וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאט תמצב את מזרטי כמותג הפרמיום לאחר הנפקת פרארי

12.7.2015 / 11:08

פרארי תופרד מפיאט-קרייזלר בהמשך השנה, מה שיותיר למזרטי את הבמה המרכזית בצמרת. יו"ר החברה מרקיונה: "היא פשוט תהפוך למותג האקסקלוסיבי ביותר שלנו"

סרג'יו מרקיונה, מנכ"ל פיאט-קרייזלר. AP
סרג'יו מרקיונה, פרארי תפעל כגוף עצמאי. רוב המניות ישארו בידי קרייזלר ומשפחת אניילי/AP

פרארי תצא לדרך עצמאית בתחילת 2016 לאחר שפיאט תנפיק אותה בבורסה. התוצאה של מהלך זה תותיר את קונצרן פיאט-קרייזלר עם מותג יוקרה בודד - מזרטי, שעתיד להכנס לנעליה של פרארי וינסה לסייע לחברה להגדיל מכירותיה, לפחות בהיקפים שהורגלו לקבל מפרארי, ולתרום באופן ישיר לפיתוחם של מוצרים עממיים.

התדמית של פרארי, עוצמתה כמותג והרווחים שהניבה לפיאט-קרייזלר אפשרו ליו"ר מרקיונה להחזיק את דודג' בחיים ולשפר את מצבן של חברות ג'יפ וקרייזלר - להן הנתח השמן ביותר בהכנסות הקונצרן. מרקיונה נוטע הרבה אמון ביכולת של מזרטי לרשת את מקומה של פרארי, שכן בקרוב ישיק דגם פנאי יוקרתי ומכונית קופה שירכיבו סגל רחב בהיצע המכירות בארה"ב. "מזרטי מאוד חשובה", אומר מרקיונה ל'בלומברג'. "אחרי הספין-אוף של פרארי, היא תמוצב הכי גבוה אצלנו. המותג הנחשק והאקסקולסיבי ביותר שיש במשפחה", כך הוסיף.

מזרטי חווה תקופה טובה במכירותיה, ומריקונה מאמין שניתן יהיה להגדיל את ההכנסות מ-10% ל-15% עד ל-75 אלף מסירות בשנה ב-2018. בשנתיים האחרונות היא רשמה בעיקר עליות בזכות דגמים כמו גיבלי שנלחמת בקבוצת הסאלון מול ב.מ.וו סדרה 5 ומרצדס E קלאס בין היתר, אבל דווקא לאחרונה צנחה מעט בשל ההאטה במכירות רכב בסין - אחד השווקים העיקריים שלה. הגיבלי נמכרת בארה"ב בכ-70 אלף דולר, ועל רקע ההאטה התבקשו הדילרים להציע ללקוחות הנחות מופלגות, שהסתכמו לעתים גם ב-10 אלפים דולרים. "חלק מהדילרים קצת השתוללו עם המבצעים", אומר מרק אקובר, מנהל סוכנויות מזרטי בסאן חוזה. "זו מכונית טובה, עם ביצועים מעולים, אבל חייבים לשמור על התדמית שלה כמותג ספורט ייחודי".

מזרטי נוסדה לפני 101 שנים, והחלה את דרכה בתעשייה כיצרנית מצתים למטוסים. המכונית הראשונה שנשאה את לוגו מזרטי בחזיתה הגיעה לדרכים ב-1926 ומייד כבשה את מסלולי המירוץ, עד שב-1929 קבעה שיא עולם - 246.2 קמ"ש. פיאט רכשה את מזרטי ב-1993, ובחמש השנים האחרונות, מרקיונה הצליח להעיר אותה מתרדמת ולהחזיר אליה את המסורת היוקרתית.

מרקיונה מפתח את מזרטי בתכנית חומש שנאמדת ב-50 מיליארד יורו, בה נכללת גם אלפא רומיאו המשתקמת שלאחרונה השיקה את הג'וליה החדשה, אך מומחים בענף הרכב בארה"ב לא משוכנעים שיכול לעמוד בכל התחזיות הכלכליות. "יש להם הרבה על הצלחת", אומר ג'ו פיליפי, מנכ"ל חברת הייעוץ 'אוטוטרנד'. "בוא נאמר שאם הוא לא יצליח לכרות הסכם עם יצרנית אחרת, הוא יצטרך לנצל כל דולר שעומד לרשותו ולא לפשל, אחרת כל טעות תהיה יקרה מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully