וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיאט תיפרד מהמיניוואן הקומפקטי אלתיאה

28.8.2015 / 13:36

אחרי 11 שנים מגיעה סיאט אלתיאה לסוף דרכה בקונצרן פולקסווגן. החל משנה הבאה, יחליפו אותה רכבי פנאי חדשים

מבחן סיאט אלתיאה (2009). ניר בן טובים
סיאט אלתיאה. עשתה את שלה/ניר בן טובים

2015 תהיה השנה האחרונה בה משווק המיניוואן הקומפקטי סיאט אלתיאה, כך הודיעו לאחרונה בכירי קונצרן פולקסווגן בעיצומן של הכנות המותג הספרדי לתערוכת הרכב בגרמניה. המשמעות היא, שהאלתיאה תגנז על צמד גרסאותיה הקיימות (XL) ולא תקום לה מחליפה ישירה. את מקומה ימלאו קרוסאוברים משפחתיים שהפכו לבחירה הראשונה בקרב רבים. "החל מ-2016, נציע ללקוחות שלנו רכב פנאי קומפקטי כחלופה אטרקטיבית לאלתיאה", כך מסר דובר סיאט ל'בלומברג'.

האלתאה נשענה על פלטפורמת PQ35 של פולקסווגן ששירתה את סיאט טולדו בין היתר וכן את סקודה אוקטביה בגלגולה הקודם (לפני הפלטפורמות המודולאריות). בסיאט לא צפו לה עתיד ורוד במיוחד, ונזהרו מלפרסם הצהרות אופטימיות עם הזנקת הסדרה. למרות זאת, אלתיאה נמכרה בהיקפים גדולים בשנותיה הראשונות (מעל 30 אלף יחידות בשנה הראשונה), וגם זכתה לביקורות חיוביות בסך הכול.

המראתם של הקרוסאוברים הכבידה על המיניוואנים המובילים באירופה, והאלתאה היא הראשונה בפולקסווגן שנאלצת לשלם את המחיר; מכירותיה אמנם עלו ב-10% בששת החודשים הראשונים של 2015, אך בכל אירופה הסתכמו בפחות מ-11 אלף מסירות. לשם השוואה, רנו גרנד סניק - מוביל הסגמנט, נמכר ב-62 אלף יחידות באותה התקופה.

לסיאט תהיה משפחה גדולה של רכבי פנאי המבוססים על טכנולוגיות עדכניות של פולקסווגן (פלטפורמת MQB וכדומה...). הדגם הראשון שיגיע לכבישים ב-2016 הוא קרוב משפחה של הטיגואן הבא (ויחלוק עימו מידות). הוא יורכב על ידי סקודה במפעל קווסיני בצ'כיה. סיאט תציג עוד 2 רכבי פנאי בגדלים שונים עד שנת 2020.

עוד באותו נושא:
סיאט - כבר לא מותג רק לצעירים
עוד הרבה על סיאט בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • סיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully