וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תחמיצו את ההזדמנות האחרונה, לקנות דיפנדר חדש

4.7.2015 / 8:54

67 שנות היסטוריה מוטורית עומדות להסתיים בשבוע הבא, עם עצירת פסי הייצור בבריטניה. האייקון הבריטי גמר את הסוס, והמפעל ב-סוליהל יקבל הזמנות רק עד יום ג' הקרוב. האם תספיקו לרכוש את הדיפנדר האחרון?

אתר יצרן

זהו, סוף דרכה של אגדה. הפסקת הייצור של הדיפנדר מתחייבת מכיוון שקשה עד בלתי אפשרי להתאים את הכרכרה המיושנת לתקני הזיהום הנוכחיים, וחשוב מכך – הייצור הידני איטי ויקר, מכדי שיצליח לשרוד בעולם המודרני. מיליוני חובבים ברחבי העולם מזילים דמעה, אבל הנהלת טאטה ההודית החליטה להוריד את הגיליוטינה על האייקון הבריטי, שנולד לאחר מלחמת העולם השנייה.

לנד רובר דיפנדר. רמי גלבוע,
לנד רובר דיפנדר/רמי גלבוע

בשיא תהילתו יוצר הדיפנדר ב-41 מפעלים ברחבי העולם, כ-80% מהכלים נמכרו בשווקי חוץ מתפתחים - אפריקה, אוסטרליה, אסיה וכיו"ב. הידיעות על הפסקת הייצור הקפיצו את היקף המכירות ב-2014 ולמאחרים נותר עוד שבוע בודד, להזמין את הדיפנדר שלהם... אבל אל חשש, הכרכרות האלה אינן מתות בקלות, הן פשוט עוברות מחזורי חיים של שיפוץ ונסיעה מחודשת. תמיד תוכלו למצוא דיפנדר משופץ או ממורטט; לנד-רובר טוענת כי 70% מהדיפנדרים (כולל סדרה-1 וסדרה-2 שקדמו לדיפנדר הנוכחי) עדיין נמצאים בשימוש הלקוחות.

לנד רובר דיפנדר. רמי גלבוע,
צוללת כתומה, בקרואטיה טרופי/רמי גלבוע

סוד קסמו ואולי גם מה שהפיל את הדיפנדר, היא העובדה שהוא כמעט ולא השתנה במהלך השנים. בניית המרכב מתבצעת עדיין על ידי לוחות אלומיניום ממוסמרים, ואם תרצו – תוכלו להרכיב דלת של סדרה-2 מודל 1958, בדיפנדר 2014 המבריק שלכם! כ-450 פועלים עבדו במפעל הבריטי, שהינו אחד מהפחות יעילים בעידן המודרני; למעט כמה ריתוכים הנעשים על ידי רובוטים, רוב העבודה עדיין ידנית.

לנד רובר דיפנדר. רמי גלבוע,
לא ארנבת מרוצים, אבל יודע גם לתת בגז/רמי גלבוע

כל יכול

יכולות השטח המופלגות והכריזמה האדירה של הקובייה הבריטית, קנו לה מעריצים מושבעים בעולם ה-4X4; היה לי העונג לחיות חמש שנים עם דיפנדר 110 בכיסוי ברזנט, ועד היום אני מתגעגע אליו. דיפנדר הוא מכונה בלתי מתפשרת, רכב המצפה שהנהג יתאים את עצמו אליו, ולא להיפך. ההגה אינו ממורכז מול הדוושות? בעיה שלך! רועד ומגרגר? תתרגל! הדיפנדר גובה מבעליו מחירים שונים ומשונים, אבל בשטח הוא המלך – מבחינת זוויות מרכב, תנוחת ישיבה (כן, כן, אפילו עם המרפק השמאלי הנדחק אל מחוץ לחלון הדלת!), מהלך מתלים ויחסי העברה.

לנד רובר דיפנדר. רמי גלבוע,
הדיפנדר מרגיש יותר בבית, ככל שהעבירות נעשית קשה יותר. כאן, 110 משופר בסדנת אוברלנד/רמי גלבוע

הדיפנדר הופיע בשלושה אורכי מרכב, 90 אינץ', 110 ו-130 אינץ', ובאין ספור גרסאות – כולל דיפנדרים מפונפנים שהפכו לעכברי עיר מצוייצים. מזה שנים מדברים על המחליף ולאחרונה הוצג קונספט 100DC, לאושרנו הוא הושלך לאשפתות. מתי יגיע הדיפנדר הבא? האם ישמור על יכולות השטח ועל העיצוב האייקוני? האם יועתקו פסי הייצור הבריטיים לעולם השלישי, להמשך ייצור? לאלוהים פתרונים. אבל מי שעוד רוצה לרכוש דיפנדר Made in Britain, זה הזמן להזדרז.

עוד באותו נושא

נהיגה ראשונה: לנד רובר דיסקברי ספורט החדש

לכתבה המלאה
לנד רובר דיפנדר. רמי גלבוע,
לנד רובר דיפנדר/רמי גלבוע
  • עוד באותו נושא:
  • לנד רובר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully