וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: מוטוגוצי V7 II סטון. ישן-חדש-ישן

27.10.2015 / 7:50

הדור השני של ה-V7 החביב של מוטוגוצי מקרין סטייל קלאסי, קיבל תיבת 6 הילוכים ואלקטרוניקה בטיחותית אבל גם נשאר נאמן למקור. יצאנו למבחן ארוך טווח

צלם: יואל שוורץ (מערכת וואלה)

צילום וידאו: עידו שחם
עריכה: רן צימט
צילום סטילס: יואל שוורץ

כשמוטוגוצי עשתה את הקאמבק שלה לעולם אחרי ההשתלטות של פיאג'ו הענקית, האיטלקים בחלונות הגבוהים של היצרנית קיוו להתנפלות על האופנועים החדשים, בזכות הערגה והשקיקה לדגמים קלאסיים אלה שכמעט ונעלמו מדפי ההיסטוריה. אז הם יצרו מגוון דגמים שיתאים למגוון טעמים וגם דאגו לדגם בסיסי, אופנוע כניסה שיאפשר להם לשחק במספר מישורים ולענות על מגוון דרישות.

המחיר הנמוך כמובן הוריד את החסם הכלכלי הראשוני לרמה שפויה מאוד (59 אלף שקל בישראל), המבנה הקלאסי שחזר לאופנה שם אותם בתחרות מול שורה ארוכה של דגמים מקבילים שעושים קאמבק בשנים האחרונות, הספק של 47 כ"ס מכוון אותם לקהל רחב מאוד של רוכבים והשמירה על העיצוב המסורתי נועדה לגעת לאנשים ישר בלב, דרך הצלעות.

לפני חודשים אחדים הגיע לארץ ה-V7 בדורו השני, לאחר שעבר שורה של עדכונים חשובים. עכשיו, אחרי שהחום הסתלק והכבישים נקיים, לקחנו אותו למבחן שבסופו גם לא רצינו להחזיר, אז הגוצי הזה פשוט יישאר איתנו למספר חודשים.

מבחן אופנוע ארוך טווח מוטוגוצי V7 II סטון. מערכת וואלה!
מבחן אופנוע ארוך טווח מוטוגוצי V7 II סטון/מערכת וואלה!

אז מי אתה אדון גוצי?

פני שנעלה על אוכפו של הגוצי הקטן, נביט רגע אל הסביבה התחרותית שלו בישראל. האיטלקי הזה פוגש כאן את הימאהה XV950, את הקוואסאקי וולקן 650, את הארלי דייבידסון סטריט 750 ובמידת מה, גם את הסקרמבלר של דוקאטי. אך זה האחרון יקר וחזק ממנו באופן משמעותי, לפחות עד שתגיע גרסה עממית יותר של הסקרמבלר.

כמוה אחרים, גם ה-V7 של מוטוגוצי מנסה לשמור על המאפיינים המסורתיים של החברה ובהם מנוע V רוחבי עם גל ארכובה אורכי, מקורר אוויר ומונשם על ידי שני שסתומים לצילינדר ונדנדים בראש המנוע וזה מצליח לו. מאוד. ה-V7 נראה מאוד מושך ומאוד אלגנטי. הוא לא זמין במגוון רחב של צבעים ואנחנו הצלחנו לשים את היד על צביעת שחור מט שלטעמנו מאוד הולמת אותו ומהווה ניגוד מתאים לחלקי הכרום שעליו.

את המודרניזציה פוגש ה-V7 עם מערכת ABS ובקרת אחיזה שמגיעות כסטנדרט בדורו השני, עם הזרקת דלק במנוע ומצערות חשמליות שנועדו גם להפוך את המנוע לכשר מבחינת תקני זיהום האוויר וגם להעלות את רף הבטיחות.

מבחן אופנוע ארוך טווח מוטוגוצי V7 II סטון. צלם: יואל שוורץ, מערכת וואלה!
מבחן אופנוע ארוך טווח מוטוגוצי V7 II סטון/מערכת וואלה!, צלם: יואל שוורץ

רושם ראשוני

יש לו גם 6.1 קג"מ שמגיעים בסל"ד נמוך מאוד ויוצרים מנוע שעושה לך נעים לנוע בין 2,000 ל-5,000 סל"ד

את הגוצי שאתם רואים בתמונות, קיבלנו חדש לגמרי מהיבואנית עופר אבניר. 6 קילומטרים בלבד היו לו על מחוון המרחק ואת הניילונים אנחנו קרענו לו מעל המושב. אבל לא רק האופנוע היה חדש לגמרי, אלא גם תחושת הרכיבה עבורנו הייתה חדשה ושונה מרוב הכלים עליהם רכבנו לאחרונה.

אין בו הגזמות - הרגליים לא שלוחות לפנים מדי, הכידון לא רחב מדי, המושב לא קשה (או רך) מדי והוא גם לא גבוה (או נמוך לצורך העניין) מדי מהקרקע. אבל למרות שכביכול הכל נמצא במקום ולא צריך לעקם איברים לתנוחות לא הגיוניות בישיבה עליו, נדרשו לנו לא מעט דקות (שעות) של רכיבה כדי להרגיש בנוח. ואז הנייטרליות הזו מטפסת. מתחילה ברגליים שלא מתלוננות מהמיקום ב-90 מעלות ביחס לגוף, ממשיכה בכפות הידיים שנחות על כידון בגובה הפופיק ואז גם הראש מתחיל לחייך.

לגוצי הזה יש 47 כ"ס כאמור, שמלבישים אותו בדיוק במקום הנכון מבחינת קטגוריית הרישוי הרלוונטית. יש לו גם 6.1 קג"מ שמגיעים בסל"ד נמוך מאוד ויוצרים מנוע שעושה לך נעים לנוע בין 2,000 ל-5,000 סל"ד. יש לו רטט קל, מעודן כזה שגם מזכיר לך שלא מדובר במנוע יפני מרובע צילינדרים משעמם, אבל גם כזה שלא מפרק לך את הסתימות מהשיניים. מחשב המנוע חותך את הטיפוס בסל"ד ב-7,000, אבל לא מצאנו סיבה אמיתית ברכיבת היומיום להגיע לשם. להיפך, אילו היה כאן הילוך שביעי, קרוב לוודאי שהיינו משתמשים גם בו בשיוט סביב המהירות החוקית כדי להוריד עוד יותר את הסל"ד (מעט פחות מ-4,000 ב-100 קמ"ש.

מבחן אופנוע ארוך טווח מוטוגוצי V7 II סטון. צלם: יואל שוורץ, מערכת וואלה!
מבחן אופנוע ארוך טווח מוטוגוצי V7 II סטון/מערכת וואלה!, צלם: יואל שוורץ

מהירות היא לא הקטע שלו

הגוצי V7 לא מעורר דמיונות לשבירת שיאי מהירות או אפילו סתם שיוט במהירות כפולה מהחוק. הוא אפילו לא מנסה. להיפך, המנוע הרגוע שלו והחדר מוחלט של מיגון רוח יגרום לכם לוותר על הרפתקאות צפונית ל-130 קמ"ש ורק אם תתעקשו ותמתחו את שרירי הצוואר, הוא יעפיל עד כמעט 160 קמ"ש מיותרים לגמרי.

איפה הוא מרגיש בבית? בכל מקום בעצם. בעיר הכידון שלו מעט רחב ומסרבל את החדירה בין טורי המכוניות, אבל המתלים שלו רכים וספוגים וכשמניעים אותו, הוא לא יעצבן ברעש שלו את זקני שבת בבוקר בקפה של ארומה. בכבישים בינעירוניים הוא משייט בנעימים, עם מספיק כוח לייצר עקיפות של משאיות טורדניות וגם בכבישים מפותלים הוא מצליח לנוע בקצב נאה לסוגו, בעיקר בזכות העובדה שהוא מסוגל לזוויות הטיה גדולות משמעותית ממרבית מתחריו.

מבחן אופנוע ארוך טווח מוטוגוצי V7 II סטון. צלם: יואל שוורץ, מערכת וואלה!
מבחן אופנוע ארוך טווח מוטוגוצי V7 II סטון/מערכת וואלה!, צלם: יואל שוורץ

לפנינו עוד דרך ארוכה

עם זאת, נספר כי חוויית הרכיבה שלנו עליו מצומצמת מאוד בזמן כתיבת שורות אלה, אך נספר לכם שאת דעתנו עליו נגבש ונלטש במשך החודשים הרבים שאופנוע זה יישאר אצלנו במסגרת מבחן ארוך טווח. כמקובל, מדי חודש נספר לכם על מעלליו, על החיים עמו, התחזוקה ובמקרה הספציפי, גם משינויים שנעשה בו בעזרת סדנת BOT של ליאור ברוך. אז כל שנותר לכם לעשות, זה לעקוב אחר הדיווחים החודשיים שלנו כאן, רק בוואלה! רכב.

עוד מבחנים ארוכי טווח לדו-גלגלי בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • מוטוגוצי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully