וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחתנתם? הנה חמש משפחתיות שמתאימות לכם

14.7.2015 / 16:55

עונת החתונות כבר כאן ואחרי שסגרתם את ירח הדבש ואיחדתם את החשבונות, הגיע הזמן לבחון את שוק הרכב כדי להחליט על רכישה אחראית שתשאיר לכם כסף בכיס ותתאים למשפחה החדשה

כמו בכל שנה, הקיץ מבשר את פתיחת עונת החתונות. זוגות נרגשים שעומדים מתחת לחופה, מחליפים טבעות ויוצאים לדרך חדשה ומשותפת.

בבוקר שלאחר החתונה כבר מתחילות השאלות המציקות של ההורים והדודים: מתי אתם מתכוונים להרחיב את המשפחה? המוסיקה מהאירוע עדיין מתנגנת לכם בראש וגם ההאנגאובר לא מתכוון להיעלם כל כך מהר. בקיצור, לא ממש זמן טוב לדבר אתכם על דור ההמשך.

מתלבטים? חפשו בטיחות ואמינות

ברוב המקרים תמצאו את עצמכם מתלבטים בשאלה מורכבת לא פחות – איזה רכב משפחתי הכי מתאים למשפחה החדשה שלכם?

לדברי אסף חרל"פ, מייסד ומנכ"ל אתר האינטרנט סוויץ', רכישת רכב היא ההחלטה הכלכלית השנייה בגודלה לאחר רכישת דירה ודורשת השקעה לא מבוטלת של זמן שמוקדש לחיפוש אחר מידע על סוגי הרכבים, מידת הבטיחות שלהם וכמובן, נושא העלות.

"במציאות הישראלית קורה שזוגות צעירים רבים בוחרים להתחדש דווקא ברכבי יד שניה ובכך ליהנות גם מכלי רכב בטוחים ואמינים במחירים נגישים יותר, לכן כל כך חשוב לייצר להם כלים אינטרנטיים שיאפשרו להם לחפש את הרכבים, לספק להם מידע על הדגם עצמו וגם על מצב הרכב כך שידעו בדיוק אם הרכב מתאים למשפחה החדשה שלהם או לא" .

על דבר אחד יסכימו הרוכשים והמוכרים כאחד: שוק הרכב מיד שניה משתנה במהירות ולפעמים עשוי לבלבל מעט, ובכל זאת, ישנם מספר דגמים של משפחתיות שנחשבות אמינות ויוכלו לשרת אתכם לטווח ארוך ולחסוך לכם כסף ועלויות אחזקה אחרות. אז איזה רכב משפחתי הכי מתאים לצרכים שלכם? מה צריך לבדוק וכמה זה עשוי לעלות?

יונדאי i10. אלכס סמירנוב, מערכת וואלה! NEWS
רכב משפחתי אחרי דירה/מערכת וואלה! NEWS, אלכס סמירנוב

סוזוקי סוויפט – טווח מחירים: 54,000-72,000 שקל (שנת 2012)
אחד מרכבי הסופר-מיני המוצלחות בישראל. נעים, זריז, מרווח, חסכוני ומגיע עם אבזור מספק למדי. מאז הושק ב-2005, נמכרו לא פחות מ-3.4 מיליון יחידות ברחבי העולם. לא עניין של מה בכך.

חווית הנהיגה בסוופיט מהנה מאוד. מבחינה בטיחותית, קיבל הסוויפט ציון גבוה מאוד מ-Euro NCAP, חמישה כוכבים, עם ציון כולל של 94 אחוזים בקטגוריה הזו. בנוסף, מדובר ברכב חסכוני מאוד שצורך כ-16 ליטרים לקילומטר בנסיעה עירונית וכ-22 ליטרים לקילומטר בנסיעה בין-עירונית.

דוגמאות? בבקשה: סוזוקי סוויפט שנת 2012. מחירו של הדגם הזול ביותר, GLS 1.2 ידני, עומד על כ-54,000 שקלים. GLS 1.2 אוטומטי כבר יעלה כ-66,000 שקלים, כש-GLX 1.2 אוטומטי כבר יימכר סביב 71,000 שקלים. הדגם היקר ביותר מאותה שנה הוא GLX-I 1.2 אוטומטי ומחירו כ-72,000 שקלים.

למי מתאים: לזוגות צעירים שזה עתה התחתנו ועדיין לא ממהרים להרחיב את המשפחה. מדובר ברכב שובב ודינאמי בעל תא מטען קטן יחסית להסעת עגלות תינוק או סלקלים.

יונדאי i20 - טווח מחירים: כ-60,000-75,000 שקל (שנת 2013)
אחד הרכבים הסחירים ביותר בישראל. היונדאי נמכר במספר רמות אבזור, אך מציע כבר בדגמים הבסיסיים ביותר רמת אבזור מספקת למדי, הכוללת הגה נשלט, שליטה במערכת השמע דרך ההגה, שש כריות אוויר, מראות חשמליות מתקפלות ועוד.

הנסיעה ביונדאי חלקה, נינוחה וקלילה ובדומה לסוויפט, גם צריכת הדלק שלו נוחה ומסתכמת ב-13 ליטר לקילומטר לנסיעה בתוך העיר, כשהדגם הידני צורך 15 ליטרים לקילומטר, לעומת 18 בנסיעה בין-עירונית. הדגם הספציפי של חברת המכוניות הקוריאנית, נחשב לחבר קבוע ברשימת "עשרת הרכבים הנמכרים בישראל", כמו גם שניים-שלושה דגמים נוספים של יונדאי.

מחירים לדוגמא: ארבע גרסאות קיימות בשוק. Insight ידני 1.2 (כ-60,000 שקל), Insight אוטומטי 1.4 (כ-69,000 שקל), Inspire 1.4 אוטומטי (כ-70,000 שקל) ודגם ה-Premium 1.4 אוטומטי (כ-75,000 שקל).

למי מתאים: לזוגות שכבר חושבים על הרחבת המשפחה ויכולים ליהנות משני העולמות. רכב עירוני, מעוצב ולא יקר מצד אחד ומצד שני מציע רמות בטיחות ונוחות גבוהות ומאפשר מספיק מקום גם לכיסא תינוק במושב האחורי.

ילדים יושבים ברכב. ShutterStock
רכב שיתאים לילדים/ShutterStock

קיה פיקנטו – טווח מחירים: 57,600-74,100 שקל (שנת 2015)
דגם הפיקנטו של קיה חדר בסערה לשוק הרכב הישראלי ומיד הפך להצלחה מסחררת. את 2013 סיים בתור הדגם הנמכר ביותר בישראל וב-2014 היה לשני הנמכר ביותר בארץ.
בהחלט הישג מרשים. הפיקנטו קטנה יותר מרוב המכוניות המוזכרות בכתבה זו. לעומתן, בפיקנטו, תא הנוסעים מתוכנן להכיל ארבעה נוסעים ולא חמישה. צריכת הדלק הממוצעת שלה עומדת על כ-19 קילומטרים לליטר. היתרון הגדול ביותר שלו הוא בגזרת המחיר.

מחיר לדוגמא: דגם פיקנטו ספורט מדגם EX ידני 1.25 עם 85 כוחות סוס משנת ייצור 2015 יעלה כ-70,000 שקל. דגם אוטומטי מדגם EX 1.25 יעלה כ-72,000 שקל. הנסיעה בו נחשבת לנוחה למדי, בעיקר בתוך העיר. כמו שכבר צוין, הוא קומפקטי ובעל אבזור מספק ובדגמים מסוימים אף יותר מכך. אם חפצה נפשכם ברכב חדש על הכביש, קיה פיקנטו הוא בהחלט אחת מהאופציות הטובות לכך.

למי מתאים: כמו הסוזוקי שנסקר למעלה, גם הפיקנטו מיועד לזוגות שיש להם תוכניות אחרות מהרחבת המשפחה בטווח הנראה לעין.

יונדאי i10 – טווח מחירים: כ-54,000-71,000 שקל (שנת 2015)
בדומה לדגם הקודם, גם דגם הסופר-מיני של יונדאי נחשב לאחד הנמכרים בישראל והרבה זוגות צעירים בוחרים בו כרכב משפחתי ראשון. אשתקד אף הצליח להשיג נתוני מכירות גבוהים יותר מה-i20. הסופר-מיני כשמו כן הוא, כלומר קטן יותר מדגם ה-i20.

הדגם הקומפקטי של יונדאי מאובזר בצורה טובה כבר ברמתו הבסיסית, וכולל מערכת שמע עם שליטה מההגה, שש כריות אוויר ומחשב דרך. בנוסף, ישנו שקע USB.

מחיר לדוגמא: דגם insight- ידני 1.0 נמכר תמורת כ-54,000 שקל (שנת 2015) דגם ה-inspire תמורת כ-57,000 שקל, עבור הדגם האוטומטי של insight תשלמו כ-63,000 שקל ואילו דגם ה-supreme של החברה, הכולל גיר אוטומטי 1.25 יימכר תמורת כ-72,000 שקל. מדובר ברכב אמין, כמו רוב גדול של דגמי יונדאי, חסכוני בדלק ונוח, כמעט מכל הבחינות.

למי מתאים: לזוגות צעירים או למשפחה טרייה הכוללת תינוק. למרות שמדובר בדגם סופר מיני יש מספיק מקום בתא המטען כדי לאחסן עגלת תינוק ותיק יד.

משפחה יונדאי i10. אלכס סמירנוב, מערכת וואלה! NEWS
יונדאי i10. מבוקש כרכב ראשון/מערכת וואלה! NEWS, אלכס סמירנוב

סוזוקי אלטו – טווח מחירים: 49,000-58,600 שקל (שנת 2015)
בדומה לפיקנטו גם האלטו נחשב לזול מאוד ביחס למתחריו ואף מתעלה עליו. בקטגוריה הזו נחשב גם כן לרכב קומפקטי, נוח, ידידותי לסביבה וכזה שמתאים לעיר כמעט בצורה מושלמת. בנוסף, הוא גם חסכוני מאוד (כ-18 קילומטרים לליטר בממוצע). האלטו זול יותר מהפיקנטו באופן די משמעותי. רכב חדש מהיצרן תעלה כ-54,000 שקל לדגם הידני (1.0 GLX) ו-כ65,000 שקל לדגם האוטומטי (1.0 GLX).

האלטו נחשב לאמין מאוד, אך בדומה לפיקנטו, גם קטן. בתא הנוסעים יוכלו להרגיש בנוח ארבעה, והאבזור שבפנים בסיסי מאוד. מחפשים רכב זול וחסכוני? סוזוקי אלטו הוא הכתובת, הודות למחירו הנמוך ולצריכת הדלק הנמוכה שלו.

למי מתאים: למי שרוצה לפנק את עצמו ברכב חדש יחסית במחיר שנחשב זול. הרבה מקום לסלקלים ועגלות לא מוצאים כאן אבל כדי לעמוד בפקקים בתוך העיר ולשלם על זה מעט דלק, האלטו עושה את העבודה.

מזל טוב, כבר אמרנו?

אז רגע לאחר ששברתם את הכוס, אל תשברו את הכלים, זכרו שיש היום מגוון של דגמים טובים ואמינים שיכולים לשרת את המשפחה הטריה שלכם בשנותיה הראשונות.

בין אם בעיר או בכפר, בין אם אתם כבר בהריון או בכלל לא חושבים על זה ובין אם תרצו להשקיע סכום כסף גדול או קטן – שוק רכבי היד שניה מציע היום המון אופציות שיכולות להתאים לכל סוג של משפחה.

מערכת וואלה בשיתוף סוויץ'
  • עוד באותו נושא:
  • רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully