וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: עונש המוות של רוכבי האופנועים

עו"ד אלעד שור, מאמר אורח

13.7.2015 / 8:01

בחסות המדינה חשופים רוכבי האופנועים לאחד הרוצחים השקטים על הכביש – מעקה הבטיחות. עד מתי יימשך המחדל המסוכן, מר ראש הממשלה?

זירת התאונה שבה התהפך רוכב אופנוע ונהרג ליד משגב בגליל, 06 בנובמבר 2014. דוברות מד"א, מד"א
זירת התאונה שבה התהפך רוכב אופנוע ונהרג ליד משגב בגליל, 06 בנובמבר 2014/מד"א, דוברות מד"א
בחלק ניכר מדגמי המעקות הנמצאים בשטח, ישנם חלקים בדידים מסוכנים

מר בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל, שלום;

השבוע פורסם כי החלטת להקים ועדה שתדון בהצעת החוק של ישראל ביתנו המבקשת לגזור עונש מוות על מחבלים. מן הראוי כי אם הוקמה וועדה בנושא, יש הכרח לדון במקביל גם בסוגיית ההוצאה להורג של רוכבי אופנועים בישראל. אנו, בניגוד למחבלים - לא פשענו, לא חמסנו, לא נטלנו חיים בכוונה תחילה אלא שרתנו בצבא, משלמים את שומתנו כחוק ובכל זאת, מפרקתנו נשברת, משפחתנו נשברת ומבלי שהתאפשר לנו להגן על עצמנו. כל זאת מבלי ששום מפלגה תזעק על חזקת חפותנו.

מדי שנה מוצאים להורג מספר בלתי מבוטל של רוכבי אופנועים באמצעות "מעקות הבטיחות". כיצד? בחלק ניכר מדגמי המעקות הנמצאים בשטח, ישנם חלקים בדידים מסוכנים: עמודים של מעקות פלדה אשר עשויים לגרום לפגיעה חמורה בחלקי הגוף של רוכב אופנוע המתנגש במעקה, במהלך תאונה או בעקבותיה. תאונות שיכולות היו להסתיים בפציעה קלה – מסתיימות במוות.

נכון, המדינה לא לחצה על כפתור הזרקת סם ההרדמה או פערה בלחיצה את רצפת הגרדום, אך העובדה כי היא לא מוצאת את התקציב הראוי למיגון או הסדירה בפועל את התקנתו , משמעו כי היא הובילה ועודנה מובילה אותנו לשחיטה, בידיעה ברורה.

עוד בתחילת שנת 2012 גובשה באירופה טיוטה לתקן מיגון מעקות בטיחות לאופנועים וישראל אימצה את טיוטת התקן אך בפועל, רק בחלק מהכבישים המועדים לפורענות מותקנים מעקות בטיחות מהדגם החדש.

איפה המשאבים?

יש עוד יותר מ-10 מיליארד שקל לחלק - כסף שהתווסף מגביית מסים וממקורות נוספים

ברור לנו כי בתוך ים האתגרים המשמעותיים בהם אתה מטפל, ידך קצרה מלמצוא באופן ישיר פתרון לכולם. בשביל זה מינית שרים רלוונטיים, שבתורם מינו יועצי תקשורת שהניחו על שולחנם את שלל הכתבות , הידיעות והמאמרים שנכתבו בנושא מחדל הטיפול במעקות הבטיחות. כך שהתמונה ברורה לשריך, אך הפתרון אינו מיושם. על כן, בנסיבות אלו, צר לי אולם אבקשך לפנות מספר דקות מזמנך , ולבחון באופן אישי מדוע טרם נמצא התקציב.

אין מדובר על מיליארדים בודדים, שכן שרק אמש התבשרנו כי במסגרת תקציב 2015-2016, נמצא כי יש עוד יותר מ-10 מיליארד שקל לחלק - כסף שהתווסף מגביית מסים וממקורות נוספים. אולם כאמור, לרוכבי האופנועים אין לובי תקיף ואין נושאים ונותנים שידעו כיצד לפעול אל מול השותפים הקואליציוניים.

וכבודו, אם כבר התפנה הזמן לצורך הסדרת הנושא, הרשה לי לציין בפניך כי לדעתי, הבעיה מהותית יותרף, שורשית ומטרידה ביחס הבסיסי של המדינה לרוכביה שנאלצים להילחם על זכותם לרכוב בכביש כאשר סוגיית מעקות הבטיחות, היא דוגמא אחת מיני רבות שממחישה את היעדר ההתייחסות הראויה לקבוצה זו.

עובדה, כי חרף כל האזהרות , עדיין ממשיכים לצבוע כבישים בצבעי סימון בעלי מקדם חיכוך נמוך שמגדיל באופן דרמטי את הסיכון להחלקה. וברור כי המוות הבא ממתין לנו ממש מעבר לפינה ואם הדבר לא ייפתר באמצעות הוראתך המפורשת, לצערי, אין צל של ספק כי משפחת שכול המעקות תתרחב. על כן, טפל במצוקתנו באופן יעיל, כפי שאתה יודע לעשות. כי מדובר כאן על חיינו. כי מדובר כאן על מימון זניח ביחס לתקצוב של צרכים אחרים. כי אנו רוצים להמשיך לטייל בישראל בלי שניקטל. כי לך נתון המנדט לשמור על חיינו. כי זה הוא תפקידך. כי זו היא חובתך.

הכותב הוא מומחה לדיני תעבורה ורוכב דו"ג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully