וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל ברדה: מקום שלישי במוטופארק ברומניה

14.9.2015 / 8:26

מאבקים קשים נגד מתחרים ששיפרו את הזמנים באופן קיצוני, מצבו הטכני של האופנוע, חום כבד מאוד והארכת המירוץ בשלוש הקפות נוספות הכבידו מאוד על הרוכב הישראלי

צילומים: ג'ונתן סאוור

גל ברדה אליפות סופרבייק צ'אלנג' סבב 5 רומניה מוטורפארק. ג'ונתן סאוור, מערכת וואלה! NEWS
גל ברדה אליפות סופרבייק צ'אלנג' סבב 5 רומניה מוטורפארק/מערכת וואלה! NEWS, ג'ונתן סאוור
פרקנו את הבולמים, קודם את הבולם הימני, החלפנו בו שמן והכל היה תקין. אבל כשפתחנו את הבולם שמאלי, חשכו ענינו

רגע לפני המירוץ במוטורפארק ברומניה במסגרת הסבב החמישי של אליפות רומניה סופרבייק צ'אלנג', הבין גל ברדה, עד כמה קריטית הייתה התקלה במזלג הקדמי של האופנוע שלו. "אל המירוץ הזה הגעתי עם אבא שלי, שמייד לקח את המושכות בכל הקשור למצב הטכני של האופנוע. במירוץ הקודם שמתי לב לבעיה במזלג הקדמי, שלא תפקד כמו שצריך ולא הצלחתי לכייל אותו לפי הדרישות של המסלול. הגענו יומיים לפני המירוץ ישר אל האופנוע שהמתין לנו במוסך. התחלנו מיד לפרק את הפלסטיקה ולנקות את הרכיבים כדי שנוכל להבחין אם יש עוד תקלות מסביב. פרקנו את הבולמים, קודם את הבולם הימני, החלפנו בו שמן והכל היה תקין. אבל כשפתחנו את הבולם שמאלי, חשכו ענינו. גילינו שמי שהחליף לי את הקפיצים במסגרת שדרוג המתלים, לא הידק את האום שסוגר את הקפיץ, הוא השתחרר וכל הרכיבים הפנימיים של הבולם השתחררו ונשחקו לגמרי".

כשראו את מידת הנזק, גל ואביו היו משוכנעים שהמירוץ הזה אבוד. בשום צורה ואופן לא יצליחו להשיג חלק שכזה מתוצרת אוהלינס באזור הנידח ברומניה. אולם אביו של גל סרב לוותר והחל לעבוד על הבולם עם מכשירי הברזה וכדומה כדי לשחזר מחדש את חלקו הפנימי של הבולם. העבודה נמשכה כמעט לכל אורכו של היום - מתשע בבוקר ועד 17:00 אח"צ. "העבודה הייתה קשה, אבל בסוף היום האופנוע היה תקין מספיק כדי לתפקד באימון שלמחרת, למרות שהיה לנו חשש ממחזירי השמן של הבולמים ולבסוף החשש הזה התממש"

גל ברדה אליפות סופרבייק צ'אלנג' סבב 5 רומניה מוטורפארק. ג'ונתן סאוור, מערכת וואלה! NEWS
גל ברדה אליפות סופרבייק צ'אלנג' סבב 5 רומניה מוטורפארק/מערכת וואלה! NEWS, ג'ונתן סאוור

אתגר שני

לא רכבתי על המסלול שנה שלמה וזה השאיר אותי במקום לעומת המתחרים האחרים, שכולם נעשו מהירים יותר. זה כמו להתחיל הכל מחדש

לא רק מצבו המכאני של האופנוע העמיד בפני הרוכב הישראלי אתגרים, אלא גם המתחרים נגדו. גל שמחזיק כעת במקום השני בסיכום הנקודות באליפות הסופרבייק צ'אלנג', נדהם לגלות את קפיצת המדרגה שעברו הרוכבים האחרים במסלול בגלל השתתפות באליפות מקבילה ואימונים אינטנסיביים במסלול הביתי שלהם. "בשנה שעברה המסלול היה חדש לכולם, אז הרוכבים הכישרוניים יותר, היו קרובים מאוד בזמני ההקפה וכל השאר היו רחוקים מאוד - הפרש של 4-5 שניות להקפה. ועכשיו כשהגעתי למירוץ הזה, נדהמתי מהשיפור שהם עברו. הם משתתפים באליפויות מקומיות על המסלול הזה ורוכבים עליו המון במסגרת האימונים ולכן כולם נעשו מהירים בהרבה מהזמנים הקודמים שלהם".

קזאקו וינוץ, יריביו של גל הצליחו לקזז מעל לשתי שניות להקפה מהזמן המהיר הקודם שלהם שהושג בשנה שעברה במסגרת האליפות ורוכבים שגל היה בפער גדול מהם, פתאום רוכבים בקצב שלו. "לא רכבתי על המסלול שנה שלמה וזה השאיר אותי במקום לעומת המתחרים האחרים, שכולם נעשו מהירים יותר. זה כמו להתחיל הכל מחדש. המסלול השתנה מעט, האחיזה השתנתה והייתי ממש צריך לאסוף את עצמי, להבין שחייב להתאמן קשה מאוד כדי לחזור למקום הטבעי שלי ביחס הזמנים לאלה של המובילים".

גל מביט כל העת אל ספירת הנקודות - הפער בינו לבין ינוץ מצטמצם ולגל ברור שאם לא יסיים לפניו במירוץ הקרוב, הוא יעקוף אותו בסיכום הנקודות ויגזול מגל את המקום השני, בטח כאשר סוף העונה כבר נראה לעין. ביום הראשון לאימונים, גל מתחיל בזהירות כדי לראות איך האופנוע מתפקד לאחר התיקון ומיד מגלים שיש נזילת שמן בבולם ששופץ יום קודם. האופנוע שוב פורק ומחזירי השמן הוחלפו, אך באחרים משומשים, שכן לא היו להם מחזירי שמן חדשים. עד שהבעודה הסתיימה, נשארו רק שני סשנים לאימונים, שהאחרון מהם נועד לרישום זמני הזינוק במירוץ עצמו - מקצה דירוג.

"התחלתי לחזור לעצמי על המסלול ולהתחבר אליו שוב, אבל המתחרים האחרים כבר הובילו עלי בזמן האימונים שלהם על המסלול בשניה וחצי-שתיים להקפה". במקצה הדרוג הראשון, גל מגיע אל הזמן החמישי ולמעשה הבטיח לעצמו את העליה למקצה הדרוג הקובע. אולם במקצה הדרוג השני, כאשר אביו מסמן לו מרחבת השירות את נתוני ההקפות שלו, הצליח גל להגיע למקום הרביעי ורק בהקפה האחרונה הצליח להשיג את הזמן השלישי בטיבו במסלול.

גל ברדה אליפות סופרבייק צ'אלנג' סבב 5 רומניה מוטורפארק. ג'ונתן סאוור, מערכת וואלה! NEWS
גל ברדה אליפות סופרבייק צ'אלנג' סבב 5 רומניה מוטורפארק/מערכת וואלה! NEWS, ג'ונתן סאוור

מירוץ

מזג האוויר היה חם מאוד - 36-37 מעלות בזמן הזינוק ומארגני המירוץ הוסיפו 3 הקפות למירוץ וכעת המירוץ ימשך על פני 16 הקפות מלאות בתוואי טכני מאוד. "למזלי יש לי מכל מים בגבנון החליפה ובמירוץ שנמשך 25 דקות שתיתי את כל המכל מרוב צמא. בלי זה לא יכולתי לסיים את המירוץ".

גל מזנק כאמור שלישי אל המירוץ ובזינוק ינוץ מצליח לעקוף את קזאקו המוביל שהחל לרדת במיקומים ויוסיף, הרוכב שעמו הייתה לגל היתקלות במירוץ הקודם, זינק ממקום חמישי והצליח להגיע עד המקום השני. גל נשאר צמוד ליוסיף בשתי ההקפות הראשונות ולא מנסה חזק מדי לעקוף כדי לא לבזבז כוחות, שכן מדובר במירוץ ארוך.

בהקפה השלישית קזאקו עקף את גל ואת יוסיף בתוך פניה ימנית וגל מתחיל להרגיש שיוסיף מעכב את הקצב שלו. אולם במפתיע, רוכב בשם בוגדן מצליח להתגנב לגל על הבלמים לתוך פניה ימנית ובהקפה החמישית בשיקיין S יוסיף מקבל לואו-סייד ומתרסק פעם נוספת אל הדשא שמחוץ למסלול. "נצמדתי לבוגדן ולמדתי במשך מספר הקפות את אופי הרכיבה שלו. איפה הוא חזק, איפה חלק ואיפה הוא מהסס ולא בטוח. אז התחלתי להפעיל עליו לחץ, להראות לו גלגל, לגרום לו לשמוע אותי באוזניים וזה גורם ללחץ אצל רוכב שעושים לו דבר כזה. אז 5 הקפות לפני הסוף, בוגדן עשה את הטעות שחיכיתי לה בהירפין היציאה לישורת - הוא נכנס לא טוב לפניה והקדמתי אותו על הבלמים".

השניים המשיכו להאבק לאורך הישורת, צמודים גלגל לגלגל, עד שגל הצליח ליצור שתי חסימות שהשאירו על בוגדן מאחור. "אחרי שעקפתי את בוגדן, גיליתי שבזבזתי המון אנרגיה במאבק איתו וגם שקשה יותר להחזיק הובלה מאשר להיות מובל. יש לפני עוד 5 הקפות שאני בעצם צריך לשמור בהן על קצב מאוד מהיר וגם לחסום את המקומות שבהם הוא יכול לנסות לעקוף אותי שם. אני צריך לקבוע את הקצב".

גל רוכב על עיוור - אין לו צוות פיטס שמסמן לו מה מצבו על המסלול והדבר מאלץ אותו לרכב במקסימום היכולת לאורך כל הזמן. "חשוב מאוד לא להסתכל אחורה - זה מראה על חולשה וזה מלחיץ אותך. אסור לרוכב להיות מרוכז במה שקורה מאחוריו, בגלל שאז קורות הבעיות. אז עשיתי כל מאמץ להחזיק את מקומי ופשוט לא להביט לאחור". גל ברדה חצה את קו הסיום במקום השלישי כשבוגדן נמצא 0.2 שניה בלבד מאחוריו.

גל ברדה אליפות סופרבייק צ'אלנג' סבב 5 רומניה מוטורפארק. ג'ונתן סאוור, מערכת וואלה! NEWS
גל ברדה אליפות סופרבייק צ'אלנג' סבב 5 רומניה מוטורפארק/מערכת וואלה! NEWS, ג'ונתן סאוור

"אחד המירוצים הקשים שהיו לי"

המירוץ במוטורפארק היה אחד המירוצים הקשים ביותר עבור גל, גם בגלל תחזוקת האופנוע, גם בשל השיפור שעברו מתחריו, החום הכבד ואורכו של המירוץ. "אמנם לא ניצחתי, אבל בזה ששמרתי על המקום השלישי, זה כמו ניצחון בשבילי" סיכם גל. המירוץ הבא יערך במסלול מיזאנו שבסן מרינו - הפעם הראשונה שסבב הסורבייק צ'אלנג' מגיע לאיטליה ולמסלול זה, שבוע לאחר סבב המוטו GP במסלול זה.

"יש בזה יתרון משום שזו הפעם הראשונה עבור כל המתחרים לרכב על מסלול זה וזה אומר שהפערים שוב יהיו קטנים בין הרוכבים המהירים ואם יש איזשהו סיכוי לנצח ולשפר ניקוד, זה יהיה במסלול זה. לאף אחד אין יתרון כאן. כאן רק הכישרון וכיול האופונע יכריעו".

גל ברדה אליפות סופרבייק צ'אלנג' סבב 5 רומניה מוטורפארק. ג'ונתן סאוור, מערכת וואלה! NEWS
גל ברדה אליפות סופרבייק צ'אלנג' סבב 5 רומניה מוטורפארק/מערכת וואלה! NEWS, ג'ונתן סאוור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully