וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה CX5 המעודכן במבחן: גם הטובים משתפרים

21.7.2015 / 8:03

ה-CX5 המחודש ממשיך להשתפר. עכשיו הוא חזק יותר, מאובזר יותר, איכותי ומבודד יותר כדי להישאר בחוד הקרוסאוברים בישראל

צילומים: קובי ליאני

מבחן מאזדה CX5 מתיחת פנים. יולי 2015. קובי ליאני, קובי ליאני
מאזדה CX5 המחודש. היה שווה לחכות למתיחת הפנים/קובי ליאני, קובי ליאני

באביב 2012 דלק מוטורס השיקו בישראל את מאזדה CX5 ומיד כבשו את הפסגה. למרות שלא מעט שנים היצרנית היפנית לא החזיקה בנציג ראוי בפלח הקרוסאוברים והטריביוט שקדם לו לא השאיר חותם משמעותי, ה-CX5 הצליח לבלוט מיד בזכות עיצובו והטכנולוגיה שהציע לעומת המתחרים. במבחן ההשוואתי שערכנו לו מול קיה ספורטאז' וסובארו XV, גם לא התאמץ לנצח בקלות לאחר שחשף איכויות בניה ונסיעה גבוהות משמעותית.

אבל למרות כל זאת, השנים חולפות, המתחרים מתחדשים וגם המאזדה הזה זקוק לריענון כדי לשמור על מקומו בחוד וזה בדיוק מה שקרה לו בחודש האחרון. בצמוד להגעת ה-2 החדשה וה-6 המעודכנת, גם ה-CX5 הגיע לישראל לאחר שעבר ליטוש מקיף שנגע בו במקומות רבים - מהעיצוב, דרך תא הנוסעים וכלה במנוע שהתחזק. יצאנו עמו למבחן כדי לראות מה השתנה.

מבחן מאזדה CX5 מתיחת פנים. יולי 2015. קובי ליאני, קובי ליאני
מבחן מאזדה CX5 מתיחת פנים. יולי 2015/קובי ליאני, קובי ליאני

מראה ותחושה

כנהוג בקרב מתיחות פנים מקיפות, ה-CX5 שמר כצפוי על המבנה הכללי, אבל מתכנניו יישמו בו לקחים ושדרוגים נחוצים באמצע חיי הדגם (החלפה מלאה ככל הנראה ב-2017-18). בהופעה החיצונית שלו אנחנו מוצאים גריל חדש ונאה יותר, יחד עם פנסים מעודכנים שיכולים כעת להכיל גם נורות 'לד' בגרסאות הרלוונטיות, יש צבעים חדשים וגם חישוקים בעיצוב שונה.

את השיפור המשמעותי מוצאים בתוך תא הנוסעים עם עליה בולטת באיכות הבניה מסביב לנוסעים. יש חומרים רכים בכל מקום, בלם היד המכאני הוחלף באחר אלקטרוני ולצדו מחזיקי כוסות. על הבידור אחראית עכשיו מערכת מולטימידה חדשה שעונה לשם MZD Connect ובה תפעול אינטואטיבי יותר לכל האופציות, גם במגע וגם בעזרת בורר בקונסולה המרכזית, בדומה ל-iDrive של ב.מ.וו.

ההתמקמות מאחורי ההגה קלה מאוד וגובה המושב מקל מאוד על הכניסה והיציאה מהרכב (לא צריך עוד "ליפול" אל המושב או להתרומם ממנו), המשענת חובקת היטב בגב התחתון ורק בסיס המושב הרגיש לנו אופקי מדי ולא תומך מספיק בירכיים. בבלימות חזקות הדבר מורגש אף יותר. מאוחר יותר, במהלך הנהיגה, שמנו לב שמשענת היד בין המושבים הקדמיים לא ממש מספקת. היא קטנה, נמוכה ונמצאת אחורה מדי כדי שיהיה נעים להניח עליה את המרפק. סביבת המחיה מאחור לא השתנתה מאוד במסגרת העדכון, מלבד הארכה קלה של בסיס המושב לשיפור התמיכה ברגליים וזה אומר שיש שם מושב נוח ומרווח לשני מבוגרים ואולי גם לילד שאינו זקוק למושב בטיחות. זהו לא המושב האחורי המרווח ביותר בקבוצה וכדי להכניס שם שלושה מושבי בטיחות, צריך מעט יצירתיות או מושבים לא רחבים מדי. תא המטען גם הוא לא ענק, אבל עשוי בהחלט להספיק עם 403 ליטר בנפח ועם מבנה שטוח לגמרי שמקל מאוד על מלאכת ההטענה.

רכב המבחן שניתן לנו מגיע ברמת הפרימיום עם הנעה קדמית (180,000 שקל) ורמת אבזור זו כוללת מערכת שמע איכותית עם מסך מגע ומצלמת נסיעה לאחור (חיבורי USB ו-AUX), חלון שמש בגג, חישוקי 19 אינטש ורשימת הבטיחות כוללת 6 כריות אוויר ואת כל המערכות האלקטרוניות להגנה ואלה הקנו לו ציון מקסימלי במבחני הריסוק.

מבחן מאזדה CX5 מתיחת פנים. יולי 2015. קובי ליאני
מבחן מאזדה CX5 מתיחת פנים. יולי 2015/קובי ליאני

עוד כוח, פחות זיהום

אחד השיפורים המשמעותיים ביותר ב-CX5 התרחשו מתחת למכסה המנוע. בתחילת דרכו הפיק מנוע ה-2.0 ליטר 155 כ"ס ב-6,000 סל"ד וכן 20.1 קג"מ ואילו כעת, לא רק שהמנוע שופר כדי לעמוד בדרישות זיהום האוויר שבתקן יורו 6 שיכנסו לתוקף בקרוב, אלא שגם הספקו עלה ב-10 כ"ס לכדי 165 כעת ב-6,000 סל"ד והמומנט עומד על 21.4 קג"מ ב-4,000 סל"ד.

מבלי להעמיד את שני כלי הרכב - המעודכן והקודם, זה לצד זה, קשה לחוש בהבדל הביצועים, אולם לפי נתוני היצרן, ישנו שיפור קל בהאצה מעמידה ל-100 קמ"ש מכ-10 שניות שניות למעט יותר מ-9 שניות והמדידה שלנו לזמן ההאצה מ-80 ל-120 קמ"ש עצרה את המד על 7.7 שניות כיום לעומת 8.5 שניות לפני העדכון. אלה נתונים טובים מאוד לרכב בגודל שכזה אשר משקלו עומד על 1,478 קילוגרמים.

בנסיעה, ה-CX5 מעביר תחושה קלילה וזורמת מאוד על הכביש, כשמתחת לרגל ימין תמיד יש מספיק כוח כדי לזוז בזריזות, להאיץ ולעקוף כלי רכב איטיים מסביב. אהבנו מאוד את התגובה המידית של המנוע ותיבת ההילוכים לכל לחיצה על הדוושה, אך גם את החלקות שבהעברת ההילוכים והיכולת לייצר שיוט רגוע סביב ה-100 קמ"ש (2,000 סל"ד בהילוך שישי). צריכת הדלק למרות זאת, פחות הרשימה אותנו עם נתון של 10 קילומטרים לליטר בממוצע לאורך המבחן שלנו.

מבחן מאזדה CX5 מתיחת פנים. יולי 2015. קובי ליאני, קובי ליאני
מבחן מאזדה CX5 מתיחת פנים. יולי 2015/קובי ליאני, קובי ליאני

גם נוח וגם מתנהג

אחת מנקודות החוזק של ה-CX5 מול מתחריו הייתה האופן שבו הוא מטפל בכביש. חלק מהמתחרים צוידו במתלים רכים ששיפרו את הנוחות, אך פגמו בהתנהגות הכביש ולהיפך. המאזדה הזה הצליח למצוא את האמצע בין התכונות מבלי להזיק לאף אחת מהן. מצד אחד, הוא שומר על ריסון מרשים של המרכב כשמעמיסים ומגזימים בכבישים מפותלים. אמנם לא מדובר ברכב ספורט, אבל ה-CX5 מראה שהוא מסוגל להמון ורק בקצוות היכולת פוגשים מעט תת היגוי שמבוטל ברגע שמרפים מעט מדוושת הדלק. ההגה המהיר והתחושתי (יחסית) שלו מעודדים את הנהג לשמור על קצב מהיר בכבישים מפותלים וכל המערכות מיישרות קו עם אופי שכזה - מהמתלים, דרך הבלמים וכלה במנוע שהופך לנמרת במיוחד כשלוחצים על מתג הספורט שבצמוד לידית ההילוכים.

מצד שני, גם בנסיעות יומיום אל תוך גוש דן, הפקקים וגם על גבי הכבישים המהירים, הריסון במתלים מונע מהמרכב לקפץ בחוסר שליטה על שיבושים ואלה נספגים ביעילות כדי לא להציק לנוסעים. קל ונעים לתמרן עם ה-CX5 ומצלמת הנסיעה לאחור עוזרת להתגבר על השטחים המתים הרבים בו בעת ביצוע תמרון חניה צפופה. מאזדה טוענים כי במסגרת העדכון, שופר גם בידוד תא הנוסעים לרעשי הדרך ואכן רק רחשים מעטים נכנסים פנימה בנסיעה מהירה, רובם רעשי רוח ומעט צמיגים במפגש עם סלילה לא איכותית.

מבחן מאזדה CX5 מתיחת פנים. יולי 2015. קובי ליאני, קובי ליאני
מבחן מאזדה CX5 מתיחת פנים. יולי 2015/קובי ליאני, קובי ליאני

הטוב נעשה טוב יותר

כפי שגילינו כבר במספר מבחנים לכלי רכב שעברו מתיחת פנים, גם ה-CX5 השתפר מאוד ומצליח לגרום לרכב המוחלף להראות מבוגר ממנו ברגע. האיכות עלתה בצורה מוחשית, עדיין כיף לנהוג בו, המנוע התחזק וגם רמת האבזור עלתה. כל אלה יחד עם רושם חיובי מאוד מנהיגת המבחן גורמים לנו להאמין שב-CX5 קיבל בדיוק את מה שהוא צריך כדי להמשיך ולהוביל את הקבוצה, לפחות עד שאמונה זו תתערער עם הגעת מתחרים חדשים לשוק.

מחיריו של ה-CX5 נותרו ללא שינוי מהותי או שינוי, ואת גרסת הכניסה הבסיסית תוכלו לרכוש במחיר של 167,000 שקל. רכב המבחן המאובזר יותר כאמור, ברמת הפרימיום יעלה לכם כבר 180,000 שקל ואם גם זה לא מספיק, ישנן גם גרסאות עם הנעה כפולה ומנוע 2.5 ליטר שמפיק 192 כ"ס.

מבחן מאזדה CX5 מתיחת פנים. יולי 2015. קובי ליאני, קובי ליאני
מבחן מאזדה CX5 מתיחת פנים. יולי 2015/קובי ליאני, קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully