וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת אלבר: שלושה בכירים נעצרו בחשד להונאות בהיקף של מיליונים

20.7.2015 / 11:50

בהמשך לחקירה שנפתחה, שלושה בכירים בחברת אלבר נעצרו בחשד להגשת מסמכים כוזבים והונאה בהיקף של 25 מיליון שקלים. אלבר: "גורמים אינטרסנטים פעלו בדרכים פסולות לפגוע בחברת אלבר ובצרכן הישראלי"

סוחר רכב. ShutterStock
סוחר רכב/ShutterStock

במסגרת החקירה המתנהלת נגד חברת אלבר בגין הגשת מסמכים כוזבים, הודיעה היום (שני) רשות המיסים כי נעצרו שלושה מבכירי החברה, בהם היו"ר אלי אלעזרא, אורן אלעזרא מנכ"ל החברה ואירית פרנקו, סמנכ"לית הכספים של החברה. השלושה נעצרו בחשד להעלמת מס בשיעור של 25 מיליון שקלים בגין פעילויות לא חוקיות בתחום הייבוא המקביל של כלי רכב לישראל. בשלב זה, שוחררו השלושה בערבות על פי הוראת השופטת איילה הוך מבית המשפט השלום בחיפה.

על פי החשד, בוצעו עבירות מס הקשורות לייבוא מכוניות בייבוא מקביל לישראל דרך דילרים בארה"ב, ולא באמצעות סוכן מורשה. מדובר בדגמים מסוג טויוטה, לקסוס והונדה. החשד העיקרי הוא, שהחברה הציגה לרשויות בישראל מסמכים מזויפים של חברה אמריקנית העוסקת במסחר של כלי רכב, אולם בפועל לא נעשתה מולה שום עסקה לצורך קבלת אישור לייבוא מקביל, ולכן ברשות המיסים טוענים כי בדרך זו יובאו לישראל 1,500 מכוניות שיבואם נאמד ב-150 מיליון שקלים. בנוסף לכך, ביצעו "הנמכות" מחירים בשווי של 25 מיליון שקלים.

חוקרי רשות המסים תפסו מסמכים רבים הנקשרים לפרשה זו, ומוסרים כי מאחר ואלבר היא חברה הנסחרת בבורסה והינה בעלות חשיבות ציבורית, הוסר צו הפרסום על ידי בית המשפט.

תגובת אלבר:

"המהפכה שמוביל משרד התחבורה להוזלת מחירי המכוניות בישראל לא תיפסק.

חברת אלבר צפתה כי כניסתה לתחום היבוא המקביל תלווה במאבק לא קל מול חלק מיבואני הרכב שהתחרות בשוק תגרום להם להפסדים. למרות זאת, החליטה החברה להשקיע משאבים רבים ביצירת חטיבת היבוא המקביל כאשר מטרה מרכזית עומדת ביסוד ההחלטה - לשבור את המונופול בשוק הרכב הישראלי ולחלץ את הנהג הכבול במחירים מופקעים מידיהם.

בתוך זמן קצר ביותר הפך היבוא המקביל של אלבר להצלחה מסחררת. מאות לקוחות נהנים כיום מרכבים חדשים במחירים סבירים, הנמוכים באופן משמעותי מהמחיר אותו מציע היבואן שפועל נגד אלבר. אנו שמחים על שחוללנו מהפכה של ממש בשוק הרכב ומשוכנעים כי לא נעשה דבר בניגוד לחוק.

צר לנו על שגורמים אינטרסנטים פעלו בדרכים פסולות לפגוע בחברת אלבר ובצרכן הישראלי, שמגיע לו, ובצדק, לקנות ולנהוג ברכב חדש, מבלי לשלם על כך ביוקר. אנו סומכים את ידינו על רשויות החוק החוקרות את הנושא בימים אלו, משוכנעים כי הצדק ייצא לאור ונחושים להמשיך במלוא המרץ בפעילות היבוא המקביל".

  • עוד באותו נושא:
  • אלבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully