וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצר מפואר: ריינג' רובר SVO משוריין יגן עליכם מפני טרור

8.9.2015 / 7:37

לנד רובר והחטיבה למכוניות מיוחדות, ה-SVO, חשפו את ריינג' רובר המשוריין - "סנטינל". 6 שכבות פלדה, זגוגית מחוסמת ומנוע עם 335 כ"ס יחלצו את הנוסעים מפעילות עוינת

אתר יצרן

יש משהו הרבה יותר הגיוני ברכב שטח מפואר ומשוריין, מאשר לימוזינה משוריינת ומגושמת. תחת אש מקלעים ורימונים, סביר להניח שהנוסעים עשוים להקלע למארב שמחייב המלטות גם לאיזורים לא סלולים, ואם הרכב מצויד בהנעה כפולה מתוחכמת ובמקרה קוראים לו "ריינג' רובר", אין מחלוקת שסיכויי ההשרדות גדלים באופן ניכר.

צרכים אלו קיימים בקרב דיפלומטים, אוליגרכים ובכירים כאלה ואחרים מסביב לעולם, ולנד רובר שמוכרת את ריינג' רובר תחת ההגדרה "מכונית פאר", בהחלט מצאה כאן קהל ייחודי שמוכן לשלם עבור מבצר על גלגלים קרוב ל-400 אלף יורו.

בתמורה לכך, הנוסעים מוגנים מפני איומים הנכנסים תחת הקטגוריה הבליסטית VR8. חברת QinetiQ - ארגון פרטי המתמחה בכלי רכב משוריינים וגויס פעם על ידי כוחות האכיפה בבריטניה לצרכי מחקר ופיתוח, הוא זה שחתום על היכולות של הסנטינל. לדבריהם, הריינג' רובר מסוגל לספוג קליעים בקוטר 7.62 מ"מ בזכות 6 שכבות פלדה שהולבשו על המרכב, כן הוא עמיד בפני הדף של חומרי נפץ (TNT) במשקל עד 15 ק"ג, וכן חסין לרימוני יד אם אלה מתגלגלים במקרה תחת הרצפה.

הזגוגיות של הריינג' רובר סנטינל הן רב-שכבתיות, וכמובן מסוגלות למנוע חדירת קליעים לפרק זמן מסוים. בצד הדינמי, חטיבת SVO התאימה לו מתלים אקטייבים משוכללים יותר המסוגלים לשאת תוספת משקל של 650 ק"ג במקרה הצורך, עם בלמים מחוזקים, חישוקי 20 אינטש וצמיגים שגם אם נוקבו בקליעים עדיין יוכלו לחלץ את הנוסעים בדהירה מהזירה העוינת.

את הכוח מקבל הריינג' רובר סנטינל (כאן בגרסת 'אוטוביוגרפי' היוקרתית) ממנוע 3.0 ל' ששה צילנדרים מוגדש על המפיק 340 כ"ס בחיבור לתיבת הילוכים אוטומטית 8 מהירויות (הדגם הרגיל מצויד במנוע דיזל עם 9 הילוכים). החטיבה דאגה למגן גם את מכל הדלק (אטום מפני התלקחות), וכן את המערכות החשמליות.

ריינג' רובר SVR משוריין. אתר יצרן
מערכת קשר פנימית עם כריזה וסירנות/אתר יצרן

רשימת הצעצועים של הריינג' המשוריין מכובדת לא פחות ממטעפת ההגנה שלו. אולם, מאחר ובהגנה על נוסעים מדובר הפעם, התוספת העיקרית היא ערכת קשר עם בקרת כריזה חיצונית הכוללת סירנות וקישורים מהירים לשירותי הבטחון באיזור.

הריינג' רובר סנטינל יהיה זמין באירופה, המזרח הרחוק והמזרח התיכון החל מספטמבר הקרוב. המחיר, כ-400 אלף יורו כאמור, מורכב בחלקו מתכנית נהיגה מתקדמת לנהגים, ואחריות של כ-100 אלף קילומטרים או 3 שנים. מידי שנה, יקפוץ לבקר את הלקוחות טכנאי מומחה של לנד רובר שיוודא את תקינותן של מערכות הרכב ומצבו החיצוני.

עוד באותו נושא:
אל תחמיצו את ההזדמנות האחרונה לקנות דיפנדר חדש
נהיגה ראשונה: לנד רובר דיסקברי ספורט החדש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully