וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית מירוץ חשמלית ראשונה בישראל תוצג על ידי קבוצת BGR

23.6.2015 / 9:56

קבוצת המירוצים BGR מאוניברסיטת בן גוריון תחשוף מחר מכונית מירוץ חשמלית, הראשונה מסוגה בארץ שתתחרה בסבב מקצועני בעתיד

רכב חשמלי, אוניברסיטת בן גוריון. אוניברסיטת בן גוריון, מערכת וואלה! NEWS
מכונית המירוץ מאוניברסיטת בן גוריון, בשלבי פיתוח מתקדמים עם מערכת הנעה חשמלית/מערכת וואלה! NEWS, אוניברסיטת בן גוריון

קבוצת BGR מאוניברסיטת בן גוריון ממשיכה לחתור לחדשנות בספורט המוטורי המקומי והעולמי. אחרי שחנכו אשתקד רשמית את מכונית הפורמולה הישראלית הראשונה בארץ, ועימה הגיעו להישגים מרשימים בתחרויות בינלאומיות, הכריזו כי מחר (רביעי) יציגו בכנס החדשנות של הפקולטה להנדסה של אוניברסיטת בן גוריון בנגב, את הגרסה החשמלית של מכונית המירוץ שלהם.

המכונית, שתמותג תחת השם Ben-Gurion Racing Electric, פותחה על ידי 50 סטודנטים מ-5 מחלקות שונות באוניברסיטה, בהן הנדסת מכונות, חשמל, חומרים, תעשייה, כלכלה וניהול, תעשייה וניהול ועוד. במיזם לוקחות חלק גם חברות ענק ביניהן 'בוש', 'רדבול' ו'בואינג', שנותנות חסות לפרוייקטים.

מבנה קבוצת הרכב החשמלי נחלק בין מספר גדול של אגפים וסטודנטים, מומחים בתחומם שאחראים למכלולים שונים. מדובר בכמה ענפים שיטפלו בתתי קטגוריות - הנעה, חשמל, אלקטרוניקה, דינמיקה וניהול. הרכיבים העיקריים והטכניים במכונית הם שלדת המכונית (מונקוק), תא הנהג, הנעה, ניהול מנוע, מערכת חשמל ותקשורת, אגירת נתונים, מנועים, מכלול גלגל ודינמיקה.

מהקבוצה נמסר, כי "שנת פעילות של הקבוצה טומנת בתוכה עלויות רבות המסתכמות במעל לכמליון שקלים בשנה. עלויות אשר את חלקן אנו מצליחים להשיג מנותני חסויות ומתקציב אוניברסיטאי. עלויות נוספות הכוללות ביניהן גם את טיסת חברי הקבוצה לתחרויות בחו"ל, יוצאות על חשבון הסטודנטים שנה אחר שנה. אחת ממטרות הקבוצה, לצד שאיפה למקצועיות הנדסית, חינוך לבטיחות בעבודה ובטיחות בדרכים ועוד, היא העדפה חזקה לשיתוף פעולה עם התעשייה המקומית. עדות לכך קיימת בשיתופי הפעולה הפוריים שלנו במהלך השנים עם חברות מהמובילות ביותר במשק הישראלי".

קבוצת המירוצים של האוניברסיטה בנגב הוקמה ב-2010 והיא נמנית על אחת מ-450 האוניברסיטאות בעולם המשתתפות בתחרות ה-Formula Student של ארגון מהנדסי הרכב הבינלאומי. כללי ההשתתפות מחייבים מכל קבוצה לייצר רכב חדש בכל שנה. בנוסף לכך, הקבוצה נבחנת בקפדנות לא רק ביכולת ובביצוע, אלא גם במערכת שתומכת בה מבחינה מסחרית ויכולות התכנון העסקיות.

השקת מכונית מירוץ של אוניברסיטת באר שבע. קובי ליאני
גרסת הבנזין שהושקה לפני שנה באירוע מיוחד במסלול הקארטינג בחוצות כפר סבא/קובי ליאני

על הצד הטכני

קונפיגורציית מנועים: 2 מנועים חשמליים אחוריים, כל מנוע מחובר באופן עצמאי וישיר לגלגל אחורי, הנעה ישירה באמצעות שרשרת, יחס העברה בודד.

הנעה חשמלית: 2X AC P.M Synchronous motors, Water Cooled

~הנתונים מתייחסים לשני המנועים יחד (כל מערכת ההנעה)~

מתח עבודה: 330V

זרם מקסימלי: 280A

הספק מקסימלי (רגעי): 214 כ"ס, מוגבל ל-107 ע"פ תקנון התחרות

הספק מקסימלי (מתמשך): 85.8 כ"ס

מומנט מקסימלי (רגעי): 320Nm

מומנט מקסימלי (מתמשך): 160Nm


סה"כ אנרגיה במערכת: 9kWh

משקל רכב: 240 ק"ג (משוער)

אורך בסיס גלגלים: 1540 מ"מ

זמן 0-100: 3.5 שניות (משוער)

מהירות מקסימלית: 110 קמ"ש (משוער)

קוטר גלגלים: 10 אינץ'

צמיגים: HOOSIER R25B

מאפיינים נוספים מיוחדים: דיפרנציאל אלקטרוני, אפרייטים (Uprights) בהדפסת אלומיניום 3D, ציריות הנעה טיטניום, שלדת Full Carbon Fiber Monocoque.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully