וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמארט פור-טו קבריולה נחשפה: בריזה עירונית

1.9.2015 / 8:01

סמארט פור טו קבריולה החדשה תוצג במסגרת תערוכת פרנקפורט. את הגג ניתן להפשיל ב-12 שניות והמנוע יחלץ 90 כ"ס

סמארט קבריולה. אתר יצרן
סמארט פור טו קבריולה/אתר יצרן

לסמארט פור-טו יש את כל המאפיינים הנחוצים לחייה של סטודנטית בעיר הגדולה; הכול, מלבד המחיר. אפילו ב-1998, שנת הדגם הראשונה של סמארט, מיתוג תחת חברת השעונים "סמארט" וקונצרן "דיימלר" יצר הפרדה ברורה בין מיני עירונית עתידית וזולה לבין פריט אופנתי שתלוי על ידן של נערות שהפרוטה בכיסן. גם בארץ, תמחור גבוה הרחיק אותה מהישג ידם של רוב תושבי הערים.

דגם ה"פור-טו" (שני נוסעים), נכנס כעת למחזור חדש בחייו. זהו הדור הרביעי בסדרה שנוצר בשנים אלו בשיתוף רנו שנותנת יד בגרסאות מגוונות, כמו הקבריולה שלפנינו. בסמארט לא ביצעו שינויים מרחיקי לכת במידות, ולכן כשבוחנים את ממד האורך שנמתח ל-2.70 מ', או את הרוחב שמסתכם ב-1.67 מ' ואת רדיוס הסיבוב בין מדרכות (7 מ') אפשר להכריז שבסופו של יום זוהי מתיחת פנים שעיקריה אינם במראה החיצוני דווקא.

מעל הראשים תקרת בד מתקפלת שאפשר לגלגל אותה אחרונית מספר ס"מ כמו גג-שמש, או לקפל ולאפסן באיזור נפרד בתא המטען. עוביו של הבד מספר סנטימטרים והוא מתקפל ב-12 שניות אחרי לחיצה על מתג ההפעלה. בסמארט טוענים שבהשוואה לקבריולה הקודמת, המבנה הוקשח ב-15% נוכח השינויים המבניים בקורות.

אז הזכרנו את רנו, והנה התרומה השנייה שלה לחבילה: בקרביים של הפורטו מנוע 0.9 ל' טורבו שלושה צילינדרים המפיק 90 כ"ס ב-6,200 סל"ד ו-14 קג"מ הזמינים מטווח של 2,500 סל"ד. החיבור הוא לתיבת הילוכים ידנית 5 מהירויות או תיבה דו-מצמדית 6 מהירויות. הביצועים לא יהיו מסמרי שיער (גם תחת שמיים פתוחים), אך צריכת הדלק תהיה בגזרת ה-16 ק"מ לליטר בנסיעה ממוצעת.

סמארט תשווק את הפורטו כדגם 2017. משמעות הדבר שלישראל תגיע רק בשנה הבאה.

בישראל, נמכרת כיום סמארט פורטו עם מנוע 1.0 ל' לו 70 כ"ס, במחיר של כ-100 אלף שקלים. גרסת 4 נוסעים גובה תוספת של עשרת אלפים שקלים.

עוד באותו נושא:
אולם תצוגה חדש ושבעה דגמים לכמוביל בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully