וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי יוכרז בישראל טקס ממלכתי לקורבנות תאונות הדרכים?

21.10.2015 / 12:36

מאז קום המדינה נהרגו בכבישים מעל 32 אלף בני אדם, אך עד כה לא נערך בישראל טקס ממלכתי לציון הקורבנות. עמותת יד הנקטפים: "כל אחת ואחד מאיתנו שילם מחיר במלחמה הזאת"

רוכב אופנוע נהרג בתאונת דרכים בכביש 4 מחלף גהה, אורטובר 2015. איחוד הצלה, ספק 500
רוכב אופנוע נהרג בתאונת דרכים בכביש 4 מחלף גהה, אורטובר 2015/ספק 500, איחוד הצלה

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נהרגו עד היום בתאונות דרכים קטלניות בישראל 32,534 בני אדם, אולם לפי שעה, לא מצאו מקבלי ההחלטות לנכון לערוך טקס ממלכתי לציון הקורבנות בכבישים. במקום זאת, מארגנים עמותת יד הנקטפים, פורום פ.ע.ו.ל.ה, בשיתוף משרד הרווחה והשירותים החברתיים והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים טקס פרטי שייערך השנה זו הפעם השמינית ב-3 בנובמבר במעמד שר התחבורה ישראל כץ.

יו"ר עמותת יד הנקטפים, חיים שפירא, פנה לאחרונה לחברי הכנסת בישראל בתקווה שהטקס יוכרז כטקס ממלכתי, בדומה ליום הזכרון לחללי צה"ל. "מידי שנה מאות אזרחים מצטרפים למשפחת השכול במלחמת תאונות הדרכים . כל אחת ואחד מאיתנו שילם מחיר במלחמה הזאת, אם זה קרוב משפחה או אם זה מכר קרוב. המלחמה הזאת אינה פוסחת על אף אחד מאיתנו. ב – 8 השנים האחרונות, מתקיים מדי שנה טקס הזכרון לקורבנות תאונות הדרכים בישראל. טקס המנציח את אלו ששילמו בחייהם במלחמה הזאת ולמרות השתתפות של נציגי ממשלה / נציגי משרדי הממשלה, הטקס אינו מוכר עד היום כטקס ממלכתי רשמי".

במכתב ששלח שפירא לחברי הכנסת, הוסיף כי "המלחמה הנוראית הזו אמנם אינה קשורה בביטחון או קיומה הממשי של מדינת ישראל, אך זו מלחמה שמידי יום נופלים בה חללים שלא לצורך". במסגרת הטקס השנה יוקרן סרט לזכרו של מתנדב המשטרה פאול משה, שנהרג בתאונת דרכים קטלנית בכביש 4 תוך שהוא מסכן את חייו בניסיון לסייע לנהג שנתקע בצד הדרך תחת גשם שוטף ותנאים קשים.

מתחילת השנה, נהרגו בכבישים 276 בני אדם, עלייה של 12% בהשוואה לשנה הקודמת.

טקס זכרון הקורבנות לתאונות הדרכים יחל בשעה 19:30 בתיאטרון היהלום ברמת גן. פרטים נוספים בעמותת יד הנקטפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully