וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור חמישי: אודי מציגה את ה-A4 החדשה

29.6.2015 / 11:24

אודי A4 קלה יותר מקודמתה, חסכונית, מרווחת ומפגינה קפיצת דרך טכנולוגית בתחום הבטיחות האקטיבית. ב.מ.וו ומרצדס בכוננות. בישראל בסוף השנה

אתר יצרן

אודי חשפה היום (שני) בגרמניה את הדור החמישי של מכונית המנהלים הדינמית, ה-A4. כמו מרבית בנות משפחתה מהמקבץ הנוכחי, ה-A4 מאמצת את מכלול האמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשות החברה מאינגלושטט, כשבמנת הפתיחה עיצוב מעודכן מבפנים ומבחוץ, פלטפורמה מודולארית חדשה, מנועים חסכוניים בשיעור של כ-20% על פני קודמיהם וחיזוקים מתוחכמים באגף הבטיחות.

אמנם קשה להבחין בכל השינויים הויזואלים של ה-A4 בשל אותה גישה שמרנית של אודי למכוניותיה, אבל חדי עין ימצאו כאן מבנה קדמי קעור במעט עם יחידות תאורה חדישות, קשתות גלגלים רחבות יותר, נורות LED שהתווספו בתיחום הכללי, תקרה שטוחה יותר ובחלקה אחורי בתי תאורה בסגנון Q7. כל אלו, משווים לא רק מראה מרוענן, כי אם מקנים לה הפחתה במקדם חיכוך האוויר לטובת חסכון במשאבים.

תחת האריזה המאופקת, שוכנת פלטפורמת ה-MLB המודולארית עם צמיחה סמלית בכמה נתונים; אורכה של המכונית 4.72 מ', רוחבה 1.84 מ', וגובהה 1.43 מ'. בסך הכול, התווספו לאורכה כ-2.5 סנטימטרים, ובבסיס הגלגלים - בזכות השימוש בפלטפורמת MLB, חל גידול של 1.2 סנטימטרים לערך. מידות שימושיות שבמבפגש עתידי עם ב.מ.וו סדרה 3 ובמיוחד מול מרצדס C קלאס, יהוו יתרון חשוב. נפח תא המטען, עומד כאן על 480 ל' בגרסת הסדאן ועד 505 ל' בדגם הטורינג (סטיישן).

המנועים של ה-A4 עברו רפורמה קטנה, ורובם מציעים יותר כוח וצמאון מופחת לדלק (בשיעור של עד כ-25% בחלק מגרסאות הדיזל). על המדף, ימצאו 7-8 מנועים, סולר ובנזין וכן תהיה מהדורה היברידית בעתיד. ההספק של מנועי הבנזין, יחל ב-1.4 ל' טורבו עם 150 כ"ס בחיבור לתיבת הילוכים דו-מצמדית 7 מהירויות (0-100 קמ"ש ב-8.9 ש'), וצריכת דלק של כ-20 ק"מ לליטר (יצרן). מעליו, מנוע 2.0 ל' טורבו עם 190 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-7.3 ש'), והמנוע הבכיר ביותר מפיק מאותו נפח 252 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-5.8 ש').

דגמי ה-TDI מפיקים הספקים שבין 150 ל-272 כ"ס. אודי אגב ויתרה על תיבת המולטיטרוניק הרציפה, ובחרה לשפר את תיבת ה-DSG7 המותקנת בגרסאות ה"כניסה" למועדון ה-A4. כמו כן, וכמיטב המסורת, גרסאות מסוימות תהיינה מצוידות בהנעה כפולה לכל הגלגלים (קוואטרו).

אודי A4. אתר יצרן
אודי A4/אתר יצרן

באודי ביצעו שורה של שיפורים במערכת המתלים של ה-A4 החדשה, ולכאורה יהיו לה את כל הכלים כדי להתמודד שוב מול שתי הגרמניות ב-2016, ללא רגשי נחיתות. לדברי היצרן, תרכובות במערכת הבולמים והקפיצים עשויות אלומיניום, כך שהמשקל הופחת בכמה קילוגרמים וכן מערכת ההיגוי תהיה חדה ובעלת תגובות פחות מלאכותיות מבעבר.

בתא הנוסעים, ה-A4 מיישרת קו. משמע, בקרת מדיה משודרגת עם אפשרות לצג 8 אינטש הנשלט דרך בקרת ה-MMI המסורתית, ובסך הכול עושה רושם שהנדסת האנוש שומרת על אותו חיבור פרגמטי עם הנהג שנחשף לראשונה ב-TT, עם צמצום של פקדים במרכז הקונסולה ומעבר ללוח מחוונים וירטואלי בגודל 12 אינטש מול עיני הנהג.

כפי שאוזר, אודי הוסיפה למעטפת ההגנה של הרכב כמה אמצעים אקטיביים: מערכת נהיגה מסתגלת למהירות עירונית שמסוגלת "לעקוב" אחר התנועה במהירות של עד 8 קמ"ש באופן עצמאי, כלומר לווסת את המרחק מהרכב שמלפנים ובמקרה הצורך גם לבלום ללא התערבות הנהג. תמיכה נוספת היא בבקרת השיוט האקטיבית, כשלזו היכולת להגביר או להפחית את מהירות המכונית על פי מיפוי לוויני, במטרה לצמצם את צריכת הדלק.

במבט קדימה, ל-A4 צפויה מלאכה מרובה, ובמיוחד כשלסגמנט הצטרפו לאחרונה יגואר XE החדשה ואלפא רומיאו ג'וליה. מהיבואנית לישראל צ'מפיון מוטורס, נמסר לוואלה! רכב כי ה-A4 החדשה תגיע לארץ בסוף השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully