וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ארוך טווח: פיג'ו 508 מתיחת פנים

8.9.2015 / 7:39

פיג'ו 508 עברה עדכון של אמצע החיים ששדרג מאוד את איכות הנסיעה בזכות מנוע חזק, תיבת הילוכים אוטומטית חדשה וכמובן פנים יפות. היא גם נשארת למבחן ארוך טווח

קובי ליאני

צילום וידאו: עידו שחם
עריכה: רן צימט
צילום טילס: קובי ליאני

עוד כשעומדים ליד פיג'ו 508 המחודשת, זו שהגיעה לישראל לאחר עדכון של אמצע החיים, מבינים בדיוק את מידת חשיבותו של עדכון זה. ישנם יצרנים שמסתפקים בהחלפת פנסים והרמת עפעפיים, אך במקרה של הצרפתים, הם עדכנו את מכונית המנהלים/משפחתית גדולה שלהם באופן מעמיק מסיבה אחת פשוטה - לא רק לרענן את הופעתה ויכולותיה, אלא לסייע לה בתחרות מול משפחתיות גדולות אחרות, בעיקר מגרמניה, אך לא חוב פחות, מול הקרוסאוברים שמתחזקים מיום ליום.

מבחנים ארוכי טווח, רק בוואלה! רכב

מבחן ארוך טווח פיג'ו 508. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח פיג'ו 508/קובי ליאני

חוץ ופנים

פיג'ו 508 המחודשת היא מכונית שנראית טוב, אפילו טוב מאוד מזוויות מסוימות. העדכון שעברה בעיצובה החיצוני הפך אותה למכונית דרמטית יותר, כוחנית, אבל עדיין אלגנטית ומכובדת. זה מתחיל עם מבנה רחב מאוד ושטוח באזור מכסה המנוע שגורם לה להראות אפילו ספורטיבית וצעירה יותר. הגריל התעדכן והוא מדגיש כעת בגאון את סמל האריה, פנסי החזית התחדדו ומעניקים לה חזות רצינית ואי אפשר להתעלם כמובן מפנסי ה'לד' שנועדו לתפקד כתאורת יום, בתחתית הפגוש ומעצימים עוד יותר את ממד הרוחב. חלקה האחורי מנסה ליישר קו עם הדרמטיות של החזית עם פנסי לד נאים מאוד, הדגשות לתחתית הפגוש ובעיקר הסרה של חלקי הכרום המיותרים מהדור לפני העדכון.

פתיחת הדלתות יוצרת תחושה מזמינה מאוד בזכות המושבים של הצרפתיה. הם נראים גדולים למדי ובעיקר מפנקים והתחושה הזו נשארת גם אחרי שיושבים עליהם ומכוונים את תנוחת הישיבה באמצעות המנגנון החשמלי. קל מאוד להתמקם מאחורי ההגה בתנוחת נהיגה טובה ונוחה והנוחות הזו ממשיכה לאורך כל הנסיעה. גם אחרי מאות קילומטרים רצופים ירדנו ממנה ערניים מבלי להזדקק לעצירת חילוץ עצמות. מאחור, המרחב מצוין גם כן בזכות בסיס גלגלים גדול של 281.7 ס"מ. שני נוסעים מבוגרים ירגישו שם בנוח מאוד וגם שלושה ילדים עם מושבי בטיחות נכנסים ללא קושי. גם תא המטען טוב מאוד ביחס למקובל בקבוצת המשפחתיות הגדולות. הוא עמוק, רחב ונוח להטענה ונפחו עומד על 515 ליטרים.

נושא הנדסת האנוש ב-508 השתפרה ביחס לדגמים הקודמים, אבל עדיין היא אינה אינטואיטיבית כפי שהיינו מצפים. דוגמאות לכך ניתן למצוא לרוב - למרות שעל הדשבורד עצמו ישנם מעט מאוד מתגים, גלגל ההגה מוצף בהם וצריך ימים של נהיגה כדי להתרגל לפיזור שלהם מסביב ולמשמעות של כל מתג. למשל, מתג שעליו ציור הדומה להשהיה בניגון מערכות שמע (פאוז) מפעיל מחדש את בקרת השיוט וכן מתגי תפעול מערכת השמע נמצאים משני צדי גלגל ההגה וכו'. הדוגמה הבולטת ביותר לתפישה השונה של הנדסת האנוש, היא "החבאת" מספר מתגים במגרה נשלפת בצמוד לברך שמאל של הנהג. בסדר, הבנו שלא בכל רגע צריך לכוון באמצעות המתגים בה את התצוגה העילית למהירות, אבל למה לשים שם את מתג ביטול מערכת ה'סטופ-אנד-גו' שמכבה את המנוע בעמידה?

מעבר לכך, האבזור המוצע ברכב המבחן שניתן לנו (רמת אקטיב) נדיב מאוד וכולל בעיקר את התצוגה העילית בדשבורד, בקרת אקלים כפולה, מולטימדיה ומסך מגע, בקרת שיוט ומגביל מהירות, תא כפפות מקורר, חישוקי 17 אינץ', מושב נהג חשמלי ועוד. ציוד הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, בקרת יציבות ואחיזה אלקטרוניות, סיוע בזינוק בעליה ועוד.

מבחן ארוך טווח פיג'ו 508. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח פיג'ו 508/קובי ליאני

מנוע וביצועים

החידוש העיקרי שעברה ה-508 היה חוזק המנוע והחלפת תיבת ההילוכים. המנוע הקודם, 1.6 בנזין טורבו שהניע את הדגם קדם העדכון הפיק 156 כ"ס ב-6,000 סל"ד וכן 24.4 קג"מ ב-1,400 סל"ד עודכן וכעת מפיק 165 כ"ס באותו שיא סל"ד ואותם קג"מים מכובדים. תיבת ההילוכים היא כעת יפנית מבית איסין ולה 6 הילוכים והתוצאה של העדכון, על הנייר היא קיזוז של 3 עשיריות השנייה להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש (8.9 שניות לפי היצרן). אנחנו מדדנו לה גם 7.5 שניות בלבד להאצה מ-80 ל-120 קמ"ש, כהדמיה של עקיפה. בכל הקשור לצריכת דלק, מדדנו לה צריכה ממוצעת של 10 קילומטרים לליטר בנסיעה עירונית, יותר מ-13 קילומטרים לליטר בנסיעה בינעירונית וצריכה משולבת שכוללת נהיגה יומיומית בגוש דן וגיחות אל הפרברים וכבישים מהירים שעמדה על 11.5 קילומטרים לליטר.

אבל הניחו את המספרים לרגע בצד, חוויית הנהיגה ב-508 המחודשת מעניינת בהרבה משינויים במדדים של עשיריות שניה. המנוע המחודש פועם בצורה חלקה ונעימה ויחד עם יחסי העברה ארוכים יחסית בתיבה, הצרפתייה הזו משייטת בנינוחות ברוב סוגי הדרכים. 100 קמ"ש מציבים את מחוון הסל"ד על 2,000, תחום בו המנוע חרישי, אבל עם שפע כוח כדי להזניק אותה קדימה לפי הצורך, גם התיבה מגיבה היטב בהורדה של הילוך אחד או שניים והעברות ההילוכים חלקות מאוד. התחושה שיחידת הכוח הזו מעבירה היא של נינוחות, אך שתמיד מתחת לרגל ימין יש כוח זמין שמייצר האצות חסרות מאמץ.

מבחן ארוך טווח פיג'ו 508. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח פיג'ו 508/קובי ליאני

נוחות והתנהגות

נוחות נסיעה והתנהגות כביש טובה הן תכונות שמכוניות צרפתיות נכסו לעצמן לאורך השנים וגם ה-508 עושה כן ונתחיל מהנוחות. הנסיעה הרכה שלה מתחילה במושב שמחבק את הגוף ורך למגע. הוא לבדו מסייע בבידוד הנוסעים מחלק ניכר מהזעזועים. בהמשך השרשרת נמצאים המתלים. אלה מכוילים על הצד הרך של הסקאלה והם מסוגלים לשבש את רוב כוונות הזדון של הבורות בכבישים והיכולת הזו משתפרת גם ככל שעולה המהירות. הכיול המוצלח שלהם מאפשר ל-508 לשייט על הכביש בנינוחות ובאיזון מופתי ועדיין, לעמוד תחת עומסים של נהיגה תובענית למדי. בסוף הדרך ובחיבור אל הכביש, רכב המבחן מצויד בחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ' - לא גדולים מדי ולא קטנים מדי ובטח שלא עוד זקוקים לטאסות פלסטיק זולות, ועליהם צמיגים (215/50) עם דופן גבוהה יחסית שמסייעת לבלוע את הזעזועים הקטנים.

וההתנהגות? טובה בהרבה ממה שציפינו ממכונית שיושבת על התפר של מכונית סלון ומשפחתית גדולה (מחליפה את ה-607 וה-407 יחד). אותם מתלים שמעבירים תחושה מרככת בכבישים מהירים, מהדקים אותה לכביש חזק בקטעי הנהיגה האמיתיים ומסייעים בייצוב המרכב תחת עומס פניות, בלימות והאצות. האחיזה מהצמיגים גבוהה למדי והיא מחוזקת על ידי הגה מהנה מאוד לשימוש. ברגעי הנהיגה הראשונים ב-508 הוא מרגיש מעט כבד, אבל ככל שמתרגלים אליו, מגלים שלא הוא זה הכבד, אלא שכה התרגלנו אל ההגאים החשמליים הרכים ברוב כלי הרכב האחרים. מבחינת התחושה, ההגה של ה-508 מדבר בצורה טובה עם קצות האצבעות, מעביר את הרגש הנדרש כדי להבין שיש לנו כאן עסק עם מכונית שמביטה אחרת על עניין חדוות הנהיגה. היא מפרגנת לנהג בנהיגה מהנה ולא רק מאפשרת לו לגמוא איתה את הדרך.

מבחן ארוך טווח פיג'ו 508. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח פיג'ו 508/קובי ליאני

שורה תחתונה

את חוויית הנהיגה ב-508 החדשה, בהחלט יכולנו לסכם כחוויה חיובית מאוד. לאחר הריענון, ה-508 נראית מצוין מבחוץ ואיכותית מבפנים, רמת האבזור גבוהה, ציוד הבטיחות טוב מאוד, הנסיעה נעימה, הנהיגה מהנה ותא הנוסעים מציע גם מרחב גדול וגם תחושת יוקרה אמיתית. תג המחיר הוצמד לרכב זה ברמת אקטיב עומד על 180 אלף שקל והוא ניצב בתחרות מול מכוניות כמו פולקסווגן פאסאט, סקודה סופרב החדשה שתגיע בקרוב ואף מאזדה 6 המחודשת ולמרות שמדובר בקרב קשה (שאנו מתכננים לבצע), ה-508 מגיעה חמושה מספיק כדי להתמודד ברצינות גמורה עליכם הלקוחות. זאת כמובן בתנאי שלא נשבתם בקסמם של הקרוסאוברים הגדולים אשר נוגסים נגיסות עמוקות בקבוצת המשפחתיות הגדולות.

ה-508 שהנכם רואים בתמונות, נשארת ברשותנו לשם ביצוע מבחן ארוך טווח ובמהלך החודשים הארוכים שהוא ימשך, מעמוד על כל איכויותיה של מכונית זו ונעביר את רשמינו ממנה אליכם מדי חודש. מכונית זו נמסרה לידנו לאחר שצברה 7,000 קילומטרים כמכונית ההדגמה של היבואן ואנו מתכננים להוסיף על צבירה זו קילומטרים רבים בנסיעה לכל אורכה של המדינה. אז הקפידו לעקוב אחר הדיווחים החודשיים שלנו, כאן בוואלה! רכב.

מבחן ארוך טווח פיג'ו 508. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח פיג'ו 508/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully