם אתרים המספקים מידע על הדגמים השונים וגם מסייעים ברכישת רכב יד שניה. באתר switch.co.il תוכלי לבצע חיפוש בקלות, לקרוא את כל המידע על הרכב הנחשק כולל תוצאות הבדיקה שלו, להתבונן בתמונות מכל זווית של הרכב וגם להתייעץ עם מומחים לגבי מחירו ומצבו המכני. גם אם את חוששת שאין לך הבנה נרחבת בתחום, תוכלי לבצע עסקה הוגנת בביטחון מלא.

מה התקציב?

נקודת המוצא שלך ברכישת רכב משומש וגם חדש, היא התקציב. קבעי בדיוק כמה כסף את מעוניינת להוציא על רכישת המכונית ודאגי להפריש מתוכו כ-10 אחוזים להוצאות תחזוקה ויישור קו אפשרי שעשוי לכלול ביצוע טיפול שגרתי, החלפת צמיגים, בלמים וכדומה. כמו כן זכרי גם שאת הרכב יש לבטח בביטוח חובה וצד ג' לפחות וגם לכך יש עלות.

למי מיועד הרכב?

אחרי התקציב, מגיע סדר העדיפויות. למי הרכב מיועד? רכב שאמור לשרת נהג ונוסע אחד, שונה לחלוטין מרכב שעתיד להסיע שלושה ילדים במושב האחורי ואת הצעצועים שלהם בתא המטען. בחירת הרכב המתאים בגודלו תמנע כמובן תסבוכות עתידיות, מכירה וקניה חוזרת וכמובן בזבוז מיותר. רכישת רכב גדול מהנדרש, תגרור הוצאות כספיות גדולות יותר בדלק, תחזוקה, ביטוח וכדומה.

אם את מעוניינת להסיע ילד במושב הקדמי, וודאי שניתן לבטל בקלות ובאופן חוקי את כרית האוויר במושב הנוסע בעזרת מתג מיוחד. כל שיטה אחרת לביטול הכרית אינה חוקית ומסוכנת מאוד.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

בבטיחות לא מתפשרים

מותר להתפשר על גודל המנוע או תא המטען, אבל אסור להתפשר בנושא הבטיחות בשום פנים ואופן, בייחוד אם מסיעים גם ילדים ברכב. לכל רכב יש דירוג בטיחות אותו קל למצוא בחיפוש מהיר באינטרנט. ברישיון הרכב נכתב כמה כריות אוויר מותקנות בתא הנוסעים. ככל שיש יותר כריות אוויר, כך רמת הבטיחות עולה. בבדיקת הרכב לפני הקניה וודאי שהוא לא עבר תאונה קשה ושכל מערכות הבטיחות תקינות.

מה יש בהיצע?

אחרי שהגדרנו את דרישות הבסיס, כדאי להתחיל לסקור את השוק ואת המבחר העומד בפנייך בגבולות התקציב ובהתאם להגדרות שהצבת לעצמך. לוחות המכירה הרבים יאפשרו לך לבצע התאמה מרבית לצרכים על ידי הגדרות סינון למודעות הקיימות.

סביר להניח שעשרות כלי רכב יופיעו על המסך, אז כדי להקל את התהליך מומלץ לחפש באתרים המאפשרים לדפדף בין עשרות תמונות של הרכב – מבפנים, מבחוץ וגם בין הגלגלים. סמני את המכוניות שנראות לך ביותר וערכי השוואה בין הרכבים השונים.

במידה והאתר אינו מאפשר השוואת רכבים - זה הזמן לשתף. פוסט ברשתות החברתיות עם דפי הרכבים ביניהם את מתלבטת יעשה את העבודה, וייתן לך חוות דעת שונות ומגוונות של גולשים. העלי שאלה ותדעי מה יש לחברים, מכרים או זרים גמורים לומר על הדגם המסוים. ממוצע הדעות לא יטעה ברוב הפעמים, וייתן לך תמונה ברורה על אופיו של הרכב שעומד מולך: אמין או לא, חסכוני או בזבזן, מבוקש וכדומה.

סוויטץ'.
יש מכונים רבים בהם ניתן לבדוק את הרכב לפני הקנייה

מה מספרים לי על הרכב?

בשלב זה אמור להיות בידייך מספר מועט של דגמי רכב שיכולים להתאים לך. זה הרגע בו כדאי לצלצל אל המוכרים ולהקשיב למה שיש להם לומר על הרכב ועל העבר שלו (כמובן שיגידו שהרכב מצוין). חשוב לשאול מתי עבר טיפול והיכן, האם עבר תאונות ומי נהג בו בדרך כלל. לרושם שמשאיר עלייך המוכר יש משקל עצום בהחלטה. אדם שלא נשמע אמין בטלפון, הוא לא אדם שכדאי לקנות ממנו מכונית. אם את מעדיפה ללכת על פתרון של ראש שקט, ישנם אתרים שחוסכים לך את הטלפונים, הריצות והבדיקות ומציגים לך את כל המידע על הרכב כבר באתר- כך שתדעי בדיוק מה עבר על הרכב- כולל היסטורית הטיפולים שלו.

מכון בדיקה או מוסך?

בין אם במכון בדיקה או במוסך, בדיקת הרכב היא חובה. לא עשית בדיקה? אל תתפלאי שקנית חתול בשק. בארץ פזורים עשרות מכוני בדיקה שתפקידם לתת תמונה מדויקת ככל הניתן אודות מצב של הרכב. הבדיקה עולה כמה מאות שקלים, אבל עשויה לחסוך הוצאות של אלפי שקלים על תיקונים בעתיד. יתרונם הגדול של מכוני הבדיקה הוא הכמות: המכונים בודקים עשרות כלי רכב מדי יום, מאות בשבוע ועשרות אלפים בשנה. הם בקיאים בכל התקלות הנפוצות, גם כאלה שנוטות "להסתתר" ולצוץ בשלבים מאוחרים יותר.

בנוסף למכון הבדיקה או במקומו, אפשר לגשת למוסך מורשה של דגם הרכב בו את מעוניינת ולבצע בדיקה של הרכב, לרוב בעלות נמוכה יותר. במוסך המורשה יכירו היטב את הרכב הספציפי, ידעו בדיוק מה לבדוק וישאפו לתת לך תמונה אמינה ככל הניתן, מתוך השאיפה שבמידה ותרכשי את הרכב, תחזרי אליהם כלקוחה.

לא משנה אם בחרת במכון או מוסך, בדיקה תיתן מושג אודות מצבו של הרכב ותפגיש אותך עם מומחים שיכולים לסייע לך לקבל החלטה וכן לדעת מה צפוי לך מבחינת תחזוקת הרכב.

כסף, העברת בעלות ומה שבניהם

בהנחה שהרכב עונה לדרישותייך ומגבלות התקציב, ומצבו המכאני והבטיחותי ברור, אפשר להתקדם הלאה. בדיקה אחרונה שכדאי לבצע בעלות של כמה עשרות שקלים בסניפי דואר ישראל היא בדיקת משכון. בדיקה זו תגלה לך אם הרכב ממושכן, משועבד או מעוקל. אם הוא כן, אל תתפתי לסגור עסקה בטרם תקבלי הוכחה שהשעבוד הוסר. רכב כזה עלול להילקח ממך גם לאחר שהעברת בעלות, במידה ואכן צלח הדבר (לרוב רישום שכזה מונע העברת בעלות, אך כבר קרו מקרים בעבר). הרכב נקי משעבודים? את הכסף כדאי להעביר מחשבון לחשבון, עם צ'ק בנקאי או במשיכת מזומנים ישירות מסניף הבנק. כל צורה אחרת עלולה לחשוף אותך לרמאיות וזיופים.

אין לך זמן לקפוץ לדואר? חוששת מהעברת התשלומים או שסתם אין לך כוח להסיר את השעבוד? המומחים של סוויץ' מציעים שירות שחוסך את כל הטרחה, ומבטיח את רכישת הרכב בבטחה – מבלי להיפגש עם המוכר. ב-switch.co.il תוכלי להתרשם ממגוון רכבים ולצפות בכל המידע על תוצאות הבדיקה, כך שתהיי בטוחה שאין ברכב תאונות שלדה, ושהגיר והמנוע תקינים. המומחים של סוויץ' ילוו אותך עד להשלמת העסקה והעברת התשלומים, כך שתהיי בטוחה שיש מי שדואג לך לעסקה בטוחה.

העסקה הושלמה בהצלחה? סעי לשלום, המפתחות בפנים ולא לשכוח לחגור.

מערכת וואלה בשיתוף סוויץ'
  • עוד באותו נושא:
  • קניית רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully