וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: קיה סורנטו החדש. ענק עדין

27.8.2015 / 7:53

קיה סורנטו החדש ממשיך את הזרימה לכיוון הכביש. הוא גדל, שיפר את האיכות, שדרג את תא הנוסעים והאבזור, אבל המנוע הוחלש מעט לטובת השמירה על הסביבה

קובי ליאני

צילום וידאו: עידו שחם
עריכה: רן צימט
צילום סטילס: קובי ליאני

דוחות מסירות הרכב בישראל של השנים האחרונות מוכיחים – הצרכן הישראלי מעדיף יותר ויותר את הרכב שלו גבוה, עם 5 דלתות ועם מנוע בנזין. ובמילים אחרות: קרוסאובר. בחודשים האחרונים, הטעם הזה נדחק אל הקצה עם ההתנפלות על הספורטאז' של קיה. מחיר זהה לזה של משפחתית קונבנציונלית, מנוע 1.6, תיבה אוטומטית והנעה קדמית הפכו אותו בן רגע ללהיט מכירות מוביל בישראל.

לספורטאז' הזה יש אח גדול, כבר שנים רבות וקוראים לו סורנטו. הוא אינו זר לשוק המקומי ועד כה דורותיו הקודמים הספיקו להגיע לאלפי בתי אב, כאשר מה שהיווה בו עד כה גורם משיכה משמעותי, היו ממדים גדולים, מנוע 2.4 ליטר בשרני, שבעה מושבים והמון נוכחות על האספלט. כעת, אחרי שהדור הקודם התבגר, מגיע אלינו דור חדש ואבולוציוני שבו הכל השתנה, מלבד השם.

מבחן קיה סורנטו. אוגוסט 2015. קובי ליאני
מבחן קיה סורנטו. אוגוסט 2015/קובי ליאני

קפיצות מדרגה

הוא נראה מוקפד מאוד ואהבנו את הגריל הקדמי החריג שלו שבנוי ממעויינים תלת ממדיים

אי אפשר שלא להשתהות לנוכח קפיצות המדרגה שמצליחות היצרניות הקוריאניות לבצע, בהן קיה, מדור לדור במכוניותיהן. ההשקעה בלמידה, בשיפור והעלאת יכולות הייצור וההקפדה ניכרות מאוד. קיה סורנטו החדש שונה מאוד מקודמיו. דורו הראשון שהגיע לארץ הציע לחובבי השטח יכולות לא מבוטלות עם הנעה כפולה ומנוע דיזל גמיש, אך גם תחושה מעט חקלאית מטרטרת. הדור השני התרכך והפך זוויתי ואילו הדור השלישי כבר נראה מודרני ועדכני מכולם.

עיצובו עגלגל ומעובד מאוד ולזה נוכחות חזקה מאוד על הכביש. הוא כבר לא מרגיש כמו עוד מוצר אסיאתי שנועד פשוט להגיע מנקודה אחת לאחרת ביעילות, אלא כבר עושה זאת בנינוחות ובפינוק ממשיים. הממדים כמקובל בקבוצת ה"גדולים" נדיבים מאוד - 478 ס"מ לאורך, 189 ס"מ לרוחב ו-169 ס"מ לגובה ואיש לא ניסה להסתיר את המסיביות הזו.

אי אפשר להתעלם מהקוריאני החדש על הכביש. הוא נראה מוקפד מאוד ואהבנו את הגריל הקדמי החריג שלו שבנוי ממעויינים תלת ממדיים, שדומים להם ראינו בעבר במכוניות קונספט של מרצדס למשל. גם יחידות התאורה הקדמיות והאחוריות תורמות רבות לנוכחות על הכביש שמסייעת לו לפנות את הנרדמים מהנתיב השמאלי בכביש המהיר מבלי להבהב באורות הדרך.

מבחן קיה סורנטו. אוגוסט 2015. קובי ליאני
מבחן קיה סורנטו. אוגוסט 2015/קובי ליאני

תא נוסעים איכותי מאוד

רכב המבחן הגיע ברמת האבזור האמצעית - EX אשר נבדלת מרמת האורבן בהוספת גג פנורמי עצום מעל לראשי הנוסעים, בהלבשת עור על המושבים ועוד וכשפותחים אל הדלתות, השינוי המתגלה ביחס לדור הקודם גדול מאוד. הדשבורד לא נראה עוד כשל מכונית תקציב פשוטה, אלא לובש גם הוא סקיי דמוי עור תפור ונאה, החומרים האחרים רכים למגע והמושבים... המושבים הם סיפור בפני עצמם מאחר ואלה הפכו להיות כורסאות פינוק רחבות וגדולות מאוד. חסרו לנו בהם מעט אפשרויות כוונון, אבל הנוחות שהם מציעים טובה מאוד.

בכל הקשור למרחב הפנימי, בסיס גלגלים של 278 ס"מ יוצר קבינה עם שטחים נדיבים מאוד בכל שורות הישיבה, כולל בזו השלישית שמאחור שמתאימה, בשעת הצורך, גם למבוגרים. יתרון חשוב שמצאנו שם הוא מיזוג אישי ליושבים מאחור עם שליטה על העוצמה ופתחי מיזוג בכל צד - אביזר חשוב מאוד בקיץ הישראלי. שורת המושבים האמצעית נעה על מסילה ומאפשרת חלוקה שווה של המרחב לכל הנוסעים, המושב בה נוח מאוד ובקיפולה יחד עם השורה השלישית מתקבל שטח הטענה עצום. בחלל העצום הזה אפשר להתקין מזרון זוגי ולצאת לקמפינג לילי כשמעל הראש חלון זכוכית לצפייה בגשם המטאוריטים.

מבחינת האבזור, הרשימה נאה ועיקריה הם בקרת אקלים רבת אזורים, מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ' וחיבור לכל אביזרי השמע, מושבי עור, בקרת שיוט והגבלת מהירות, תאורה פנימית מבוססת נורות 'לד' ועוד. רשימת הבטיחות כוללת שש כריות אוויר, שורה ארוכה של בקרות אלקטרוניות לבטיחות, עוגני איזופיקס לחיבור מושבי ילדים ומכסה מנוע אקטיבי להגנה במקרה של דריסת הולכי רגל.

מבחן קיה סורנטו. אוגוסט 2015. קובי ליאני
מבחן קיה סורנטו. אוגוסט 2015/קובי ליאני

המנוע דווקא נחלש

בניגוד לצפוי, המנוע שנמצא בחזיתו של הסורנטו החדש דווקא נחלש ביחס לקודמו. גם הוא בנוי מארבעה צילינדרים בנפח 2.4 ליטר, אך ההספק ירד מ-192 כ"ס ב-6,300 סל"ד ל-188 ב-6,000 סל"ד (300 סל"ד מוקדם יותר) והמומנט ירד במעט מ-24.7 קג"מ ב-4,250 סל"ד לכדי 24.6 קג"מ ב-4,000 סל"ד (250 סל"ד נמוך יותר). את הכוח הסורנטו מעביר בגרסה זו אל הגלגלים הקדמיים בלבד (הנעה כפולה מוצעת ברמת אבזור פרימיום ובדיזל בשל הביקוש הנמוך לזו), דרך תיבה אוטומטית עם שישה הילוכים.

אנחנו לא יכולים לספר לכם על שינוי כל שהוא בביצועי הרכב לאור השינוי בנתוני ההספק. המיאוץ למאה עדיין אורך מעט יותר מעשר שניות וגם ההאצה מ-80 ל-120 קמ"ש כהדמיה של עקיפה אורכת זמן זהה של כ-9 שניות. לאור הממדים הגדולים והמשקל העצמי של 1,804 קילוגרמים, אלו נתונים טובים מאוד. מנגד, איכות הנסיעה השתפרה מאוד בדור החדש בזכות רמה גבוהה מאוד של עידון ובידוד לרעשים סביבתיים.

בדור החדש נעשה שימוש נרחב מאוד בחומרי בידוד כך שבנסיעה בו בכל תוואי דרך, כל הרעשים שמקורם במנוע, ברוח ובגלגלים מוחרשים בצורה יעילה מאוד. למרות ממדיו של תא הנוסעים, הוא לא מתנהג כמו תיבת תהודה וגם בשיוט מהיר באוטוסטרדה, אפשר לנהל שיחה שקטה מבלי להרים את הקול. הבידוד הזה מאפשר גם ליהנות ממערכת המולטימדיה מבלי להרים את הווליום לרמה גבוהה מדי.

מבחן קיה סורנטו. אוגוסט 2015. קובי ליאני
מבחן קיה סורנטו. אוגוסט 2015/קובי ליאני

נוח בתיבה

את השינוי הגדול והמוחשי ביותר בסורנטו החדש מגלים מיד כשמתחילים בנסיעה. לא, הדור הזה עוד פחות מיועד לשימוש מעבר לתחום הסלול, אבל נוחות הנסיעה השתפרה לאין ערוך בדור החדש. כמובן שחישוקי ענק עם הרבה מאוד גומי תורמים לבליעת המהמורות, אבל המתלים התרככו, כמעט לרמה אמריקנית והם יוצרים נסיעה חלקה עד כדי ריחוף כמעט על הכביש. הסורנטו החדש משדר נינוחות ורוגע, אבל לא שוכח לבצע כשצריך.

רמיסת דוושת הדלק תזניק אותו קדימה בנחישות, אבל הוא ללא ספק מעדיף לשייט בנינוחות בעזרת הבקרה האלקטרונית ולמרחקים גדולים. כל סביבת המחיה בו מעודדת נסיעה רגועה – המושבים המפנקים, בידוד הרעשים, הגמישות היחסית של המנוע וכמובן יחסי ההעברה הארוכים בתיבה. לכן היינו שמחים למצוא בו בקרת שיוט אקטיבית (עם רדאר) ותוספות בטיחותיות אחרות כמו מניעת סטיה מנתיב הנסיעה, אך אלה אינן זמינות בשלב זה לשוק המקומי.

בבחינת צריכת הדלק של הסורנטו החדש, בשיוט נינוח וארוך מדדנו לו 10.5 קילומטרים לליטר ובתנועה עירונית צפופה בגוש דן טרום עומסי התנועה של הרכבת הקלה מדדנו 8 קילומטרים לליטר.

מבחן קיה סורנטו. אוגוסט 2015. קובי ליאני
מבחן קיה סורנטו. אוגוסט 2015/קובי ליאני

תמורה טובה לגודל

במחיר הגבוה ב-63 אלף שקל מהספורטאז', נמצא הסורנטו הגדול יותר במשפחה ברמת אבזור אורבן הבסיסית. הוא מוסיף על אחיו הקטן זוג מושבים, המון נדל"ן ואיכות גבוהה, כמעט יוקרתית. עם זאת, דווקא רכב המבחן שהגיע ברמת אבזור EX ומחירו 221,900 שקל צפוי להיות פופולארי בהרבה. היבואן מספר על קצב מכירות חזק מאוד של עשרות יחידות בשבוע ומאות בחודש ויתכן שהסורנטו החדש יעשה לקבוצת הקרוסאוברים הגדולים מה שעשה הספורטאז' הקטן לקבוצתו. לטעמנו, מדובר ברכב נעים מאוד לנסיעה, איכותי, מוקפד, מאובזר וגם בעל נוכחות מרשימה על הכביש. לכאורה, כל מה שצריך בקבוצת הקרוסאוברים הגדולים כדי להצליח.

עוד על קיה בוואלה! רכב

עוד מבחני דרכים למכוניות חדשות בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • קיה
  • טלקאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully