וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקיץ 2017: לוחית רישוי עם שמונה ספרות

29.9.2015 / 8:34

הלוחית תותקן בכלי רכב שיעלו לכבישים החל ב-1 ביוני 2017, שאר כלי הרכב ימשיכו לשאת שבע ספרות

לוחית רישוי חדשה עם 8 ספרות. קובי ליאני
לוחית רישוי עם שמונה ספרות/קובי ליאני

משרד התחבורה הודיע לאחרונה כי החל ב-1 ביוני 2017 תחל הנפקה של לוחיות רישוי לרכב עם 8 ספרות, במקום שבע ספרות כפי שנהוג כיום. החברה שזכתה במכרז להסבת לוחיות הרישוי היא "מוסט" מקבוצת "מלם-תים", הקבוצה שמפעילה את פרויקט מצלמות המהירות החדשות מסדרת א3 בישראל.

הנימוק למעבר לשמונה ספרות טמון בעובדה שבעוד כשנה וחצי, תאזל ההקצאה לסדרות הקיימות, שכן מידי שנה עולות לכביש כ-250 אלף מכוניות חדשות. במשרד התחבורה מציינים כי רק מכוניות שתרשמנה מ-1 ביוני 2017 תחויבנה בשמונה ספרות, ואילו שאר המכוניות תמשכנה עם 7 ספרות ללא שינוי.

ראש אגף התקשוב של משרד התחבורה, צור אהרון, אמר כי "מדובר בפרויקט רחב היקף, בעל השפעה ישירה ועקיפה על כלל המשק הישראלי, החל ממשרדי ממשלה, משטרה, צה"ל, רשויות מקומיות, חברות ביטוח, בנקים, חברות מימון ועוד, התומכות בתהליך הרכש של הרכב ועד למסופון של פקח החניה". עוד נמסר כי מנכ"ל משרד התחבורה שיגר חוזר לכל הגופים והמוסדות על מנת להיערך בהתאם לשינוי הקרב.

בישראל החלו להנפיק לוחיות רישוי מורחבות ל-6 ספרות החל ב-1961. עד לאותה עת, מכוניות נשאו שלוש או חמש ספרות. בשנת 1980 עבר המשק לשבע ספרות, כאשר שתי הספרות האחרונות ציינו את שנת הייצור של הדגם. ב-1990 בוטל התקן והיבואנים החלו לקבוע את הסיומת עם שינויים כאלו ואחרים שגובשו מחדש בשנת 2000 והלאה.

עוד חדשות בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully