וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורגוורד קמה לתחיה אחרי 54 שנים

28.7.2015 / 7:55

בורגוורד, חברת הרכב שנוסדה לפני קרוב ל-100 שנה בברמן וקרסה בשנות ה-60, תוזנק מחדש במסגרת תערוכת פרנקפורט. היעד? 800 אלף מכוניות עד 2020

בורגוורד. אתר יצרן
בורגוורד. מתחילים מחדש עם יורש המותג קארל בורגוורד וקרל היינז נוס/אתר יצרן

אחד המותגים שעורר דיון נרחב בתערוכת ז'נבה האחרונה הוא "Borgward". זוהי חברת רכב גרמנית שזכתה להצלחה גדולה בארץ מוצאה בין השנים 1919 ל-1962 עם מגוון רחב של מכוניות נוסעים פרטיות בהן לויד, איסבלה, הנסה ועוד, וכן ייצרה משאיות קלות. היא נכנעה לפשיטת רגל בשנות ה-60 בשל החלטות ניהוליות כושלות, אך כעת היא חוזרת בגדול עם רכב חדש, קרוסאובר כמובן, שאמור לסייע לה להתברג שוב בתעשיית הרכב בהצלחה.

מי שאחראים על החייאת המותג הם יורש החברה, קארל בורגוורד, ומהנדס המכוניות קרל היינס נוס, שברזומה שלו אפשר למצוא ניהול מחלקות שונות בדיימלר וסאאב. על אף שיבססו את פעילות החברה בשוטטגרט ליד מרצדס ופורשה הפעם הזו ( החברה עצמה נוסדה בברמן), המימון יגיע בחלקו מיזמים סינים שיש להם אינטרס בדבר.

מסאאב יגיע גם מעצב הרכב הראשי איינר אריידה, שיעניק למכוניות של בורגוורד נוסח משלו, אך עם הבטחה לשמור על אזכורים קלאסיים מסויימים להיסטוריה המפוארת.

בורגוורד. אתר יצרן
כבר בניסויים בנורדשלייפה/אתר יצרן

מהטיזרים שפורסמו אפשר ללמוד שמדובר ברכב פנאי, גדול יחסית אך סביר שאיכותי למדיי וישובץ בקבוצת הפרמיום הבינונית (בגזרת מרצדס GLE). העיצוב מיישר קו עם קרוסאוברים רבים ומאמץ פרופורציות נאות עם תא נוסעים מרווח המתאים לחמישה אנשים לדברי החברה.

הפרטים הטכנים אינם ידועים בשלב זה, וגם תג המחיר ישאר בגדר תעלומה עד החשיפה הרשמית בתערוכת פרנקפורט. כך או אחרת, בחברה הקטנה משחררים הצהרות גדולות, שכן לפי התיאורים של קברניטיה רוצים להגיע ל-800 אלף מכוניות עד שנת 2020. עם הסינים בתמונה, הכול יכול להיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully