וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו ממציאה מחדש את מושב הבטיחות ברכב

5.7.2015 / 10:05

וולוו מציגה פיתוח של מושב בטיחות לפעוטות ברכב שיקל על ההורים, וישפר משמעותית את ההגנה על ילדיהם

ניר בן טובים

"התחלנו בשאלה אחת פשוטה", אומרת טיישה ג'ונסון, מבכירות חטיבת עיצוב מערכות פנים ותא נוסעים בוולוו. "מה יכול להפוך את החיים של ההורים לקלים והרבה יותר בטוחים לילדים שלהם בנסיעה ברכב כשזה נוגע למושבי בטיחות? התמקדנו בשלושה תחומים: הנגשת הכניסה והיציאה מן הרכב עם הילד בידיים, התקנת המושב נגד כיוון הנסיעה בצורה כזו שהוא שומר על קשר עין עם ההורה במושב הנוסע, וכמובן התאמת תאי אחסון לכל צרכיו: חיתולים, מזון, שתייה וכדומה".

בוולוו מספרים, שהיוזמה להמציא מחדש את מושבי הבטיחות נולדה בעקבות הקונספט 'לאונג' שהוצג לפני כמה חודשים במסגרת השקת ה-XC90 החדש. "פשוט חשבנו מה אפשר לעשות, או כיצד לנצל את המרחבים הפתוחים בחלל השמאלי של הרכב, אם לדוגמא לא מותקן שם מושב נוסע רגיל", מציינת ג'ונסון.

התוצאה היא ה-Excellence Child Seat Concept, שמשלב גם נוחות נסיעה גבוהה יותר לפעוטות, הגנה משופרת מפני תאונות דרכים וכן מאפשר להורה לסובב את המושב על מקומו. במחקרים שביצעה וולוו, עולה כי מומלץ להורים להשאיר את מושבי הבטיחות נגד כיוון הנסיעה לפחות עד גיל 3-4, בשל היעדר תמיכה מספקת בראש מעמוד השדרה והצוואר.

"אנחנו חוקרים את החיבור הזה בין יוקרה לבטיחות כבר הרבה שנים, ובמיוחד חשובה לנו בריאותם של הנוסעים שלנו", אומרת ג'ונסון. "על כן, לקחנו צעד אחד נוסף קדימה והגדרנו בוולוו איך ניתן להתאים את הקבינה לנהגים והנוסעים. תמיד השקענו בבטיחות ילדים, אבל זה כבר ברמה אחרת לגמריי".

ב-2014, וולוו ציינה 50 שנה לפיתוח טכנולוגיות לשמירה על ילדים ברכב. היא הציגה ב-1964 את ה-PV544, שהיה למעשה מושב הבטיחות הראשון בעולם שהותקן ברכב נגד כיוון הנסיעה.

  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully