וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד תגלה לכם מה מסתתר מעבר לפנייה הבאה

24.6.2015 / 9:44

פורד תשלב בכלי הרכב החדשים שלה מערכת מצלמות 180 מעלות שמבחינה בעצמים בפניות חדות ונסתרות. "תוריד הרבה לחץ מהנהגים"

פורד, מצלמות היקפיות. יצרן, ניר בן טובים
פורד. המערכת מבחינה בעצמים שמגיעים מכל הכיוונים/ניר בן טובים, יצרן

כניסה לצומת יכולה להיות מורטת עצבים אם לא רואים מה מתקרב מהפינה, בעוד הנהג גולש בהדרגה קדימה ומנסה שלא לסיים את נסיעתו בתאונת דרכים. ובכן, פורד משיקה בימים אלו מערכת בטיחותית חדשה מבוססת מצלמה עם ראייה רחבה שתנסה למנוע את התאונה הבאה, וגם להפחית מהנהגים את מפלס החרדות.

המערכת החדשה, שמוגדרת על ידי היצרנית האמריקנית Front Split View Camera, תהיה זמינה כאופציה בפורד גלקסי החדש, פורד אדג', וכן בפורד S מקס החדשים בקרוב, והיא מקרינה בצג המרכזי של הרכב זווית של 180 מעלות באמצעות מצלמה המותקנת על השבכה הקדמית. במצב בו הנהג ניגש לצאת החוצה ממקום המצאו לצומת או להשתלב במסלול האצה, המערכת מתריעה בפניו על קרבת מכוניות, הולכי רגל, רוכבי אופניים וכל מה שעלול לפגוש אותו בפתאומיות.

"זה לא רק צמתים עם שדה ראייה לקוי שגורמים לנהגים להיות מתוחים מאוד", אומר רוני האוס, מהנדס המערכת. "אפילו פעולה פשוטה כמו לצאת מהחניה הביתית עשויה להציב בפני הנהג כל מיני תרחישים מסוכנים. בידיוק כמו מצלמת רוורס, כך גם המערכת הזו תהיה חלק בלתי נפרד מהחבילה הבטיחות שאנשים ירגישו שהם חייבים להוסיף".

פורד, מצלמות היקפיות. יצרן, ניר בן טובים
פורד, מצלמות היקפיות/ניר בן טובים, יצרן

לא מעט יצרניות רכב פיתחו בשנים האחרונות דרכים להתמודד עם "שטחים מתים", אלא שלרוב מדובר בדגמי יוקרה כמו וולוו, מרצדס וב.מ.וו. פורד מצידה, אולי בדומה לפולקסווגן שואפת להביא את הבשורה הבטיחותית להמונים.

הטכנולוגיה מאחרי הפיתוח מתוארת כחדשנית, אך הנתונים אינם פורצי דרך: למצלמה רזולוציה של 1 מגה פיקסל, עם מבט רחב לשני הצדדים שמוקרן על צג 8 אינטש ממנו ניתן לבצע כל מיני פעולות לכיול המערכת. למי שדואג מטינופת על העדשה, פורד התקינה מתז בלחץ גבוה שדואג לשמור עליה מפני לכלוך.

לפי דבריו של רוני האוס, המערכת לא תהיה נחותה מכל המצאה אחרת בתעשייה. "היא עובדת בכל התנאים האפשריים, בין אם אתה חוצה במנהרה, נוסע דרך דרכים צרות ועוד. בחנו אותה גם במצבים בהם השמש סינוורה ישירות את העדשה והכול פעל בצורה מופתית".

ממידע שנאסף לאחרונה על ידי חברת SafetyNet המפקחת על סוגים שונים של תאונות דרכים באירופה, עולה כי 19% מכלל הנהגים שהיו מעורבים בתאונה ב-2013, דיווחו לאחר מכן על עצם שהפריע להם לשדה הראייה, וגרם להתנגשות.

מאחר והמערכת לא תהיה זמינה לכולם, ממליצים חוקרי תאונות בבריטניה איך לנקוט במשנה זהירות ביציאה לכביש. "כניסה לצומת עיוור היא מאוד מסוכנת - במיוחד לנהגים חדשים. הגישה הטובה ביותר (כלומר הכי פחות גרועה), היא להוריד את החלון, לנסות להאזין למכוניות מתקרבות, ופשוט להתקדם לאט לאט", אומר קית' פרימן מעמותת AA באנגליה. ומה באשר לעתיד? "אין ספק שהטכנולוגיה הזו תפחית משמעותית את הלחץ מהנהגים כשהם נקלעים למצבים כאלו".

בבריטניה תימכר המערכת בתוספת של 400 לירות שטרלינג לגלקסי ו-S מקס, והיא תתווסף גם לפורד אדג' כשיחל את דרכו מחוץ לארה"ב בהמשך השנה. בינתיים, לא נראה שהיא תעשה את דרכה לפוקוס המחודשת (שנמכרת באירופה כבר יותר משנה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully