וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך: כך תקנו אופניים זולים לחגים וגם אחריהם

20.9.2015 / 8:02

כמובן שזה סקסי לרכוב ולכתוב על אופניים שעולים אלפי ועשרות אלפי שקלים ולספר על מה הם מסוגלים לעשות על סלעים. אבל רובנו רוכשים אופניים זולים. הכנו עבורכם מדריך, רגע לפני יום הכיפורים

מטיילים ברחובות תל אביב ביום הכיפורים 14 בספטמבר 2013. דרור עינב
אופניים ביום כיפור. צילום: דרור עינב/דרור עינב

לפני שמונה שנים קניתי לאשתי אופניים, לא בתור מתנת יום הולדת כמובן. לאופניים הוספתי כיסא אחורי לילד וסבל קדמי, בקיצור אופניים שמדברים בעד עצמם. לא עוד נסיעות לא הגיוניות במכונית של כחצי קילומטר בקו אווירי עם האוטו כדי לנייד את הילדים, או ללכת לסופרמרקט ועוד. מעכשיו תהיה התייעלות בתחבורה בבית ועל הדרך נרוויח גם פעילות גופנית. בהתחלה האופניים עמדו, לאחר קצת עידוד והרבה דוגמה אישית וכעבור שנה, האוטו שלה כבר הרבה פעמים התחבר אל האספלט עם קורי עכביש. מאז, הילדים כבר יותר גדולים מהכיסא ועוד זוג אופניים קצת יותר רציני נרכש בכדי לאפשר לה להגיע גם למקומות רחוקים יותר בקלות ולהקטין עוד יותר את השימוש במכונית.

אשתי היא דוגמה למהפכה הגדולה ביותר בתחבורה העירונית בישראל בעשור האחרון שמבוססת ללא ספק על האופניים. חשמליים, או רגילים זה לא משנה, מה שחשוב היא העובדה שכיום מספר המשתמשים באופנים ככלי תחבורה גדל בשיעור עצום וזו רק ההתחלה. נכון שאין מספיק נתיבי אופניים ושרוכבי האופניים בכלל והחשמליים בפרט מהווים סיכון לשאר משתמשי הכבישים והמדרכות ולעצמם, אך שום חוק ואף מחוקק לא יגרום למספר משתמשי האופניים להפסיק ולגדול בקצב מסחרר.

מדריך רכישת אופניים זולים. אתר יצרן
מדריך רכישת אופניים זולים/אתר יצרן

עד 2,000 שקלים

לקראת יום כיפור וחסימות הרכבת הקלה שעתידות לחנוק אותנו לפחות עוד שש שנים, בחרנו להציג מספר דגמי אופניים המיועדים לשימוש ככלי תחבורה עירוני ואף מאפשרות ירידה לשטח באופן רגוע. הקריטריונים לבחירת האופניים היו בראשונה מחיר מחירון של עד כ-2,000 שקלים ומכלולים מיצרנים מוכרים, המאפשרים גם ירידה לשטח וכמובן משפיעים גם לטובה על העמידות והאמינות של האופניים.

הפעם בחרנו להתרכז רק באופניים ללא מנוע חשמלי בגלל מספר סיבות. אין אופניים חשמליים במחירים של 2,000 שקלים. אופניים חשמליים אומנם מאפשרים נסיעות ארוכות יותר במאמץ קטן יותר, אך דורשים תחזוקה ותשומת לב גדולה יותר וגניבים הרבה יותר. כתוצאה מכך הם מתאימים יותר למי שצריך לנסוע מרחקים ארוכים, או עצלן במיוחד. ישנם עוד הרבה אופניים ללא מנוע בשוק שמתאימות להגדרות אלו, אך בחרנו להציג רק מספר דגמים שמאפיינים את האפשרויות השונות הקיימות בשוק.

חלק מהאופניים מהווים את הרמה הנמוכה ביותר בתוך ליין גדול ומפואר של מותג אופניים מוביל וחלק אחר של הדגמים מיוצרים באחת ממדינות המזרח לפי דרישות של יבואני אופניים מקומיים, במפרט מותאם למחיר הסופי ולדרישות השוק ואת שם היצרן על האופניים בוחרים לפי רצון המזמין. למעשה יבואן אופניים מקומי בונה לעצמו מותג אופניים חדש בכדי להתחרות בפלח השוק של האופניים הזולים. אופניים אלה מיוצרים לפי מפרטים מותאמים ללקוחות השונים ולרוב יהיו באיכות טובה ויזכו בהרבה נקודות בשיקולים של עלות מול תועלת.

דוגמאות למותגים שכאלו הם Rainbow המיובא על ידי רוזן מינץ ו-Evoke המיובא על ידי סי.טי.סי. מנגד קיימים בשוק אופניים שיובאו על ידי סוחרים שקנו מלאי של אופניים מיצרן במזרח וכל רצונם הוא להיפטר מהסחורה ולהרוויח כמה שיתר רווח בטווח הקצר. כתוצאה מכך נושא איכות המוצר והשרות לרוב לא יהיו באותה רמה, אם בכלל, כמו אצל אותם יבואני אופניים גדולים שדואגים לקדם את המותג הפרטי שלהם. ארץ הייצור של האופניים לא מעידה על איכותם ומרבית היצרנים הגדולים והמפוארים ביותר כבר מזמן עברו לייצר במזרח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מדריך רכישת אופניים זולים. אתר יצרן
מדריך רכישת אופניים זולים/אתר יצרן

הכי חשוב ברכישה: התאמה לרוכב

הדבר החשוב ביותר בקניית אופניים זו ההתאמה של האופניים לרוכב ולדרישותיו מבחינת מידת השלדה, יעוד האופניים ומחירם. רק מוכר מנוסה ולא לחוץ (ערב יום כיפור לא מומלץ) יכול להתאים ללקוח את האופניים הנכונים עבורו ובעתיד לספק לו את השרות הנחוץ ולכן כדאי לבחור היטב את החנות והאנשים שמהם נרכוש את האופניים. משתנה חשוב נוסף הוא מידות הגלגלים, כאשר המגמה כיום היא על גלגלים בקוטר 27.5 אינץ' ולכן אופניים כאלו יעלו קצת יותר, אך מנגד ניתן למצוא אופניים עם גלגלים בקוטר 26 אינץ' יותר איכותיים מבחינת מכלולים במחירים מוזלים.

הגלגלים הגדולים עוזרים לשמור על מהירות רכיבה גבוהה יותר ומייצבים יותר בקלות את האופניים. עבור אופניים עירוניים זה באמת לא משנה, אך עבור מי שמתכנן רכיבות יותר ארוכות, או ירידה לשטח הם בהחלט עדיפים. הבלמים יכולים להיות עם דיסקים, או בלמי V, שהם בעצם רפידות שנצמדות לחישוק הגלגל וכך מייצרות כוח בלימה. הבעיה העיקרית עם בלמי ה-V היא כאשר החישוק לאחר שימוש מתחיל להסתובב ב"שמיניות" וכתוצאה מכך מתקבלת בלימה בלתי רצונית של הגלגל. בעיה זו דורשת כיוון של החישורים/שפיצים, שעלותה יכולה להגיע לכמה מאות שקלים ומעבר לכך בלמי V הם בעלי כוח עצירה ועמידות נמוכים הרבה יותר לעומת בלמי דיסק. כתוצאה מכך אני ממליץ לרכוש אופניים בעלי בלמי דיסק הידראוליים או מכאניים.

פרט טכני אחרון הוא המזלג הטלסקופי, שעבור כל מי שלא מתכוון לרכב בשטח פשוט מיותר ובכל מקרה מאוד מוגבל בביצועיו בשטח ברמת המחירים שבה אנו עוסקים. מבחינת הסחירות כיד שנייה עדיף תמיד לרכוש אופניים מיצרן מוכר ומוביל, אך צריך לקחת בחשבון שמחיר הרכישה גבוה יותר יחסית לאופניים אחרים באותה רמת מכלולים. בכל מקרה לא הייתי ממליץ לרכוש אופניים שכאלו עם מחשבה על שדרוג של חלקים בעתיד. במידה והאופניים הפכו להיות עבורכם יותר מכלי רכב בסיסי, הדרך הנכונה לפי דעתי היא, להשאיר את האופניים האלה כפי שהם בתור כלי תחבורה ולרכוש אופניים יותר איכותיים לרכיבות הפנאי.

אנחנו מקווים שיותר ויותר אנשים יתחילו להשתמש באופניים ככלי התחבורה העירוני שלהם וגם יהפכו את האופניים לאחת מהפעילויות הספורטיביות המועדפות עליהם. האופניים שבסקירה בהחלט מתאימים לשמש נקודת התחלה טובה לשינוי האפשרי.

מדריך רכישת אופניים זולים. אתר יצרן
מדריך רכישת אופניים זולים/אתר יצרן

RAINBOW R SAVEN
קוטר גלגלים: 27.5 אינץ'
בלמים: דיסקים הידראוליים
מערכת הילוכים: Shimano Acera 24
מהלך בולם קדמי: 100 מ''מ
מחיר: 1,929 שקל (1,698 שקל לחברי מועדון)
יבואן: רוזן מינץ

RAINBOW D2650
קוטר גלגלים: 26 אינץ'
בלמים: דיסקים מכאניים
מערכת הילוכים: Shimano SiS 21
מהלך בולם קדמי: 63 מ''מ
מחיר: 1,249 שקל (1,099 שקל לחברי מועדון)
יבואן: רוזן מינץ

GT Agressor
קוטר גלגלים: 27.5 אינץ'
בלמים: דיסקים מכאניים
מערכת הילוכים: Shimano Altus 21
מהלך בולם קדמי: 63 מ''מ
מחיר: 1,990 שקל
יבואן: רוזן מינץ

EVOKE 327
קוטר גלגלים: 27.5 אינץ'
בלמים: דיסקים מכאניים
מערכת הילוכים: Shimano Altus 24
מהלך בולם קדמי: 80 מ''מ
מחיר: 1,950 שקל
יבואן: סי.טי.סי

EVOKE X-300
קוטר גלגלים: 27.5 אינץ'
בלמים: דיסקים מכאניים
מערכת הילוכים: Shimano Altus 24
מהלך בולם קדמי: 80 מ''מ
מחיר: 1950 שקל
יבואן: סי.טי.סי

TREK MARLIN
קוטר גלגלים: 27.5 אינץ'
בלמים: דיסקים מכאניים
מערכת הילוכים: Shimano Tourney 21
מהלך בולם קדמי: 75 מ''מ
מחיר: 2,100 ש'קל
יבואן: סי.טי.סי

עוד כתבות בנושא במדור אופניים

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • אופניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully