וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברולט 2016: מתחדשת בכל החזיתות

שברולט דוהרת במלוא הקיטור אל שנת 2016. חמש מכוניות חדשות ירעננו את ההיצע, מנועים חדשים וידידותיים יותר לסביבה יכנסו לשירות, מערכות מולטימדיה מתקדמות יחברו אתכם לרשת. האם זה מספיק?

השקת רכבי שברולט 2016. קובי ליאני
השקת רכבי שברולט 2016/קובי ליאני
"אני מזמין כל אחד מכם לבחון אותי בעוד ארבע שנים" התריס בהבטחה בייטי

אחרי שנה נטולת חידושים שבאה בעקבות המשבר והשיקום ממנו, יצרנית הרכב האמריקנית שברולט מרכזת כוחות לכניסה סוערת לשוק הרכב בשנת 2016. בקנה נמצאים לא פחות מחמישה דגמים חדשים שיחליפו את קודמיהם, הכנסה של טכנולוגיות חדשות בתאי הנוסעים, שפת עיצוב מודרנית והבטחה לשיפור כל מערכי הממשק עם הלקוחות.

נכחנו בכנס מיוחד שערכה חברת האם ג'נרל מוטורס בדטרויט, ובו הצהיר אלן בייטי, סגן נשיא בכיר ב-GM כי ימיה הקשים של היצרנית נמצאים מאחוריה ולמרות ששנת 2015 הייתה מאתגרת מאוד עבורה, במיוחד עם תחת עננת קריאת התיקון הענקית למתגי ההנעה הלקויים, ארבע השנים הקרובות יחזירו את החברה לפסגת המכירות מסביב לעולם. בשנים האחרונות, איבדה שברולט את מקומה בחוד, קודם לטויוטה ואחר כך גם לקונצרן פולקסווגן וכעת היא ניצבת במקום הרביעי, עם נוכחות ב-115 שווקים, כאשר 60 אחוזים ממכירות המותג הן מחוץ ליבשת אמריקה. "אני מזמין כל אחד מכם לבחון אותי בעוד ארבע שנים" התריס בהבטחה בייטי.

המסר בדבריו של בייטי היה חד וברור וכך עולה גם מהסלוגן החדש שנבחר - Find New Roads - חיפוש אחר דרכים חדשות. שברולט פועלת כעת במסגרת תפישת עולם חדשה שמבינה כי המותג נתפש אחרת בכל שוק יעד וכי על מוצרי החברה להתאים לכל שוק ושוק כדי להשיג את המטרות והדרך לכך עוברת בעיצוב, בביצועים, בטכנולוגיה, בערך הנתפש ובאיכות ובשנים הקרובות תשקיע GM כ-15 מיליארד דולר בשדרוג כל מערך התשתיות, הייצור והתכנון שלה. תפישה זו מהווה שינוי של ממש ביחס להתנהלות היצרנית לפני קריסתה.

השקת רכבי שברולט 2016. אתר יצרן
אלן בייטי, סגן נשיא ג'נרל מוטורס חושף את האסטרטגיה החדשה - מחפשים אחר דרך חדשה/אתר יצרן

מכוניות חדשות: דגמי 2016

הבשורה המרכזית של שברולט באירוע המיוחד שנערך בעיר המכוניות דטרויט, שימש כפלטפורמה המרכזית לחשיפת שורה ארוכה של מכוניות חדשות שירעננו מאוד את ההיצע הקיים של החברה. ראשונה והחשובה ביותר מכולן היא כמובן הקרוז החדשה. זו תגיע אלינו רק לקראת סוף 2016, אבל היא המוגדרת כמכונית הלחם והחמאה של החברה. החישודים בה מקיפים וחשובים מאוד והם כוללים משקל גוף קל יותר עם מרכב חזק לטובת הבטיחות, סביבת מחיה משודרגת באיכותה ובמרחב הפנימי בזכות הצמיחה לאורך, מנוע 1.4 ליטר טורבו חדש שיפיק 153 כ"ס (140 במנוע הנוכחי) ב-5,600 סל"ד וכן 24.4 קג"מ של מומנט וכמובן עיצוב נאה בהרבה לעומת הדור היוצא. הקרוז החדשה תגיע לשוק בעולם ובישראל באיחו יחסי - ברבעון האחרון של 2016.

המכונית השניה ברמת חשיבותה היא הספארק החדשה. המכוניתה קטנה בהיצע של שברולט השתפרה בכל מימד ביחס לספארק הנוכחית. ממדיה צמחו במעט כדי לשפר את המרחב הפנימי שיכול כעת לספק טוב יותר את צרכיהם של ארבעה מבוגרים ולמרות שמבחינה עיצובית היא נראית מעט פחות אמיצה מהספארק היוצאת, היא משאירה רושם נכון יותר בהופעתה. גם תא הנוסעים שלה שיפר את רמת האיכות ושילוב פלסטיקים בהירים בגוונים שונים מרעננים את האווירה.

במרכז ההיצע נמצאת המאליבו החדשה שנחשפה לאחרונה בתערוכת דטרויט הביתית של שברולט וגם היא מציגה גישה חדשה לעומת המאליבו היוצאת. בהתאם להתקדמות הטכנולוגית אצל מרבית יצרניות הרכב, גם המאליבו נעשתה קלה יותר כדי לשפר את צריכת הדלק ופליטת המזהמים לאוויר כשמרב תשומת הלב נתונה למנוע ה-1.5 ליטר בנזין טורבו שמותקן במכונית זו בפעם הראשונה. העיצוב החדש מקנה לה חזית אגרסיבית וחלק אחורי דמוי קופה בדומה לאודי A7. תא הנוסעים מציע מרחב נאה בכל אחד ממושביה ומתחת למכסה המנוע הארוך יוצעו מגוון מנועים בהתאם לשוורי היעד. עכשיו נותר לקוות כי מחירה יהיה ראוי כדי שתוכל להחשה למתמודדת ראויה מול האירופיות מובילות הקבוצה בישראל.

גם לחובבי הנהיגה ומכוניות השירירים לשברולט יש בשורה משמחת - קמארו חדשה. הדור השישי למכונית השרירים האמריקנית נחשף לפני שבועות אחדים ובמסגרת האירוע המיוחד נחשפה לראשונה גם גרסת הקבריו הכוחנית. העיצוב בה חודד ונעשה אגרסיבי יותר, כאשר המעצבים (יפניים דווקא) ניסו לשאול מאפייני עיצוב בולטים מאותה קמארו איקונית של שנות ה-60. את הכוח תקבל מכונית זו לראושנה גם ממנוע בנזין 4 צילינדרים מוגדש, ממנועי V6 וכמובן ממנועי V8 עתירי נפח וסוסים. הבשורה החשובה עבורנו - הקמארו החדשה תיובא לישראל באופן רשמי.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
השקת רכבי שברולט 2016. אתר יצרן
שברולט קמארו החדשה. 2.0 טורבו ועד 6.2 ליטר V8/אתר יצרן

מנועים: מ-1.0 ועד 7 ליטר

כל המנועים יעמדו בתקני הזיהום המחמירים ויציעו גם מערכת לכיבוי אוטומטי של המנוע בעצירה

הקונוטציה הראשונה שעולה מהשם שברולט, היא של מנועי V8 עצומים בנפחם עם צריכת דלק של משחטת בצי השישי. אולם עמוק בתוך האלף השלישי, שברולט מודעים לעובדה שמחירי הדלק בארה"ב רחוקים מאוד משאר העולם ולכן, מערך המנועים יכלול מגוון יחידות כוח שיחלו כבר בנפח של 1.0 ליטר עם שלושה צילינדרים, ימשיך עם מנועי 1.5 ליטר, מנועי V6 בנפח 3.5 ליטר, מנועי V8 בנפח של 7.0 ליטר וכן שלל מנועי דיזל ברמות נפח והספק שונות. כל המנועים יעמדו בתקני הזיהום המחמירים ויציעו גם מערכת לכיבוי אוטומטי של המנוע בעצירה והדלקתו לפני התחלת הנסיעה, למניעת בזבוז דלק בעמידה. עבור השוק הישראלי, מנוע ה-1.4 ליטר המוגדש חשוב מכולם. מנוע חדש זה הפחית משמעותית את החיכוך של הרכיבים הפנימיים, שיפר את צריכת הדלק ונתון פליטת המזהמים והספקו עלה ב-13 כ"ס לעומת הדור הקודם. בשברולט גם מצהירים כי מנוע זה שקט ב-50 אחוזים לעומת מנוע ה-1.4 TSI המקביל של קונצרן פולקסווגן.

את הדגש שמים בשברולט על מנוע דיזל חדשני שכונה המנוע הלוחש - "פלוסטר" בגרמנית. ומדוע? לטענת אנשי GM, מדובר באחד ממנועי הדיזל השקטים ביותר בעולם. לזה נפח של 1.6 ליטר (טרם נמסרו נתוניו המלאים) והוא יוצע בעיקר בקרוז ויעזור לה לחדור לשווקים בהם מנועי הדיזל מהווים חלק חשוב מהמכירות.

השקת רכבי שברולט 2016. קובי ליאני
וזה רק ה'סמול-בלוק'/קובי ליאני

מולטימדיה: הדור הבא

שברולט חשפה שיתוף פעולה חדש עם אפל, למערכת הקאר-פליי החדשה לחיבור לסמארטפון

הדרך אל הלקוחות כרוכה לא רק בעיצוב מודרני ומנועים חדשים, אלא גם בעמידה בדרישות הטכנולוגיות של הצרכנים. שברולט חשפה שיתוף פעולה חדש עם אפל, יצרנית הסמארטפונים הענקית עם מערכת הקאר-פליי, אשר עד כה הופיעה אך ורק בכלי רכב יקרים ויוקרתיים מאוד. מערכת זו תמצא את דרכה אל 14 דגמי החברה, גם אל הזולים שבהם.

הממשוק של מערכת זו אל הסמאטרפון (באמצעות מערכת ה'מיי-לינק'), תאפשר לנוסעים להפוך את מסך התצוגה שבדשבורד למעין דסקטופ שממנו ניתן להפעיל חלק גדול מהפונקציות של הסמארטפון במהלך הנסיעה ברכב. זה כולל כמובן את המוזיקה, הסרטונים, החיבור אל הרשתות החברתיות, הקראת הודעות כתובות ועוד. בארה"ב החיבור יורחב ויאוחד עם שירות 'און-סטאר' של איתור הרכב במקרה של גניבה (בדומה לאיתורן ופוניטר בישראל). חיבור זה יאפשר לבעלי הרכב לקבל מידע מקיף אודות מיקומו של הרכב, וכן שאר נתוני נסיעה שימושיים.

השקת רכבי שברולט 2016. קובי ליאני
השקת רכבי שברולט 2016/קובי ליאני

ירוק ולא רק בצבע

לצד הוולט, הוצגה גם המאליבו ההיברידית אשר משלבת בין הינע חשמלי להינע בנזין (1.8 ליטר) אשר מסייעים לה להשיג צריכת דלק ממוצעת של 20 קילומטרים לליטר

במסגרת האירוע השנתי של GM, קיבלנו את האפשרות לראות לראשונה את שלוש המכוניות הירוקות החדשות של הקונצרן; הראשונה היא הוולט מהדור השני. המכונית ההיברידית של שברולט ממשיכה להישען על אותה חשיבה של הינע חשמלי שמקורו בסוללות בתחתית הרכב כאשר בחזית נמצא מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר אשר משמש כגנרטור מאריך טווח. הדור החדש השתפר בכל היבט ביחס לקודמו. העיצוב נאה יותר וכעת הוולט נראית יותר כמו מכונית 'רגילה' לכל דבר ופחות כעוף מוזר שמנסה לבלוט. המקור לשינוי לדברי אנשי GM הוא בדרישות הלקוחות למראה קונבנציונלי יותר ופחות משתדל וצעקני. הדרישה הבאה קשורה לטווח הנסיעה על טהרת החשמל בלבד. לשם כך בוצעו שינוים מרחיקי לכת בשלד המכונית (השיל 45 ק"ג ממשקלו), בסוללת המכונית כדי שתוכל לאגור 20 אחוז יותר חשמל ותוך כדי להקטין את מספר התאים בה מ-288 ל-192 ולהפחית ממשקלה 9 קילוגרמים. התוצאה היא טווח נסיעה של 80 קילומטרים בכוח החשמל בלבד ועד כדי 675 קילומטרים בשילוב מנוע הבנזין שמאריך את טווח הנסיעה.

לצד הוולט, הוצגה גם המאליבו ההיברידית אשר משלבת בין הינע חשמלי להינע בנזין (1.8 ליטר) אשר מסייעים לה להשיג צריכת דלק ממוצעת של 20 קילומטרים לליטר. בצד החשמלי הטהור נמצאת ה'בולט' - מכונית קומפקטית שעדיין נמצאת בשלב התצוגה שמונעת על ידי חשמל בלבד. מכונית זו, לכשתגיע לייצור סדרתי ומכירה, תנסה להתחרות במכוניות כמו ניסאן ליף ודומותיה. אולם שברולט דואגים שידם תהיה העליונה עם טווח נסיעה של 320 קילומטרים בין טעינות. ואם כבר הזכרנו את זאת, טעינה מהירה תארוך 4 שעות בלבד - זמן קצר מזה של רוב המכוניות החשמליות הקיימות. כדי להפוך את מכונית זו לנגישה יותר ולכזו שפחות מיועדת לסלבריטאים בלוס אנג'לס, מחיר המטרה של הבולט יעמוד על 30,000 דולר, לפני הטבות מס, אם תקבל בשווקי היעד.

הצגת שלוש מערכות הינע - היברידי, היברידי מאריך טווח וחשמלי לחלוטין הנם כורח עבור ג'נרל מוטורס והסיבה לכך לדבריהם, היא שעדיין לא הובהר בדיוק לאן צועדת תעשיית הרכב העולמית. הכיוון הכללי הוא כמובן לחשמול, אבל מאחר והדרך אל היעד עדיין לא הובהרה, הם נאלצים לצעוד בכל השבילים ולהציע פיתרון בכל סגמנט.

שברולט וולט 2016. אתר יצרן
שברולט וולט החדשה. יותר טווח, יותר איכות, פחות משקל/אתר יצרן

יש מקום לאופטימיות?

אלן בייטי, סגן נשיא ג'נרל מוטורס נראה מחויך ומרוצה באירוע ג'נרל מוטורס ובצדק. משבר הקריאה הענקית לתיקון האחרונה נמצא מאחוריהם וסקרי דעת הקהל של JD פאואר מראים שביעות רצון גבוהה בקרב לקוחות הקונצרן וכעת, עם 5 דגמים חדשים שיכנסו לשוק בשנה הקרובה, ב-GM מצפים לעליה ניכרת בטבלת המכירות. המשברים החוזרים הורידו את שברולט אל המקום הרביעי בעולם, אך בחברה מצפים לטפס שוב במדרגות ההצלחה. "אנחנו לא מצפים עדיין למקום הראשון וגם לא מכוונים לשם בהגדרה, אבל אנחנו בהחלט מצפים לעלות ולחזור אל ההובלה בשנים הקרובות. גם מניית GM תעלה בקרוב בעקבות ההצלחה הזו וכך נוכל לספק גם את השאיפות של המשקיעים שלנו", כך בייטי בשיחה שערכנו עמו.

בהיבט הישראלי, UMI הנציגה המקומית של GM בישראל צפויה לקבל חיזוק עם כניסת הדגמים החדשים שירעננו יותר ממחצית ההיצע שלה בישראל ויחזירו אותה לתחרות בישראל. מלבד הקרוז החשובה מאוד וגם הספארק הקטנה, הפנים החדשות של המותג בישראל יהיו הקמארו הספורטיבית ולפי ההבטחות, גם המחיר יהיה אטרקטיבי למדי. שברולט חוזרת? עוד נראה.

עוד על שברולט בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully