וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: קיה פיקנטו 1.0 ליטר אוטומטית. חיית עיר

4.8.2015 / 8:07

אחת המכוניות הפופולאריות ביותר, קיה פיקנטו קיבלה גרסה מוזלת ומוקטנת מנוע, אך שמרה על התיבה האוטומטית המבוקשת. האם המנוע הקטן פוגם או מוסיף לחוויה?

צילומים: קובי ליאני

מבחן קיה פיקנטו 1.0 אוטומטית. יולי 2015. קובי ליאני
מבחן קיה פיקנטו 1.0 אוטומטית. יולי 2015/קובי ליאני

קיה פיקנטו, מכונית המיני של היצרנית הקוריאנית, היא לא רק אחת מהמכוניות הקטנות המבוקשות, למשך מספר חודשים היא הייתה המכונית הנמכרת ביותר בישראל. בימים אלה, היא בקרב מרפקים עם אחיה הגדול, הספורטאז', על ההובלה של טבלת המכירות, כאשר הביקוש לה חזק מתמיד. על הסיבות מדוע הפיקנטו מוערכת כל כך בשוק המקומי סיפרנו לכם בכל המפגשים הקודמים שלנו עמה וכעת אנחנו שוב איתה, אך בקונפיגורציה מעט שונה.

לצד גרסת ה-1.2 האוטומטית עם 5 ו-3 דלתות (גם עם תיבה ידנית) מוצעת כעת גרסת 1.0 ליטר חדשה שמצליחה להוריד את רף המחיר לרמה נמוכה ועממית יותר - 68,990 שקל. אולם למרות ההוזלה וכיווץ המנוע, התיבה נשארה אוטומטית קונבנציונלית, כך שלפחות על חסם דוושת הקלאץ' התגברו כאן.

מבחן קיה פיקנטו 1.0 אוטומטית. יולי 2015. קובי ליאני
מבחן קיה פיקנטו 1.0 אוטומטית. יולי 2015/קובי ליאני

המנוע הוא כל הסיפור

כאמור, בחזית של הפיקנטו הזו ומתחת למכסה הקטן, ישנו מנוע קטן לא פחות. כמה קטן? כזה קטן: 1.0 ליטר כמו קרטון חלב ושלושה צילינדרים. אלה מפיקים 66 כ"ס ו-10 קג"מ וזה לא רק נשמע מעט, זה באמת מעט, גם ברכב שמשקלו 950 קילוגרמים. אולם את עניין הצניעות בכוח לא מרגישים באמת בתוך תחומי העיר. ממילא לא ניתן לפתח מהירויות גבוהות ושם, ברחובות הצרים, עם החניות הצפופות ובין הרמזורים, הפיקנטו מנצלת את ממדיה האפוניים ואת המנוע הקטן כדי להיות זריזה מספיק, משתחלת המון ובעיקר חסכונית. הסיבוב העירוני שלנו חשף צריכה של 11.3 קילומטרים לליטר, גם כשלא מנסים לחסוך וגם כשהמזגן מתמודד באומץ עם הלהט של סוף חודש יולי.

גם כשמשייטים לאורך האוטוסטרדה, המנוע הקטן עושה עבודה טובה בשמירה על מהירות שיוט טובה עם התנועה. אמנם ב-100 קמ"ש תיבת ההילוכים שלה 4 כאלה מסובבת את המנוע ב-3,100 סל"ד גבוהים ב-100 קמ"ש, אבל אין לפיקנטו כל קושי להחזיק 120-130 קמ"ש בנסיעה ממושכת בכל תנאי דרך. מתי כן בכל זאת מתחילים לספור את הסוסים החסרים? כשמאיצים אל הכביש המהיר או כשמנסים לצאת לעקיפה. כדי להגשים את המיאוץ ל-100 קמ"ש מדדנו לה לא פחות מ-18 שניות - וזה אומר שצריך לא מעט סבלנות ולחיצה ממושכת על הדוושה עד השטיח. כדי להאיץ מ-80 ל-120 קמ"ש כהדמיה של עקיפה צריך לפחות 16 שניות מלאות וזה אומר שצריך כביש ארוך ופתוח כדי לסיים את העקיפה בבטחה. בסופו של פרק הנהיגה, נרשם ממוצע של 12.7 קילומטרים לליטר וחשוב לזכור שהוא כלל נסיע הממושכת בעיר הפקוקה, בכבישים הרריים וגם בשיוט בכבישים מהירים.

למרות היותה מכונית זעירה, הפיקנטו נוחה למדי לנסיעה. היא אינה מקפצת או מאבדת את דרכה גם בכבישים משובשים מאוד, אלא משתדלת לרסן את כל התנודות והחבטות שפוגשים גלגליה. הנסיעה שקטה בסך הכל, גם לרעשי הרוח והדרך ורק המנוע נשמע כאשר נאלצים לדחוק בו מעלה בסקאלת הסל"ד. בכבישים מפותלים היא מעבירה התחושה יציבה ובטוחה ומשום שכלל לא מדובר כאן במכונית בעלת שאיפות ספורטיביות, אין טעם לדחוק בה למחוזות זרים לה.

מבחן קיה פיקנטו 1.0 אוטומטית. יולי 2015. קובי ליאני
הביצועים מיועדים לתחומי העיר/קובי ליאני

תא נוסעים

תא הנוסעים של הפיקנטו מבלבל בתחושתו. הוא גדול מכפי שהורגלנו למצוא במכוניות קטנות כל כך והוא לעתים משכיח את העובדה שאנו נמצאים בתוך מכונית שאורכה קצר מ-3.6 מטר ושרוחבה צר מ-1.6 מטר. ועדיין, בכל אחד ממושביה יש מרחב מספק ויעיל גם למבוגרים. ארבעה כאלה תוכלו להכניס שם, כאשר הגג הגבוה מוסיף מרחב מחיה יעיל לראשים.

גם עיצוב הדשבורד וסביבת המחיה כולה נעימים ונאים. אמנם החומרים קשיחים כמצופה ממכונית זולה כל כך, אבל הפיסול של הדשבורד מחמיא לה מאוד ומסביב ישנם תאים יעילים לארנק, לכוסות ובקבוקים, לסלולארי ועוד. רכב המבחן צויד גם בחיבור בלו-טות' שהוסף לרשימת האבזור הסטנדרטי ועמו גם חישני חניה אחוריים יעילים. מערכת השמע בסיסית באיכותה, אבל מציעה חיבור USB ו-AUX לנגני שמע חיצוניים וכאן היא ללא אפשרות תפעול מגלגל ההגה.

אבזור הבטיחות כולל כמעט הכול, וזה משמח לגלות שבתחום זה לא נעשו פשרות לשם הוזלת המחיר. שש כריות אוויר יגנו על הנוסעים במקרה תאונה, ישנה שורה ארוכה של בקרות יציבות ואחיזה אלקטרוניות, בקרת לחץ אוויר בצמיגים, עוגני איזופיקס להתקנת מושבי בטיחות לילדים וגם ביטול לכרית האוויר הקדמית להושבת תינוק במושב בטיחות כשגבו לכיוון הנסיעה מלפנים.

מבחן קיה פיקנטו 1.0 אוטומטית. יולי 2015. קובי ליאני
מבחן קיה פיקנטו 1.0 אוטומטית. יולי 2015/קובי ליאני

תרחיב את ההיצע

מחיר זול יותר הוא תמיד משהו שנעים לבשר עליו בסופם של מבחני נהיגה ועם 68,990 שקל לגרסה האוטומטית, הפיקנטו עשויה להיות אטרקטיבית יותר עבור מי שמתלבט בין רכישת רכב משומש בן 3-4 שנים לרכב חדש לגמרי. אך לא רק; הפיקנטו עם המנוע הקטן צפויה לעשות חיים קשים למכוניות כמו סקודה סיטיגו וסיאט מיי, אשר מצוידות בתיבת הילוכים רובוטית מצמד יחיד ואפילו הסוזוקי אלטו הבסיסית והזולה יותר. הפשרה בבחירת המנוע הקטן לא תהיה בבטיחות או בנוחות (על אף חסרון בבקרת בלימה אוטומטית לעומת דגמי פולקסווגן), אלא בביצועים. אם אתם נוהגים לבלות את מרב הזמן בתוך העיר, הפיקנטו 1.0 ליטר יכולה לשמש כפתרון ניידות וחניה מצוינים. תמורת כ-4,000 שקל פחות (64,400 שקל) תוכלו לבדוק אם גם תיבת הילוכים ידנית עובדת בשבילכם.

מבחן קיה פיקנטו 1.0 אוטומטית. יולי 2015. קובי ליאני
מבחן קיה פיקנטו 1.0 אוטומטית. יולי 2015/קובי ליאני
  • עוד באותו נושא:
  • קיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully