וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מייקר את עלויות ביטוח הרכב?

13.7.2015 / 7:52

מבדיקת 'קל אוטו' עולה כי על מכוניות מבוקשות בשוק המוניות למשל משלמים תעריף גבוה בהרבה, וכן על רכבי ספורט. מהם הרכיבים המשפיעים על ביטוח חובה ומקיף, וכיצד ניתן להוזיל את התשלום השנתי?

סוחר רכב. ShutterStock
כדאי שתדעו מה משפיע באמת על מחירי ביטוח הרכב היקרים/ShutterStock

מבדיקה שערכו לאחרונה מומחי 'קל אוטו' בשיתוף האתר להשוואת מחירי ביטוח באינטרנט, wobi עולה כי קיימים פערים גדולים בין תעריפי ביטוח המקיף והחובה בשל השפעות של רכיבים שונים בענף הרכב הישראלי. לדברי קל אוטו, בחירה נכונה של דגם מסוים עשויה להוזיל באלפי שקלים את עלות הפוליסה - נגזרת של מאפייני הרכב שבוחר הלקוח לרכוש לעצמו.

על פי נתוני הבדיקה, נמצא כי אחד הרכיבים המשפיעים ביותר הוא ביקוש הרכב בשוק המוניות; כך למשל נמצא כי מכונית מסוג קיה ריו מבוטחת ב-2,638 שקלים, בעוד סקודה סופרב הפופולרית בקרב נהגי המוניות תגבה מהלקוח עוד 1,136 שקלים - 3,774 שקלים בתמורה לביטוח מקיף.

הפרשים לא קטנים בעליל טמונים גם בהבדלים בין רכב היברידי (מנוע בערה ומנוע חשמלי) לרכב רגיל; ביטוח מקיף להונדה אינסייט למשל, מסתכם ב-2,871 שקלים, בעוד ביטוח ליונדאי i25 עולה 1,751 שקלים בלבד (לשם ההמחשה).

בקבוצת המשפחתיות המובילות, סקודה אוקטביה (שגם היא מבוקשת בענף המוניות כמובן), מבוטחת בממוצע בכמעט 3,000 שקלים, תעריף גבוה המשקף את היותה אחת המכוניות הגניבות ביותר בישראל. לעומתה, פורד פוקוס זולה יותר לביטוח ב-732 שקלים. עוד נמצא, כי דגמים הדורשים מיגון מיוחד - טויוטה קורולה ומאזדה 3, מבוטחים בממוצע ב-2,400 ו-2,700 שקלים בהתאמה.

דני שביט, מנכ"ל קל אוטו: "המחירים הגבוהים של המכוניות בישראל לאור המיסוי הכבד על התחום לצערנו, ביחד עם עלויות האחזקה היקרות, מגדילים את הצורך לחיסכון בעלויות אחזקת הרכב, גם בנושא הביטוח. על ידי רכישת דגם רכב כזה או אחר אנחנו רואים שניתן לחסוך מאות ואלפי שקלים בשנה רק בביטוח. בנוסף לכך על ידי בחירה נכונה של דגם רכב ניתן לחסוך גם בעלויות השוטפות כגון הדלק והטיפולים, עלויות שיכולות להגיע לאלפי שקלים נוספים בכל שנה".

ההפרשים התהומיים ביותר נעוצים בדגמי ספורט; כאן כבר מדובר על הפרשים שעשויים בנקל לחצות את קו ה-2,000 שקלים. כך לדוגמא, רכב מסוג סיאט איביזה קופרה יבוטח ביותר מ-4,200 שקלים, בעוד סיאט איביזה רגילה מבוטחת בסביבות 2,500 שקלים.

בבדיקת רכיבים בתוספת תשלום, נמצא כי הוספת חלון בגג לדוגמא מייקרת עלות הביטוח ב-300 שקלים. סובארו B4. עוה עולה, כי קיים פער קטן בין רכב ידני לרכב אוטומטי; פורד פוקוס ידנית מבוטחת ב-2,370 שקלים, ואילו הדגם האוטומטי זול ב-164 שקלים לביטוח.

שרון גילר, מנכ"ל wobi, אומר כי "בתכנון מראש יכול הלקוח לחסוך מאות שקלים ברכישת ביטוח הרכב. "אנחנו ממליצים ללקוח לבדוק ולהשוות מחירי ביטוח רכב לא רק בין החברות השונות, אלא גם בין דגמי הרכב השונים", מציין גילר. "השוואה מושכלת בין חברות הביטוח ובין מספר דגמים, עשויה לחסוך ללקוח מאות שקלים, ולעתים גם אלפי שקלים בשנה".

  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully