וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ-1925 ועד היום: כל מה שרציתם לדעת על רכבי כיבוי אש בישראל, בספר אחד

4.7.2015 / 9:05

משה שמש, מתנדב בכיר במערך הכבאות וההצלה בישראל מזה ארבעה עשורים, מביא לקוראים את סיפורם המרתק של רכבי הכיבוי בארץ, החל משנות ה-20 של המאה הקודמת ועד ימינו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מערך הכבאות בישראל נמצא בתקופה של רענון והתחזקות, שתחילתה ב'חוק הרשות הארצית לכבאות והצלה' שנחקק ביולי 2012 בעקבות האסון הכבד בכרמל. במסגרת זו, הוקמה רשות מיוחדת שבראש מעייניה תגבור השירות לאזרח, שיפור מתמיד של הציוד וקליטת דורות חדשים של כבאים.

כחלק מתהליך ההתחדשות, וחיבור הכבאים הצעירים למורשת, יצא לאחרונה לאור ספר חדש: "רכבי כיבוי אש בישראל, מ-1925 ועד היום". כנגזר מהכותרת, הספר כולל בתוכו מעל 250 עמודים עמוסי אינפורמציה אודות רכבי ההצלה ששירתו את כוחות הכיבוי עוד לפני קום המדינה -מעל 500 תמונות של כלי רכב שמצויים בידי שירותי הכבאות וההצלה, צה"ל, מפעלים בטחוניים וגורמים נוספים. את התמונות מלווים תאורים היסטוריים, אנקדוטות וגזרי עתונות המתארים את התפתחותם בארץ ובעולם לאורך השנים.

הספר הוא פרי עטו של משה שמש, הבעלים והמנכ"ל של חברת 'משה שמש בע"מ', חברה שעוסקת בתחום הייעוץ לבטיחות אש ולכיבוי אש. שמש מתנדב בשירותי הכבאות בישראל כ-40 שנה, מגיל 14, והוא המתנדב הראשון והיחיד בארץ שנושא דרגות קצונה בכירה. בדברי ההקדמה בספר, מתאר אותו רב טפסר שחר איילון, ניצב שירותי הכבאות וההצלה, כ"משוגע לדבר".

את האלבום הקדיש משה שמש לאשתו, נאוה שמש ז"ל שנפטרה לפני כ- 10 שנים כתוצאה משבץ מוחי. השניים היו נשואים 21 שנים ולהם שני ילדים. לאחר שנקבע מותה, החליט משה שמש לתרום את איבריה שנתרמו ל-6 אנשים שחיים היום בזכותה.

הוצאה לאור: מדיה 10 הוצאה לאור בע"מ
כתיבה: משה שמש
עריכה: מוריה יזרעאלב
הגהה: שרית בלונדר
עיצוב גרפי: ניב עבדת

המחיר: 149 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully