וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרכים: אודי Q3, מנוע 1.4 ל'

28.6.2015 / 15:10

מכוניות אודי מקושרות אוטומטית למונחי 'יוקרה', ביצועים' ו'איכות'. גרסת הכניסה לסגמנט הקרוסאוברים עברה מתיחת פנים קלילה ואנחנו יצאנו לבדוק איזו Q3 אפשר לקבל תמורת 234,600 שקל

סטילס: רמי גלבוע

אודי Q3 במבחן, 2015. רמי גלבוע, ניר בן טובים
מה מקבלים בתמורה עם מנוע 1.4 ל'?/ניר בן טובים, רמי גלבוע

חוויית הנהיגה העזה ביותר שעברתי בשנה האחרונה הייתה על סיפון אודי RSQ3 ההיפר-ספורטיבית; RSQ3 היא אודי כהלכתה, רושפת ונובחת, רוטנת וחורקת, מזריקה אדרנלין בקצב שכבר שכחתי שאפשר למצוא על הכביש הציבורי. RSQ3 היא מכונית מדהימה אבל לא לכל לקוח יש 380,000 שקלים פנויים; דגמי Q3 עם מנועי 2.0 ליטר עולים 263 ו-268 אלף שקל, וגרסת המבחן בנפח 1.4 ליטר נדחקת אל מתחת לרף הרבע-מיליון שקלים. יצאנו לבדוק על מה אנו מוותרים, בבואנו לחסוך 120,000 שקלים?

ספורט אלגנט צנוע למראה

גם חדי העין יתקשו לזהות את מתיחת הפנים האחרונה בקרוסאובר הקומפקטי של אודי; יחידות תאורה LED משודרגות, שינויים קלים בשבכה הקדמית ונגיעות כרום קלות... צריך להיות פרופסור לעיצוב כדי להבחין בשינויים של Q3 המחודש. רכב המבחן הגיע בשחור, אלגנטי ומרשים למראה. בהתחשב בעובדה שה-3Q יושב על פלטפורמת הגולף, יש לו נוכחות מרשימה ביותר. כמצופה מ-אודי, גם אם הוא קטן, העיצוב מופנם, והביצוע מוקפד מאוד.

כך מבחוץ, וגם מבפנים אתה מרגיש שאתה יושב באודי יוקרתית; זו לא Q7 אבל ה-Q3 הקטן מכובד ומגומר בקפידה, הנדסת האנוש מצוינת, יש ניחוח 'פרימיום' באוויר. ריפודי העור הבהירים משרים אווירה חגיגית, המושבים חובקים ותומכים, המתגים והדיפונים על גבול השלמות, יופי. רמת האבזור סבירה וכוללת חלון גג פנורמי, פנסי קסנון עם תאורת LED , חיישני חניה, ריפודי עור איכותיים מאוד, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת Start & Stop , מולטימדיה עם 8 רמקולים, מסך צבעוני 6.5 אינץ' (ועוד צג פשטני במרכז לוח המחוונים), קישוריותBT מלאה, תאורות LED פנימיות, ועוד. על הבטיחות מופקדות 6 כריות אוויר ומערכות בטיחות רבות כחול על שפת הים.

תצטרך להוסיף 25,200 שקלים כדי לקבל את חבילת Luxury הכוללת שמשות אחוריות כהות, הנעה באמצעות כפתור ומפתח חכם. ועדיין, לאחר ששילמת 260,000 אתה מקבל רק מושב הנהג מתכוונן חשמלית; הנוסע לידך יצטרך להפעיל מנופים מכאניים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אודי Q3 במבחן, 2015. רמי גלבוע, ניר בן טובים
אודי Q3 במבחן, 2015/ניר בן טובים, רמי גלבוע

קרוסאובר של אודי עם מנוע של גולף?

בזמנו בדקנו את ה-Q3 עם מנוע 2.0 ליטר ואהבנו את יכולותיו הדינמיות. אבל היום 2015 והיצרנים מנסים לחסוך דלק וזיהום אוויר, ורכב המבחן חמוש במנוע ה-1.4 ליטר טורבו, של רכבי פולקסוואגן הקטנים. למנוע ה-TFSI משודכת תיבתS-tronic כפולת מצמדים, בעלת 6 הילוכים. חבילה זו מכווננת לחיסכון, תוך שהיא מקריבה את הביצועים הדינמיים; המנוע מספק 150 כ"ס אבל הם מגיעים רק ב-5000 סל"ד. לטובת החיסכון בדלק ובהוצאות ייצור תוותר גם על הנעת הקוואטרו 4X4, מסימני ההיכר הבולטים של אודי. הייתי אמור להתלונן על היעדר הקוואטרו, אבל האמת? בתור קרוסאובר שלעולם לא ירד מהכביש ועם הספק מנוע צנוע יחסית, אני לא חושב שמישהו ירגיש בחסרונה של ההנעה האחורית.

אודי Q3 במבחן, 2015. רמי גלבוע, ניר בן טובים
150 כ"ס בלבד, האם זה מספיק?/ניר בן טובים, רמי גלבוע

מה שמרגישים ומיד, הוא היעדר כוח בשרני. המאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש מתחיל בהיסוס ונמשך 9.2 שניות אבל התחושה היא של מנוע רזה, המותח את שריריו עד קצה גבול היכולת. עם 1500 ק"ג על המאזניים מזפזפים 6 ההילוכים ויורדים, תיבת ה'טיפטרוניק' עסוקה כל הזמן, כבר אין לך מוטיבציה לנהיגה ספורטיבית של ממש. רצועת הכוח צרה יחסית, והתיבה אינה נחה לרגע – אפילו לא במצבD שאמור היה להיות רגוע יותר. המנוע מנטרל שתי בוכנות, כאשר אין צורך באספקת כוח רצינית.

אודי Q3 במבחן, 2015. רמי גלבוע, ניר בן טובים
אודי Q3 במבחן, 2015/ניר בן טובים, רמי גלבוע

עם מעט רוח גבית ימחיש לך ה-Q3 את הפוטנציאל האדיר של השלדה שלו, הגדול בכמה מידות על ביצועיו המוטוריים. מהר מאוד תחזור למנהגים של אירופאי מתורבת, משייט בנהיגה מהירה אך מכובדת. במצב זה מעניק האודי נסיעה מעודנת ונוחה מאוד, שקטה ומדויקת. המתלים מכוילים היטב לנוחות מוצקה, הצמיגים אוחזים באספלט, והבלמים נושכים היטב. גם את טענת החיסכון מממשת ה-3Q באופן מצוין. לא הצלחתי להוציא 18.86 ק"מ לליטר כטענת עלון הפרסום, אבל אין בעיה לעבור 16-15 קילומטרים בינעירוניים בנהיגה תלת-ספרתית רגועה.

אודי Q3 במבחן, 2015. רמי גלבוע, ניר בן טובים
אודי Q3 במבחן, 2015/ניר בן טובים, רמי גלבוע

"יוקרה בזול", האם יש דבר כזה?

כמו בכל אוקסימורון, גם כאן קשה להפגיש את הקצוות; אפשר לצבוע את המילה 'זול' בכל מיני מונחים מכובסים (נגישות, זמינות), אבל היא לא יכולה להתקיים בצמוד ליוקרה אמיתית. כמו תמיד השאלה היא, מה טיב הפשרה שאתה מקבל?

האמת היא שבשום קנה מידה, ה-Q3 עם מנוע 1.4 ליטר אינה יכולה להיחשב זולה או נגישה; במחיר 234,600 היא לא זולה (גולף עם מנוע דומה עולה 150,000 שקלים, וגם היא יקרה יחסית). הוסף את חבילת Luxury ופרצת את רף ה-250,000 שקלים, בו ניתן לרכוש ערימות של מכוניות משובחות.

'יוקרה' היא נושא קצת יותר חמקמק, וקשה להיות נחרץ; ה- 1.4 נראית כמו כל Q3 אחרת, תא הנוסעים שלה מפואר ומפנק, ואיכות היצור מצוינת. זה החלק הטוב של המשוואה, והוא יספק לחלוטין לקוחות רבים – כאלה שבכל מקרה אינם מבקשים נהיגה ספורטיבית, כאלה שלא מעניין אותם כמה גלגלים מקבלים את כוח המנוע. אבל אני חושב ומקווה שמי שמשקיע את כספו ב-אודי, מחפש ערכי מותג מושרשים ועמוקים יותר. אילו הייתי שוקל קרוסאובר מהסוג הזה, הייתי כבר הולך על גרסת 2.0 ליטר. בעד תוספת של 30,000 שקלים הייתי מקבל מנוע ראוי והנעת קוואטרו, זה כבר מתחיל להיראות כמו המותג שהביא אותי לאולם התצוגה.

אחזקה:

אחזקה, אודי Q3. קרדיט: רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
אחזקה, אודי Q3/מערכת וואלה! NEWS, קרדיט: רמי גלבוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully