וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כביש 1: בקרוב, אוטוסטרדה גם לבעלי חיים

20.10.2015 / 8:05

חלק נוסף וחשוב יושלם בקרוב בעבודות להרחבת ושינוי תוואי כביש 1 וזהו מעבר אקולוגי אשר יאפשר לבעלי חיים לנוע מצפון לדרום

גשר אקולוגי כביש 1 ירושלים תל אביב. משרד התחבורה, מערכת וואלה! NEWS
גשר אקולוגי כביש 1 ירושלים תל אביב/מערכת וואלה! NEWS, משרד התחבורה

במסגרת העבודות להרחבת ושיפור תוואי כביש 1 המוביל אל הבירה וממנה, יושלם בקרוב חלק נוסף בכביש אשר מיועד להועיל לא רק לכלי הרכב שינועו בכביש. זהו מעבר אקולוגי אשר יוצר למעשה גשר מלאכותי ברוחב של 70 מטרים מעל שני צדדי הכביש ומטרתו לאפשר מעבר בטוח לבעלי חיים מצפון לדרום ולהיפך. במשרד התחבורה מציינים כי מדובר במעבר האקולוגי הגדול ביותר בישראל ושר התחבורה ישראל כץ מצין כי הדבר יהפוך את כביש 1 ל"ירוק" ביותר בישראל.

כבר הבוקר (שלישי) תחל תנועת כלי רכב לכיוון תל אביב מתחת לכביש וברביעי גם לכיוון ירושלים ומרגע זה, על הקבלנית המבצעת נתיבי ישראל יהיה למלא 200 אלף קוב עפר אשר יחברו את שני צדדי העמק זה לזה.

במסגרת העבודות, תתבצע גם עבודות פיתוח נוף והשבה לקדמותו בטרם החלו העבודות לאורך הכביש ואלה יכללו השבת הצמחיה הקיימת שהועתקה ממקומה, השבת כ-30 אלף פקעות צמחים מקומיים שהועתקו גם כן ושיפור חיי הבר בסביבה.

שר התחבורה הדגיש כי מדובר בפרויקט לאומי שהיקפו נאמד ב-2.5 מיליארד שקלים, הכולל הקמת מערכת גשרים, מנהרות ומחלפים, באורך 16 קילומטרים, משער הגיא לירושלים. לדבריו, הכביש החדש נועד לשדרג את הכביש לירושלים ולהתאימו לסטנדרטים ולביקוש של עשרות השנים הקרובות.

לפי תוכניות משרד התחבורה, כביש 1 החדש יכולל הוספת נתיב נסיעה לכל כיוון, שלושה נתיבי נסיעה בכל מסלול, לרבות שוליים ומפרדה תקניים, הכפלת רוחב הכביש ל- 45 מטרים, ביטול סיבוב מוצא המסוכן והקמת שני גשרים מקבילים באורך של יותר מ-800 מטרים כל אחד, במקומו. עוד כוללות העבודות, מיתון שיפועים ועקומות, שנועדו להגברת בטיחות הנסיעה ומהירות התכן, הקמה מחדש של מחלפים חמד והראל. בניית מחלף נווה אילן שנחנך לפני מספר חודשים, והקמת מנהרת הראל.

עוד על משרד התחבורה בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • כביש 1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully