וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביעות רצון: לקסוס מצטיינת, פיאט וקרייזלר מאכזבות

30.8.2015 / 8:01

מותגי היוקרה מככבים בסקר שביעות הרצון הגדול ביותר שפורסם לאחרונה בארה"ב. לקסוס מובילה, סובארו, מרצדס, ב.מ.וו וטויטה מתחככות בצמרת

לקסוס IS טורבו. אתר יצרן
לקסוס IS טורבו. עוד סקר שביעות רצון בו הוכתרה חטיבת הפרמיום לטובה ביותר/אתר יצרן

כאן בישראל אנו משתדלים שלא להסיק מסקנות חד משמעיות מסקרי אמינות/שביעות רצון המתפרסמים באירופה ובארה"ב. הנתונים בכללם מצביעים על חוזקות או נקודת תורפה של מותגים באופן שמשקף את המציאות, אבל כפי שלמדנו מאז קום המדינה, לשוק הרכב הישראלי חוקים משלו ותנאי מחייה שמקרינים על איכויות המוצר ועמידותו. על כן, מותר לקבל אינדקציה לגבי טיב הרכב, אך בטח שלא לגזור את דינו בטרם נבחן כאן לאורך זמן.

על אף זאת, ראוי להתייחס לאחד מסקרי שביעות הרצון המסוקרים ביותר בארה"ב, ה-ACSI שפורסם ממש לאחרונה. במסגרת הסקר, נשלחו בין ה-22 לאפריל ל-15 ביוני כ-4,300 אי-מייליים (דואר אלקטרוני) לנהגים שהתבקשו למלא שאלון בו הם מדרגים את המכונית שרכשו בסולם ציונים שנע בין 0-100 ומייצג את תחושתם כלפי המותג.

נתחיל עם היצרניות המובילות; לקסוס, שבאופן קבוע מופיעה בפסגת סקרי אמינות ושבעות הרצון מככבת גם בסקר זה. חטיבת היוקרה של טויוטה צברה 84 נקודות מתוך 100, כאשר אחריה מדורגות אקיורה (מותג היוקרה של הונדה), לינקולן ומרצדס שצברו 83 נקודות. נקודה אחת פחות גרפו סובארו, טויוטה וב.מ.וו. מבין מותגי היוקרה, אודי הייתה החברה היחידה שלא חצתה את רף ה-80 נקודות ונאלצה להסתפק ב-79 נק' (ירידה של נקודה אחת בהשוואה לשנה הקודמת).

ברשימה המלאה ניתן לראות חלוקה כמעט שווה בין מותגים יפנים לאירופיים, ואת יונדאי הקוריאנית שהתברגה יחד עם קדילאק וביואיק עם ציונים מחמיאים. אולם מהעבר השני, בתחתית הטבלה, קבור למרבה הצער קונצרן קרייזלר על שלוחותיו; דודג', ג'יפ ופיאט - ששובצה במקום האחרון עם 73 נק' לפני מותגים שנכחדו בהם אולדסמוביל, סאטורן ופונטיאק.

seperator

מומחים בכלכלת הרכב בארה"ב יודעים להצביע על הגורם שהוביל לניקוד הנמוך השנה, שלפי הממצאים צלל ב-3.7 נק' בממוצע ביחס לשנה הקודמת - קריאות תיקון (ריקול). על פי נתונים שהתפרסמו במחצית הראשונה של השנה, הוחזרו ב-2014 למוסכים קרוב ל-64 מיליון מכוניות - כפול משנת 2004.

מסיבה זו, נראה כי מכוניות היוקרה מטפסות בדירוג שביעות הרצון (ובמקביל גם באמינות) על חשבון המותגים העממיים. "באופן טבעי, קריאות תיקון לכאורה מדגישות כל מיני בעיות באיכות המכונית, אבל יש פה גם אפקט פסיכולוגי: הלקוחות פשוט מאבדים אמון במותג שהם אוהבים וזה גורם לנזק גם ברמת שביעות הרצון", כך מסביר דיוויד וואמבורג, מנהל המחקר ב-ACSI.

וואמבורג מוסיף, כי גם אצל יצרניות היוקרה לא הכול פועל כשורה; ב.מ.וו למשל החזירה בשנה הקודמת מעל 1.5 מיליון דגמי סדרה 3 לתיקון בגלל תקלה בכריות האוויר, ואילו פורשה זימנה קרוב ל-800 דגמי GT3 לתיקון בגלל חשש לדליקות. "מובן שיש קריאות תיקון, אבל במותגים כאלו עושה רושם שהבעיה מתגלה - ונפתרת, הרבה יותר מהר. זה מניח את דעתם של הלקוחות ששומרים להם אמונים בזכות כך".

היבט נוסף שמשפיע ישירות על הניקוד, הוא השיפור במצב הכלכלי. להבדיל משנות המשבר (2008-2010), הלקוחות כיום לא חוששים מהקצאת סכומים נוספים לרכישת רכב חדש, ומכאן קצרה הדרך לרכב יוקרתי שמעניק לנהג חוויה נעימה יותר ומפגין אמינות גבוהה מהמקובל. כך לדברי וואמברג, אפשר גם להבין חלק ניכר מתוצאות הסקר האחרון.

עוד הרבה חדשות בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • לקסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully